• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Yaris winterklaar maken

rimave

Detailing addict
9 nov 2008
58
52
Gisteren heb ik de auto maar weer eens een grote wasbeurt gegeven. Ik doe dat de laatste tijd veel te weinig, maar het kost me ook een (kostbare) zaterdag, dus meenstal krijgt de Yaris een kleine wasbeurt. ;)
De kleine wasbeurt houd bij mij alleen wassen in en een laagje wax, zij het in de wasbox of thuis. Ik heb nu van die mooie grote emmers met deksel, ideaal om m’n eigen sopje mee te nemen naar de wasbox.

Goed, de grote wasbeurt dus…
Eerst de auto even gewassen met Chemical Guys Glossworkz, daarna afgedroogd met de nieuwe Monello Senza Acqua (donderdag besteld, vrijdag in huis, bedankt voor de snelle service Carclean).
Damn wat neemt dat ding veel water op! Ik kan de hele auto in 1 keer afdrogen. Dat kon met de oude doek van Mothers ook wel, maar die liet allemaal strepen achter. Deze doek is veel beter.
Maar die Mothers doek heb ik ook al een tijdje, die ga ik nu wel gebruiken als ramen zeem voor het huis.

Nadat de auto droog was ben ik de auto gaan kleien met Bilt-Hamber - Auto-Clay Regular en Poorboys World Spray and Whipe. Daarna met de DAP en de PB World SSR 1 de auto behandeld om de lichte krasjes en swirls te verwijderen. De daarvoor gebruikte oranje Lake Country pad heeft dat niet overleefd ;) Ik had de dap op standje 5,5 staan en de stukjes pad vlogen me om de oren. Het kan zijn dat ik de pad te lange tijd niet gebruikt heb, maar ik vrees dat ik toch op zoek moet naar een nieuwe. Vervolgens heb ik de auto voorzien van een laagje PB Black Hole en daarna het geheel afgemaakt met een laagje PB Natty’s Paste Wax (roze).

Terwijl de wax aan het curen was heb ik de uitlaat nog behandeld met Mothers Mag & Alu Polish en de kunststof delen weer mooi zwart gemaakt met Meguiars Trim Restorer. De koplampen en achterlichten zijn weer mooi helder en glanzend geworden met Meguiars PlastX. De ramen heb ik aan de buitenkant nog schoongemaakt met Meguiars – NXT Generation Glass Cleaner. Daarna de wax uitgepoetst en toen was de zaterdag alweer voorbij. M’n Yaris staat er weer mooi winterklaar bij.

Zie hier het resultaat!

yaris_winterklaar_1.jpg


yaris_winterklaar_2.jpg


yaris_winterklaar_3.jpg


yaris_winterklaar_4.jpg


yaris_winterklaar_5.jpg


yaris_winterklaar_6.jpg
 
Het is bijna een originele Vitz RS.
Hij is geboren als een Toyota Yaris T-Sport, maar ik heb hem gemod naar de Vitz RS zoals hij in Japan rondrijdt.
Alles aan de auto is origineel Toyota, geen aftermarket spul (afgezien van de velgen). Ik ben ook het meest trots op de lip op de voorbumper.
Deze is heel erg moeilijk te vinden en mij is het gelukt een originele te vinden. Ook de led achterlichten zijn origineel.
Blijf het grappig vinden dat de Yaris al 2002 in Japan al led achterlichten had terwijl wij in Europa pas sinds een jaar of 2.
 
1. wat een vette Yaris.
2. hij glimt weer prachtig
3. wat een vette Yaris
;)
 
Kijk, die komt de winter wel goed door. Nette blauwe Yaris. Erg mooie kleur.

En trots is naar mijn mening geheel terecht. Is eens wat anders op de weg!
 
Nette wagen, ziet er weer goed uit, een bandendressing zou hem niet misstaan denk ik ;)