Vandaag eindelijk de Civic af kunnen maken.
De laatste beetjes met de gele pad afgemaakt en toen overgeschakeld op de witte Rupes pad met de Diamond polish. Ik sta er elke keer weer van te kijken dat deze toch nog wat extra glans weet te geven terwijl je eigenlijk na Rupes Geel geen marring of wat dan ook meer ziet wat de glans kan verstoren.
Daarna de hele auto in de PB Blackhole gezet. Ik weet niet of het echt nog wat doet na zo'n uitgebreide polijstbeurt, maar als je het erop smeert lijkt het wel een beetje in de lak te trekken en de lak is daarna heerlijk glad. Dat was voor mij voldoende om de BH dus toch maar erop te zetten. Dat de standtijd eronder te lijden heeft boeit me niet. Ik zou juist graag wax hebben die na een maand weer eraf is. Dan kan ik weer nieuwe erop zetten...
Na de Blackhole de auto in de PB EX-P sealant gezet. Deze uitgepoetst en een uurtje laten luchten om vervolgens af te toppen met PB Natty's Red. Deze uitgepoetst, gaan eten en toen nog een laagje Natty's Red erop gezet. Ook hiervan weet ik niet of het echt nog wat doet (EX-P en dan nog 2 lagen wax), maar het zal nooit kwaad kunnen... Viel me wel op dat de wax echt heel erg lekker erop gaat als de auto al in de BH en EX-P staat. Applicator gleed zowat van de lak zo glad is ie.
Als laatste stap nog even alle randjes en kiertjes nagelopen op productrestjes van het polijsten en waxen, de banden behandeld met
Gyeon Tire en de trims voorzien van een laagje Meguiar's trim detailer. Wat is die
Gyeon Tire trouwens een mooi product! Is de eerste tireshine waar ik heel erg happy mee ben. Normaal glimt zulk spul vaak wat goedkoop. Misschien ook maar eens een trim product van
Gyeon bestellen.
Alles bij elkaar zal er een uurtje of 30 a 40 in deze uitgebreide detail zitten, maar wat mij betreft is het dat zeker waard geweest. Uiteraard zitten er nog wat diepe defecten in de lak, maar alle swirls zijn eruit en ook een groot gedeelte van de geïsoleerde krassen is weg. De glans is echt geweldig en de metallic in de lak komt echt mooi uit nu.
Foto's van het eindresultaat zijn hier te vinden:
https://forum.Carclean.com/threads/honda-civic-coupe-ej2-granada-black.16733/