• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zal me ook even voorstellen

Ben nu even bezig met een lijstje maken. Voor de SDD wil wat dingen er bij aan gaan schaffen.
Maar kan iemand mij even op weg helpen.
Zat te denken aan wat dingen:

Dap welke is dan voor mij het beste.

Iets voor de ramen

Iets voor de velgen/banden
Voor de banden niet teveel glimmen.

Iets voor de kunstof diffuser

Als iemand nog wat weet laat maar weten
 
@Erwin,

Voor de DAP zou ik persoonlijk voor de v3900 gaan, mooie set kun je eigenlijk alles mee pakken op de auto, heb je meer te besteden kun je kijken voor een Rupes 15.

Ramen, kun je een hele mooie coating opbrengen can bijv. Gyeon view of ddj glascoating.
Is het qua budget wat minder kun je rainx aanschaffen mindere langere standtijd maar werkt ook prettig.

Velgen, kun je ook in een coating van Gyeon zetten Rim, zeer tevreden over.
Minder budget Poorboys wheelwax werkt ook mooi , paar laagjes en dan heb je ook weer een tijd bescherming.

Banden, Gyeon Tyre door heel veel mensen op het forum zeer geliefd, zuinig in gebruik, mat of glimmend te finishen.

Kunststof, Gyeon trim heb m zelf wel in huis nog niet toegepast voorgaande artikelen wel.
Maar zal net zo makkelijk aan te brengen zijn.
Minder budget, een mooie kunststof dressing bijv. Auto finesse revive of ddj plastic fantastic.
 
Laatst bewerkt:
@Erwin,

Voor de DAP zou ik persoonlijk voor de v3900 gaan, mooie set kun je eigenlijk alles mee pakken op de auto, heb je meer te besteden kun je kijken voor een Rupes 15.

Ramen, kun je een hele mooie coating opbrengen can bijv. Gyeon view of ddj glascoating.
Is het qua budget wat minder kun je rainx aanschaffen mindere langere standtijd maar werkt ook prettig.

Velgen, kun je ook in een coating van Gyeon zetten Rim, zeer tevreden over.
Minder budget Poorboys wheelwax werkt ook mooi , paar laagjes en dan heb je ook weer een tijd bescherming.

Banden, Gyeon Tyre door heel veel mensen op het forum zeer geliefd, zuinig in gebruik, mat of glimmend te finishen.

Kunststof, Gyeon trim heb m zelf wel in huis nog niet toegepast voorgaande artikelen wel.
Maar zal net zo makkelijk aan te brengen zijn.
Minder budget, een mooie kunststof dressing bijv. Auto finesse revisie of ddj plastic fantastic.
Bedankt voor de info
Ga ff vergelijke
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Dap welke is dan voor mij het beste.

De allerbeste van de beste van de beste, dan is dat zeker weten de goeie ;)
Geintje natuurlijk. DAP 900v3 is een ontzettend goede multitool. Niet duur, mogelijkheid met 5,5"en 4" pads door verschillende backingplates. Mocht een kleine maat pad niet belangrijk zijn is de DAP 900 PLUS ook een mogelijkheid.

Iets voor de ramen

Om te reinigen; DJ Clearly Menthol is de ongeëvenaarde winnaar. Waxaddict MagicGlaze Glas Cleaner ook goede ervaringen mee.
Als coating; DJ Glas Sealant, Gyeon View. Bij het verwerken van deze lange standtijd toppers wel eerst even wassen, kleien, polijsten en reinigen om een goede hechting te krijgen.

Iets voor de velgen/banden

Velgen reiniging : DJ Ferrous Dueller, DJ Mellow Yellow, Monello Non-Ferro, Gyeon Iron....
Velgen bescherming : Gyeon Rim is de absolute topper, maar een goedkoper alternatief DJ Hybrid wax, PBW Wheel Sealant of Waxaddict HydroRim.

Iets voor de kunstof diffuser

Reiniging is het beste met All Purpose Cleaner en ontvetter zoals Gyeon Prep. Om het te dressen is DJ Fantastic Plastic wel een lekkere. Deze zit ook al een ontvetter bij in. Waxaddict Feeder of Gyeon Trim zijn hele goede ook.
 
  • Leuk
Reactions: Erwin
Zo het lijstje is bijna kompleet voor de SDD.
Moet ik nog wat bij bestellen om aantebrengen voor deze producten.
Die in deze lijst staan van de foto's.
e90387e437f6b00e9fd7de8b018901c9.jpg
ad7fcf3191d6bd52c548d2e9d96f1563.jpg
 
Persoonlijk zou ik voor een dap 900 v3 gaan. De lak van zo'n Ibiza is hard hoor!
Met een 900 v3 haal je dus makkelijker en sneller correctie. Het is jammer als je te kort komt straks.

Voor de velgen zou ik Gyeon RIM nemen. Deze is ook in de aanbieding op de sdd. €28,99 als ik me niet vergis.

En, ik denk dat je aan 1 glasreiniger wel genoeg hebt. De dodo Juice clearly menthol is erg zuinig in gebruik.

De RainX zou ik omruilen voor Turtle wax clearvue
 
  • Leuk
Reactions: Erwin
Even de lijst aangepast maar zit nog met welk starterkit ik zal kiezen.

En wat is handig om aan pads er bij te bestellen voor deze producten.

Ga tog voor de weel sealant.
Want zie het nog niet zitten om die gyeon coating te gebruiken. Nog niet veel ervaring met alles. Dus eerst dit maar eens onder de knie krijgen.
7b8ff39bfca5003bff268bd18d6242ff.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb het verlanglijstje is nog wat langer geworden. Met pads en doeken.
Maar wil ook extra pads voor de dap. Maar dat weet ik nog niet wat en hoeveel.
Voor het gemak wat ik vaak lees
8e8e84349dc711fc0f39fe24f2ded074.jpg
 
Extra polijstpads, dan zou ik gaan voor dezelfde kleuren die bij de set zit. Maar dan in 4". Deze passen op de kleinere backingplate die bij de dap geleverd word.

Waarom neem je die Peluche Verde, niet in de trio variant. Dan heb je 3 paar voor €12...

Ik zou maar gauw bestellen. Anders word het verlanglijstje alleen maar groter. Haha ;)
 
  • Leuk
Reactions: Erwin
Ik zou voor de raffini kit gaan bij de dap. Zelf zou ik de nero doekjes weg doen en daar nog een trio peluche Verde voor nemen. Eventueel wat applicator pads eruit want je hebt er nu best veel instaan en daar vervangende producten voor neerzette zoals bijvoorbeeld droog doeken.
 
  • Leuk
Reactions: Erwin
Ik zou het DAP-pakket met Scholl erin kiezen. De lak van jouw Seat zal aan de harde kant zijn en Scholl heeft iets meer bite + finish. Vervolgens heb je dan ook maar 2 pads nodig en kan je van de standaard 5,5'' pads enkele extra bijbestellen. (Hoef je tijdens het polijsten niet om de 10 minuten de pads te wassen, maar kan je een schone pakken)

Picollo Nero's inderdaad de deur uit en Peluche Verde/Bianco's nemen of Senza Bordi's.

Als applicators kan je een zooitje Disco Nero/Rosso gebruiken voor veel doeleinden. De Disco Duo's ook, maar werken ook goed om ramen te reinigen en dingen als de Rain Kleer.
 
  • Leuk
Reactions: Erwin
Droog doek heb ik al.
Mijn collectie start net.
Heb nog geen applicator pads.
Heb er nu een voor banden, trim en voor ruit in staan en die voor de velgen er uit gehaald kan ook met dap.
 
Ik zou het DAP-pakket met Scholl erin kiezen. De lak van jouw Seat zal aan de harde kant zijn en Scholl heeft iets meer bite + finish. Vervolgens heb je dan ook maar 2 pads nodig en kan je van de standaard 5,5'' pads enkele extra bijbestellen. (Hoef je tijdens het polijsten niet om de 10 minuten de pads te wassen, maar kan je een schone pakken)

Picollo Nero's inderdaad de deur uit en Peluche Verde/Bianco's nemen of Senza Bordi's.

Als applicators kan je een zooitje Disco Nero/Rosso gebruiken voor veel doeleinden. De Disco Duo's ook, maar werken ook goed om ramen te reinigen en dingen als de Rain Kleer.
Dap met scholl er in had ik ook naar zitten kijken. Maar vond ik lastig kwa schema .
Monello vond ik juist erg makelijk.

Oké dus hoef niet perse een speciale pad voor banden te doen en trim.
Als ik hem maar goed schoon maak. Voor dat ik een ander product.
Had namelijk op de side gekeken wat het advies is om aan te brengen.

Allemaal alvast bedankt voor het mee danken