• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remstof zeer hardnekkig?

bmw320i

Detailing rookie
9 apr 2011
2
0
Hallo,
Sinds een half jaartje hebben we thuis een BMW 320i, welke ik dus ook graag goed schoon probeer te houden.(clayen etc.)
Echter deze week ben ik eigenlijk al de hele week bezig om de remstof(denk ik?) nou eens goed van de velgen af te krijgen, maar dit werkt eigenlijk met geen enkel middel. De wat dikkere spikkels krijg ik er met wasbenzine zo af, wat waarschijnlijk dus teer is, maar de kleine zwarte bultjes, remstof denk ik?, gaan er met geen mogelijkheid af.
Ik heb inmiddels al de volgende middelen geprobeerd:
Commandant 4
Wasbenzine
Sonax chroom/alu reiniger
Terpentine
Thinner
Clayen(Meguairs)
Velgenspray(onbekend merk)

Gezien dit al vrij agressieve middelen zijn, vraag ik me af wat wel gaat werken.

EDIT: Mijn oog viel op dit middel: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Spray_and_Rinse_Wheel_Cleaner_946ml_PB-SRWC32_100733

Is dit spul ook echt sterker dan bovenstaande middelen?

Alvast heel erg bedankt,
Bas Koopman
 
Voor de remstof te verwijderen bestaat er maar 1 middel, veel gebruikt en getest door de gebruikers van het forum en met staande ovatie ontvangen: Iron-X

Reviews: hier eentje, hier nog eentje, en nog eentje.

Er staan er nog wel meer ook op het forum als je alles goed doorgelezen had :rules
 
Iron-X is een mooi hulpmiddel om vliegroest en kleine ijzerdeeltjes te verwijderen.
Voor remstof zou ik eerst Spray & Rinse gebruiken.
Naderhand nog een keer met Iron-X eroverheen gaan is zeker niet verkeerd.
 
Ik heb mijn velgen weer wit gekregen... met een mengsel van apc 1:15 en mequairs velgenreiniger.. let wel... niet te lang laten zitten snel afspoelen;
 
vreemd dat niemand de good old meguiars wheel brightener noemt....
tot aan iron-x was dat volgens vele detailers de beste.
iron-x is volgens mij geen wheel cleaner.
 
Klopt, is het ook niet, maar zelfs WB krijgt niet alles weg weet ik uit ervaring, dus eerst WB gebruiken en daarna nog even behandelen met Iron-X :ja
 
cruiser zei:
vreemd dat niemand de good old Meguiar's wheel brightener noemt....
tot aan iron-x was dat volgens vele detailers de beste.

Dat geldt denk ik ook voor Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner. Heb ik prima ervaringen mee totdat het wondermiddel IronX op de markt kwam. Ik zie dat ook meer als een aanvulling op de velgenreinigers. Werkt wel geweldig trouwens!
 
Toevallig ben ik bezig de winterbanden (lees: velgen) te reinigen.
Eerst velgenreiniger gebruikt (Billberry Safe Wheelcleaner), vervolgens de Iron-X (top).
Met de zwarte Power Ball een laagje Wheelwax en ze zien er weer toppie uit.

Hartelijke groet,
Kees.