• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Wreckstoration" - Civic EJ2 Coupé Granada Black Pearl

wauw!!

toen ik de eerste foto zag dacht van ... um, wat komt die hier doen
maar met heel veel plezier en genot het verhaald en foto's gelezen!
heel knap werk!
mooie civic!
je zou het niet zeggen dat hij al zo oud is en zoveel kms heeft op de kas!
 
Die is zeker erg goed opgeknapt zeg!:eek: Blijf het een mooi model auto vinden, ook de veranderingen die je er aan gedaan hebt staan hem erg goed:cool: Ben benieuwd naar het totaalplaatje;)
 
die spuiter kan je wel bellen dat er maar 1 plekje hoeft bij gespoten te worden want de hele auto is niet meer nodig.

kom maar op ook met die beading shots
 
Helaas afgelopen zondag de auto nog niet af gekregen.
Ik begon heel enthousiast. Auto even gewassen om wat stof eraf te hebben, netjes gedroogd, Rupes uit de kast getrokken, 2 banen gedaan met de geel combi, regen...
Na de bui de auto maar weer gedroogd, 3 banen getrokken en weer regen...
Na deze bui de auto nog maar een keer gedroogd, dit keer al regen voordat ik de Rupes in de hand had. Toen de hoop dus maar opgegeven. Komend weekend dan maar afmaken.

Wat betreft het overspuiten: ondanks dat de auto echt 1000x beter is dan hij was zal hij uiteindelijk toch volledig gespoten worden. Sowieso zit in beide achterschermen een paar puntjes roest wat eruit geslepen moet worden. Daarnaast zit er redelijk wat steenslag op de neus, op het rechter voorscherm en op het dak zitten een paar plekjes waar vogelpoep ingebrand is en dat gaat er zelfs met heftig wetsanden niet uit. Kofferdeksel heeft nog een lange diepe kras. Als ik dat allemaal eruit wil hebben is het makkelijker en waarschijnlijk amper duurder om hem helemaal over te laten blazen. Dat geeft meteen de mogelijkheid om hem een andere kleur te spuiten. Geen gekke kleur, wordt wel weer (soort van) zwart, maar net een beetje anders. Twijfel nog over een aantal kleuren, maar wel allemaal in dezelfde richting (BMW Tansanitblau, Carbonschwarz of Azuriteschwarz, Lexus Black Sapphire of Mercedes Cavansitblau). Waarschijnlijk even wat teststukjes laten spuiten, want een kleur uitzoeken van foto's is lastig.
 
Vandaag eindelijk de Civic af kunnen maken.

De laatste beetjes met de gele pad afgemaakt en toen overgeschakeld op de witte Rupes pad met de Diamond polish. Ik sta er elke keer weer van te kijken dat deze toch nog wat extra glans weet te geven terwijl je eigenlijk na Rupes Geel geen marring of wat dan ook meer ziet wat de glans kan verstoren.

Daarna de hele auto in de PB Blackhole gezet. Ik weet niet of het echt nog wat doet na zo'n uitgebreide polijstbeurt, maar als je het erop smeert lijkt het wel een beetje in de lak te trekken en de lak is daarna heerlijk glad. Dat was voor mij voldoende om de BH dus toch maar erop te zetten. Dat de standtijd eronder te lijden heeft boeit me niet. Ik zou juist graag wax hebben die na een maand weer eraf is. Dan kan ik weer nieuwe erop zetten...

Na de Blackhole de auto in de PB EX-P sealant gezet. Deze uitgepoetst en een uurtje laten luchten om vervolgens af te toppen met PB Natty's Red. Deze uitgepoetst, gaan eten en toen nog een laagje Natty's Red erop gezet. Ook hiervan weet ik niet of het echt nog wat doet (EX-P en dan nog 2 lagen wax), maar het zal nooit kwaad kunnen... Viel me wel op dat de wax echt heel erg lekker erop gaat als de auto al in de BH en EX-P staat. Applicator gleed zowat van de lak zo glad is ie.

Als laatste stap nog even alle randjes en kiertjes nagelopen op productrestjes van het polijsten en waxen, de banden behandeld met Gyeon Tire en de trims voorzien van een laagje Meguiar's trim detailer. Wat is die Gyeon Tire trouwens een mooi product! Is de eerste tireshine waar ik heel erg happy mee ben. Normaal glimt zulk spul vaak wat goedkoop. Misschien ook maar eens een trim product van Gyeon bestellen.

Alles bij elkaar zal er een uurtje of 30 a 40 in deze uitgebreide detail zitten, maar wat mij betreft is het dat zeker waard geweest. Uiteraard zitten er nog wat diepe defecten in de lak, maar alle swirls zijn eruit en ook een groot gedeelte van de geïsoleerde krassen is weg. De glans is echt geweldig en de metallic in de lak komt echt mooi uit nu.

Foto's van het eindresultaat zijn hier te vinden:
https://forum.Carclean.com/threads/honda-civic-coupe-ej2-granada-black.16733/
 
Mooi gedaan! Nu is ie weer mooi zwart! Wetsanden vind ik ook altijd spannend, goed om je Lakdikte meter bij de hand te houden en regelmatig je Lakdikte te meten. Zonder meter is het voor mij een te groot risico. Je zit echt zo door de blanke lak als je niet oppast. Jij had vast geen blanke lak maar meer in algemene zin.
 
Mooi gedaan! Nu is ie weer mooi zwart! Wetsanden vind ik ook altijd spannend, goed om je Lakdikte meter bij de hand te houden en regelmatig je Lakdikte te meten. Zonder meter is het voor mij een te groot risico. Je zit echt zo door de blanke lak als je niet oppast. Jij had vast geen blanke lak maar meer in algemene zin.

Lak is een metallic dus zit gewoon blank lak op. Wetsanden heb ik zonder lak diktemeter gedaan... Zoals al eerder aangegeven zal de auto uiteindelijk toch volledig gespoten worden in verband met wat roest in de achterschermen en omdat ik hem helemaal perfect wil hebben (en een iets andere kleur). Was dus een mooi oefenobject om wat correcties op te oefenen. Beetje met de instelling van: als het fout gaat boeit het niet.
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
Ja dan is het helemaal super om te proberen! Baat het niet dan schaadt het niet instelling. Had ik ook met de Benz die ik vorig jaar heb gewetsand. Blijft gewoon een risico. Kun je nagaan dat veel "professionals" het machinaal doen.
 
@johnwoo Ik heb zelf geen ervaring met wetsanden, maar ik heb wel eens gehoord dat machinaal schuren zelfs veiliger is dan handmatig, omdat de druk en de bewegingen van de machine veel gelijkmatiger zijn dan die van een hand. Zo zal je met de hand minder gelijkmatig schuren en op sommige plekken meer lak weghalen dan op andere plekken.
 
Daar ben ik het met @Jansen echt wel eens.
wetsanden blijft idd best lastig maar je kan ook je risico beetje indammen door fijnere korrel te pakken
ipv 1500 naar 3000 of zelfs 5000 gaan. met 5000 haal zo weinig weg dat als je rustig aan doet en stap voor stap kijkt wat het voor resultaat gegeven heeft je weinig kans hebt om door je lak heen te gaan