• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

xenon lampen

sacha

Detailing trainee
26 aug 2018
70
40
Ik heb vandaag mijn koplampen willen behandelen maar het resultaat is erger. Dit heb ik gedaan met turtewax headlights. De stappen gevolgd zoals in de handleiding maar ik heb nog meer krassen en dofheid. Heeft iemand ervaring met dit merk? Ik heb een DAP maar dit was niet nodig bij dit product.
koplamp1.jpg
koplamp.jpg
 
Er staat in de handleiding 4 stappen en max 1 min schuren per stap. Handmatig.
Ze zijn zeer glad dat wel Zal je link eens doornemen.
 
Kan het zijn dat je niet kruislinks hebt gewerkt?

Dus de grofste schuur je naar links
De middel schuur je naar rechts
De fijnste in rechte lijnen

Ze moeten ook egaal dof worden voordat je de pasta eropdoet en uitpoetst met een doek of dergelijke
 
Kan het zijn dat je niet kruislinks hebt gewerkt?

Dus de grofste schuur je naar links
De middel schuur je naar rechts
De fijnste in rechte lijnen

Ze moeten ook egaal dof worden voordat je de pasta eropdoet en uitpoetst met een doek of dergelijke
Het zijn 4 stappen in draaiende handmatige bewegingen te schuren max 1 min volgens de handleiding. Laatste stap is de pasta aanbrengen en als deze droog is opblinken.
Bij mij blijven ze dof. De coating heb ik er niet opgedaan omdat ik denk dat ze eerst helder moeten zijn alvorens te sealen en coaten.

Morgen misschien nog eens langer schuren, zou het anders ook niet weten.
 
Schaf een velletje van elk aan :


En een houdertje :


Dan met 1000 van links naar rechts schuren tot een volledig uniforme dofheid.
Dan met 1500 van boven naar beneden schuren totdat alle horizontale schuurkrassen weg zijn.
Dat controleer je door het af te spoelen en met een schone doek af te nemen.
Dan met 2000 weer van links naar rechts totdat alle verticale schuurkrassen weg zijn.
Dan met 3000 weer van boven naar beneden totdat alle horizontale krassen weg zijn.
Dan met de polish van TW napolijsten.
Goed controleren en in de bescherming zetten :)
 
  • Leuk
Reactions: Fireworkfanatic
Schaf een velletje van elk aan :


En een houdertje :


Dan met 1000 van links naar rechts schuren tot een volledig uniforme dofheid.
Dan met 1500 van boven naar beneden schuren totdat alle horizontale schuurkrassen weg zijn.
Dat controleer je door het af te spoelen en met een schone doek af te nemen.
Dan met 2000 weer van links naar rechts totdat alle verticale schuurkrassen weg zijn.
Dan met 3000 weer van boven naar beneden totdat alle horizontale krassen weg zijn.
Dan met de polish van TW napolijsten.
Goed controleren en in de bescherming zetten



Oke thanks, ga ik doen!
 
Ik heb de lamp geschuurd met 3000 en met TW compound ingewreven. Ze blijft dof maar de krassen zijn weg. Verder schuren met 3000 of gaat de base coating ze helder maken? Op de foto lijkt ze helderder!
 

Bijlagen

  • 82BC58EF-08CB-4AD0-8362-583E3CF5A09E.jpeg
    82BC58EF-08CB-4AD0-8362-583E3CF5A09E.jpeg
    162,4 KB · Weergaven: 0
Ik heb enkel de TW compound die ik uitwrijf en handmatig oppoets. Dit lukt niet, blijft dof.
 
Compound is meestal vrij zwaar en zal zeer waarschijnlijk een waas (dof) achter laten. Je zal dus nog een lichter polijstmiddel willen (misschien zelfs een nog lichtere daarna) om een mooi helder resultaat te krijgen.
 
probeer het anders eens met een andere compound en machinaal. of misschien moet je handmatig wat meer druk zetten?
 
Je kan Finale + witte pad proberen. Als je alleen zwarte pad hebt kan je een poging doen maar daar is die pad eigenlijk niet voor bedoelt, en zal zeer waarschijnlijk te licht zijn.

Ik heb zelf de Monello lijn niet maar als je alles hebt zou ik eerst de Mezzo + Oranje doen en daarna de Finale + Wit.
 
  • Leuk
Reactions: sacha
De coating zit erop, op het eerste zicht netjes. De 2de lamp heb ik niet gedaan, ik vreesde voor de coating. Heb gelezen dat bij TW de lamp terug mat gaan worden na 2-3 maanden. Beide waren nog helder maar hadden krassen. Zijn er betere producten wat coating betreft? Of gewoon afblijven zolang de lamp nog oké is?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 0
De coating zat er net op, moet nog drogen of het is reflectie. Moeilijk met een nieuw product om het resultaat te weten. Ik heb het goed uitgewreven om vegen te voorkomen