• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zeer hardnekkige vliegroest

Tonio

Detailing rookie
2 okt 2021
6
2
Er zit zeer hardnekkige vliegroest op aluminium velgen. Ik heb meguiars all wheel cleaner meerdere keren op droge velgen gedaan maar ik krijg niet alles ervan af, mn in de hoeken blijft vliegroest zitten.
Hoe krijg ik dat ervan af en waarmee
 
De All Wheel Cleaner is toch al een de-ironizer? Dus vandaar mijn vraag hierboven.

Kleien is een optie, maar ingenestelde ijzerdeeltjes verwijder je hier niet even mee, alleen oppervlakkige vervuiling. Bij voorkeur dus chemisch verwijderen en niet mechanisch.
 
Dus nogmaals mijn vraag, nu wat anders geformuleerd; Deze 'vliegroest' in de hoeken, reageerde dit op de All Wheel Cleaner of gebeurde er helemaal niets?

Zo nee, dan is het waarschijnlijk geen vliegroest.
Zo ja, dan is herhalen nodig.
 
Uit ervaring weet ik dat je die hoeken, als ze jarenlang verwaarloosd zijn, veel, héél veel moet herhalen met Non-Ferro o.g.
Het lijkt er misschien op dat het weinig verwijderd, maar zolang het paars kleurt werkt het echt wel. Op een gegeven moment zal je zien dat de bruine spikkels minder worden.

Maar zoals gezegd; herhalen-herhalen-herhalen....
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De velgen waren xtreem vuil. Meguiar reageerde 1e X wel, naar niet afdoende genoeg. Veel vuil remstof en vliegroest ging eraf. 2e X weer iets meer mét velgborstels.
3e keer nagenoeg niets meer.
De velgen waren "schoon" maar de hoekjes niet.
De meguiar was op. Ik moest nieuwe bestellen. Wellicht iets beters? Vandaar mijn vraag op dit forum
 
Uit ervaring weet ik dat je die hoeken, als ze jarenlang verwaarloosd zijn, veel, héél veel moet herhalen met Non-Ferro o.g.
Het lijkt er misschien op dat het weinig verwijderd, maar zolang het paars kleurt werkt het echt wel. Op een gegeven moment zal je zien dat de bruine spikkels minder worden.

Maar zoals gezegd; herhalen-herhalen-herhalen....
Thx ga ik doen en daarna wekelijks bijhouden
 
De velgen waren xtreem vuil. Meguiar reageerde 1e X wel, naar niet afdoende genoeg. Veel vuil remstof en vliegroest ging eraf. 2e X weer iets meer mét velgborstels.
Extreem smerige velgen, de All Wheel Cleaner deed niet genoeg, maar verwijderde wel veel vliegroest. (Dus werkte het juist erg goed ;) )

Bij de derde keer schoonmaken reageerde de spikkels nagenoeg niet meer? Dus er was wel reactie. Herhaling zal dus nodig zijn.

Ik begreep dat je inmiddels al iets besteld had, dus hoop dat dit een de-ironizer is zoals Non-Ferro/Ferrous Dueller/IronX/etc.