• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zaino?

P968 zei:
@ Leonneke : fijn dat je het product op de juiste manier gebruikt, jammer dat je dat niet vanaf het begin zo aangegeven hebt, dan had ik mijn opmerking over het juiste gebruik niet geplaatst.


Je kritiek is prima en goed bedoeld. Maar de teksten van de Zaino site kopieeren kan iedereen. Het gaat er mij nou juist om, dat deze 'richtlijnen' niet letterlijk genomen moeten worden. Natuurlijk vind meneer Zaino het fijn als je alle producten van hem afneemt. Dat doet zijn omzet namelijk stijgen.

Daarom is dat 'juiste' gebruik op veel meer manieren uit te leggen. Zonder ZFX werkt de sealant net zo prima. Alleen de tijd van uitharding is langer. ( niks meer als een versneller van het proces ). Gewoon Z2 gebruiken geeft een zelfde resultaat, maar een veel langere 'cure' en uithardingstijd. Beneden de 10 graden kan dit zeker handig zijn.

De sealant is met tal van shampoo's te wassen. Er zijn tal van Quick Detailers waarmee je de laag kunt reinigen. Je moet daarbij wel een paar zaken in het oog houden, maar moeilijk te volgen is het niet.

Ik vind het op zich jammer dat mensen klakkeloos de adviezen van de fabrikant omzetten in wijsheden en waarheid.
Bij Finish Kare vinden ze namelijk ook dat je de sealant moet behandelen met hun detailer. Mijn bijdrage op dit forum is juist van dien aard, dat mensen zaken in perspectief leren zien.

De basis van detailen ligt niet bij enig fabrikant. De basis van detailen is begrijpen wat je met je lak aan het doen bent.
Zaino is op zich niks meer en niks minder dan een goede sealant. Geen hocus-pocus middel. Ik geloof dus niet direct in 'het juiste gebruik' zoals de fabrikanten vaak claimen. Volgens Zaino moet je ook met hun middel polishen en met hun applicator aanbrengen.

Overigens is er een foto waar Zaino claimt dat er 50 lagen sealant zijn aangebracht. Ik zou dan op mijn beurt zeggen, laat een nieuwe laag blanke lak opzetten. Zaino is goed maar Leonneke is niet gek .;) ;)