• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zandstralen

SkyMace

Detailing rookie
5 okt 2025
12
15
Elburg
Goedendag
Heeft er iemand advies
Mijn buurman is op de oprit een olievat aan het zandstralen
En nu zit heel m’n auto onder de witte puntjes lijkt wel verf of iets dergelijks
Hoe krijg ik dit eraf het zit er vast op
Vrgr Pim

• Verbluft
Reacties: Cordoba
6 meter is veel te ver om nog echte schade te veroorzaken, zandstralen doe je normaal op hooguit tientallen cm's van het te stralen oppervlak, maar normaal doe je dat ook in een dichte kast. Schelpenzand is wit/grijs dus mogelijk dat er deeltjes op de lak liggen en/of zijn blijven plakken door het vochtige weer. Je hebt nog niet aangegeven of de witte stippen op de lak liggen of in de lak zitten.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
6 meter is veel te ver om nog echte schade te veroorzaken, zandstralen doe je normaal op hooguit tientallen cm's van het te stralen oppervlak, maar normaal doe je dat ook in een dichte kast. Schelpenzand is wit/grijs dus mogelijk dat er deeltjes op de lak liggen en/of zijn blijven plakken door het vochtige weer. Je hebt nog niet aangegeven of de witte stippen op de lak liggen of in de lak zitten.
Ligt dus idd vast op de auto stippen zitten er vast op

• Leuk
Reacties: Altos
Goed is beter, maar je kan beginnen met klei en een goed kleimiddel.
Als je voor de behandeling door een ander gaat, zou ik de buurman informeren.
Doe je het zonder zijn weten, dan kan je naar een vergoeding fluiten.

• Leuk
Reacties: SkyMace
@SkyMace heb je al clay in huis?
Even los van het type clay denk ik dat veel claylbe en ook erg veel omkleden belangrijk is want het zijn harde puntjes gok ik en je wil niet met die deeltjes over de lak harken zou ik denken.

• Leuk
Heb nog geen klei in huis en ben er niet echt bekend mee
Heb er goed de balen van buurman werkt ook niet echt mee
Interesseert hem helemaal niks komt ook niet even vragen van heb je het er nog af gekregen
Beetje dom erbij kijken en zeggen snap er niks van

Misschien is het een idee om je woonplaats even aan je profiel, voorstel topic of in dit topic te vermelden.

Wellicht woont er iemand bij je in de buurt die met je mee kan kijken en op weg kan helpen om van die plekken af te komen.

• Leuk
Heb nog geen klei in huis en ben er niet echt bekend mee
Heb er goed de balen van buurman werkt ook niet echt mee
Interesseert hem helemaal niks komt ook niet even vragen van heb je het er nog af gekregen
Beetje dom erbij kijken en zeggen snap er niks van
Dom kijken is het meest makkelijk in de zin dat hij lekker zijn klus geklaard heeft en jij? Nou jij moet maar ff kijken wat je doet is verder niet zijn probleem toch althans een deel van de mensen zal het zo zien. Precies hetzelfde met werklui die geven ook geen moer om de buren.
-schilderen beetje jammer als de spetters op jouw auto zitten en zie dat achteraf maar te verhalen (al meegemaakt)
-lui die voor de gemeente werken hetzelfde verhaal they dont give a fuck…

• Leuk