• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Yank op de dam hier

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Na een lange tijd eindelijk de Yank hier op de dam.

Een Buick Park Avenue van `97:party: .

Eerst wat foto`s vooraf :

DSCN2953.jpg

DSCN2955.jpg


Een ongewenste bijrijder 8o :

DSCN2956.jpg


En wat nog meer van z`n soort :

DSCN2958.jpg


Wielen zagen er aardig uit :

DSCN2959.jpg


Wat lakschades waren al direct te zien :

DSCN2961.jpg

DSCN2964.jpg


Hier is weinig aan schoongemaakt vroeger :

DSCN2967.jpg



Wagen zag er er aardig netjes uit.Maar ok , de eigenaar heeft hem een paar weken terug al goed gewassen en met APC bezig geweest.Dit was te zien ook , scheelde weer aardig wat werk.

De planne van aanpak voor dit gevaarte :

-Eerst met APC van Poorboys de kunstof en rubber delen.
-Met de APC van Poorboys de wielen schoongemaakt.
-Voorkant behandeld met de Bug squash van Poorboys.
-Wagen afgespoeldt.
-Gewassen met de Poorboys SS&S.
-Afgespoeld en gedroogd.
-Iron-X behandeling.
-Grondig afgespoeld en vervolgens gedroogd.
-Gekleid met de Mothers klei kit ( en ook wat S&W van Poorboys ).
-Gepolijst met de Prof Polish2 van Poorboys op de DAP met witte pad.
-Achterklep met gele pad en Monello Inizio en daarna met Prof Polish2 en witte pad.
-Met een IPA de wagen afgenomen.
-Als Glaze de Black Hole van Poorboys genomen.
-Vervolgt door de EXP van Poorboys.
-Trims in de Trim Restorer van Poorboys.
-Banden in de Bold N Brigth van Poorboys.
-Ramen met de S&W van Poorboys.
-Wat chromewerk met de Mothers Mag en Alu.
-Lederinterieur met de Gliptone.


En aangezien de eigenaar ,Gijs, het detailen onder de knie wilt krijgen was die er vandaag ook bij.Dus dan mag die meteen aan de bak hier :D :

DSCN2969.jpg


Na het wassen de Iron-X erop losgelaten.Dit blijft echt een apart goedje.De lucht moet je niet meer op letten en zekers niet tegen de wind in gaan nevelen.Maar de werking ervan is gewoon bijna magisch te noemen.

DSCN2970.jpg

DSCN2973.jpg

DSCN2974.jpg


Na het wasproces is pas echt goed te zien wat de ware aardt van de lak is.Hier kan je dus zien dat de wagen al aardig wat heeft meegemaakt in z`n 13 jarigge bestaan ( met een 300.000km op de teller ).

DSCN2977.jpg

DSCN2978.jpg

DSCN2980.jpg


En wat shots met een vergrootglaasje erbij :

DSCN2986.jpg

DSCN2988.jpg

DSCN2992.jpg

DSCN2994.jpg



En dan wordt het tijd om de Yank binnen te zetten.Alleen......












.....ik had altijd gedacht dat schoonmoeders een dikke kont had , maar de Yank dus ook :klap .

Doordat de achteruitsteek van de kont wat flink was , kon de draai in de schuur niet gemaakt worden.
















Maar goed , we zijn niet voor 1 gat te vangen.Dus op naar de volgende schuur ( deze is niet van mij , maar staan normaal de C1tjes in opgeslagen ).Beetje deur verbouwen :party: :

DSCN2996.jpg


En we kunnen naar binnen met de Buick , met amper een halve cm spelingsruimte bij de spiegels8o
Maar dan staat die wel lekker binnen :cool:

DSCN2995.jpg


Tja , dan maar wat spulletjes overhuizen.Als eerst de radio natuurlijk, want er mot wel muziek zijn.
En dan de kleiset te voorschijn gehaald ( groot en deels van materiaal was al in bezit van Gijs , dus daarmee aan de gangs gegaan ).Dat was deze keer de Mothers kleiset.
Best lekkerre set.Niet te stug , en doet wat die moet doen :

DSCN3001.jpg

DSCN3002.jpg


Lak was erg stroef en er kwam ook redelijk wat vervuiling vanaf met kleien.Gijs heeft nu vooor het eerst kennis gemaakt met het kleien met als reactie het lak aaien.Lekker glad weer :party:

Vervolgens de wagen in de blauwe striping erop gemaakt.En na wat testspotjes uitgekomen op de DAP met witte pad en Poorboys Prof Polish2.
Waarom deze combi???De Monello en de SSR werkte niet lekker.Werdt erg droog en was bijna niet uittepoetsen.En alleen deze stap gedaan.Resultaat was goed.Alleen de achterklep met de Gele pad en Monello Inizio gedaan en vervolgens afgewerkt met de Prof Polish2.

Veel tijd voor meer correctie was er ook niet , want was een klusje voor 1 dag.

Eigenaar @ werk :

DSCN3009.jpg


Zelf met de andere DAP met Spotpad aan de gangs gegaan op de bumpers :

DSCN3005.jpg


Zelfs het chrome op de bumpers klaarde echt flink op.

Na het polijsten de wagen met een IPA afgenomen.En later heeft Gijs de Black Hole en de EXP handmatig aangebracht.

Zelf heb ik me in die tijd bezig gehouden met de trims met de Trim Restorer van Poorboys.Echt een klusje wat werdt gewaardeerdt door de trims :

DSCN3016.jpg

DSCN3018.jpg

DSCN3019.jpg


Hierna het leder nog behandelt met de Gliptone cleaner en conditioner .

En dan na zo`n 10 uurtjes bezig te zijn geweest weer een gefriemel door de uitgang.Stond de Yank weer buiten :

DSCN3021.jpg

DSCN3023.jpg

DSCN3020.jpg

DSCN3024.jpg


Wat close upjes :

DSCN3026.jpg

DSCN3028.jpg

DSCN3027.jpg


De wielen :

DSCN3030.jpg


Nu zonder bijrijder :

DSCN3033.jpg


De achterklep na , en nu zijn de rare vegen minder zichtbaar :

DSCN3036.jpg


En het interieur na :

DSCN3039.jpg

DSCN3040.jpg


En als laatste :

DSCN3031.jpg


Was weer een flinke klus , veel plaatwerk.Niet voor de 100% kunnen gaan.Gewoonweg ivm de tijd en omdat de eigenaar ook nog niet bekend was met het detailen.De dag was ook meer bedoeld om een start te maken , want de wagen komt in juli weer een keer terug , maar dan zal er wel wat extra handjes bijkomen.En kunnen we ons meer gaan concentreren op de flinke correcties.Want er zit nog steeds wel wat aardig werk aan de lak.

Lak is wel flink opgeknapt en zit er weer diepte in.Ben zelf wel tevreden met het behaalde resultaat en kon aan Gijs merken dat het voor hem meer dan verwacht is.

Dus ik verheug me nu al op de volgende keer :cool:
 
knap resultaat gehaald; ik vind dit stiekem nog steeds prachtige wagens.
Die is door jou een tweede leven begonnen :)^
 
Prachtig Iwan en Gijs!
daar zijn echt Dijken aan werk verzet!

ziet er weer keurig uit, maar wat een lap staal he!

mocht je in juni/juli een handje nodig hebben, hoor ik het :)^
 
Mooie klus zo'n dikke Amerikaan. Complimenten voor het resultaat en de foto's (al had ik graag een ná foto gezien met het vergrootglas, puur voor het metallic effect)
 
Wat een mooie auto! En wat een enorm slagschip zeg.. Pff! Die mag nu weer helemaal vol trots de weg op!
 
hey!
was zeker een flinke klus-(smurf):D
wel veel meters idd.
resultaat mag er zijn :cool: :cool: en wat je zelf zegt:als je het goed wil doen ,kom je er niet met 1 dag!
het voornaamste is dat de eigenaar al zeer tevreden is.
groeten danny
 
mooi resultaat op en leuke auto :)^

maar misschien een domme vraag: waar dingen die gele bakjes onder de wielen voor?:weetniet
 
Leuke klus idd, nog een erg goed resultaat behaald als je het mij vraagt, 2e keer een auto doen haal je er altijd nog veel meer uit... Of je moet de eerste keer echt heel erg veel tijd hebben...
 
Beste maten,

Vanuit een zonovergoten Thailand moet ik jullie complimenteren met deze start. Het spijt me werkelijk dat ik er niet bij kon zijn, maar dat had dus met mijn verblijf hier te maken. Het is een zware afweging geweest en helaas moet ik bekennen dat die in het voordeel van mijn vrouw en dochter is uitgepakt.

Maar wat in het vat zit, verzuurt niet zeggen ze wel.

Ik ben blij te lezen dat de kleur van de auto maakt dat het werken aan deze auto lonend is. Indertijd toen ik de oproep las en ook jouw reactie Iwan, kon ik niet anders dan positief reageren, want ook ik denk dat er van deze auto een waanzinnige mooie is te maken. Ik denk ook dat die rode kleur het fantastisch kan doen.

Voor de trims zullen we de nodige detail-brushes nodig hebben, maar ik heb er dankzij Tim een redelijk aantal, dus dat moet gaan lukken.

Ik hoop van harte er de volgende keer bij te kunnen zijn, maar we houden daartoe contact middels de e-mail.

Een veelbelovende start en een veelbelovend resultaat reeds. Complimenten!!

Aficior
 
Na het lezen van het artikel sta ik zelf ook weer te glimmen. Ik stond echt perplex van de behaalde resultaten en begreep van Iwan dat dit nog niet de 100% was. Ik heb in ieder geval veel geleerd dankzij Iwan en een leuke dag gehad.
Ook ik kijk dus uit naar part II!

Iwan, nogmaals dank voor alles en het maken van deze glimmende ShowOff!