• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Yamaha diversion 600 cc (25 kw)

jeffrey rallye

Detailing rookie
29 sep 2008
1.848
0
hallo allemaal,

vandaag de motor aangepakt :)
de Yamaha diversion 600 cc (25 kw)!!

zo ben ik begonnen:
a.p.c
wassen (dodo green)
afspuiten (tuinslang)
droog maken ( p.b doek)
droog maken motorblok etc met de compressor.
step 1 & 2 van meg ( L.C pad wit)
wax 2.0 van meg ( L.C pad rood)
voorruitje + spiegels ( glas cleaner van meg)
uitlaten ( alu)

voor:
IM000999.jpg


IM001000.jpg


IM001002.jpg


IM001003.jpg


IM001006.jpg


IM001008.jpg


IM001009.jpg


wassen..
IM000001.jpg


IM000002.jpg


IM000004.jpg


kleien..
IM000008.jpg



IM000011.jpg


IM000014.jpg


IM000016.jpg


IM000020.jpg


IM000022.jpg


IM000024.jpg


IM000025.jpg



eind foto's
IM000029.jpg


IM000031.jpg


IM000032.jpg


IM000042.jpg


advies/tips welkom.. :)

gr jeffrey
 
Nice :)^

Tip: Meguiar's Plast-X voor het kuipruitje en daar de swirls er mee uit halen. Werkte bij mij ook prima!
 
Ik vermoed van wel.. Gebruik wel een pad met een beetje 'Cut'.. Iets zoals een Lake Country Oranje of Wit eventueel.
 
Kan ook met de machine gebruikt worden geloof ik ,zeker een poging waard.. Als je dit doet plak dan wel de boel even af. Met de hand en een andere pad gaat ook ,maar je zal natuurlijk wat meer werk hebben.
 
Gebruik liever geen pad met teveel cut! Een oranje is echt een grote NO-NO!! dan heb je matglas en ik neem dat je dat niet wilt. Een handpadje is prima, ik heb het zelf gedaan met een MF doek. Laat het product het werk doen. Enige nadeel is dat het ruitje statisch geladen wordt door het wrijven. Gewoon even afprayen met water of een detailer spray en dan moet dat weer minder zijn, daarna eventueel de behandeling herhalen.

Hier foto's van 3 jaar geleden (alweer) dat ik mijn kuipruitje gedaan heb:

Voor de behandeling:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na de behandeling:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dan ben ik mis..:)

Ik zat te denken richting koplampen ,indien er wetsanding is gebeurt en het daarna weggewerkt wordt met plastic-x wordt er toch ook gebruikt gemaakt van een cutting pad..? En omdat dit ook krassen zijn..
Heb absoluut geen ervaring met het polijsten van motor onderdelen. Het was alleen maar logisch denken.

Dus Jeff ,probeer dan zeker Stimpy's methode eerst.. :cool:
 
Het kuipruitje van een motor is iets ander materiaal dan van een koplamp. Een ruitje moet flexibel en sterk zijn, een koplamp is hard materiaal. Een kuipruitje krast daarom veel makkelijker dan een koplamp van kunsstof
 
Zoeen heb ik ook gehad :-b
Maar dan een jaartje ouder zo te zien.

En dat van dat ruitje moet ik ook maar eens proberen, die van mij zit ook onder de krassen.
Heb hier ook nog Wolfgang plastic surface sealent staan. Zal daar wel niet mee gaan.
 
Sorry Jeffrey, ik zie weinig verschil... :weetniet Oranje is echt te grof hiervoor!
Ook hier: TESTSPOT!!! altijd beginnen met de minst grove combinatie! :ja