• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelf polijsten of laten doen?

SinnerNL

Detailing rookie
9 feb 2015
7
0
47
Hallo,

Ik ben Sven, Opel Astra G Twintop rijder.
Helaas heb ik laatst wat parkeerschade opgelopen en dit stoort me mateloos.

Mijn vraag is, kan ik dit zelf polijsten met bv een tectake eccentrische polijstmachine, maar dan zonder enige ervaring, of moet ik dat laten doen?

OF heeft iemand andere tips?

DSC_0108.jpg
 
Zelf polijsten met een excentrische machine is op zich niet zo moeilijk.
Deze schade wegpolijsten wordt een ander verhaal. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar of je dit met polijsten alleen helemaal weg gaat krijgen, waag ik te betwijfelen.
 
Plak naast de schade even een stukje tape en gebruik dat als scherpstel punt om een duidelijkere foto te maken. Misschien is je woonplaats vermelden makkelijk, hulp kan soms heel dichtbij zijn.
 
Soepergrover;n415440 zei:
Zelf polijsten met een excentrische machine is op zich niet zo moeilijk.
Deze schade wegpolijsten wordt een ander verhaal. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar of je dit met polijsten alleen helemaal weg gaat krijgen, waag ik te betwijfelen.
De beschadiging is ong 0,5x0,5cm en voor zover ik kan zien ben ik niet door de lak heen, alleen de clearcoat. (dit kun je op de foto dus helaas niet zo goed zien, hoe ik hem neem lijkt hij wit te zijn, maar dat is reflectie.
 
Hisense;n415442 zei:
Plak naast de schade even een stukje tape en gebruik dat als scherpstel punt om een duidelijkere foto te maken. Misschien is je woonplaats vermelden makkelijk, hulp kan soms heel dichtbij zijn.


Schiedam!
 
Zo te zien komt er wit doorheen, en zit je door de lak heen. Je zal hem moeten opvullen met een lakstift en dan wetsanden en polijsten. Als je wil kan je altijd bij mij in Tiel langskomen, kijken we er samen even naar.
 
Dat lijkt dus alleen maar zo, het is echt alleen de clearcoat. Thnx voor het aanbod maar ik kom voorlopig niet in de buurt van Tiel vrees ik :(


Heb je het over polijsten met de hand of machinaal?
 
machinaal, dergelijke krassen krijg je er met de hand echt niet uit, of je moet er uren op staan zweten.
 
Nee precies, dat dahct ik dus ook, zou het graag zelf willen kunnen, maar alvorens ik een polijstmachine koop wil ik wel weten of ik het kan zonder dat ik mn lak naar de knoppen help. Hoe moeilijk is het?

En hoe moeilijk is je auto machinaal in de was zetten?

Daar lees ik dat het makkelijk is, hier lees ik weer dat het echt een expert klus is... Youtube filmpjes zien er makkelijk uit, maar dat kan verraderlijk zijn.
 
Schiedam - Tiel is toch goed te doen? Iemand met ervaring bied aan om je te helpen... Ik snap niet zo goed waarom je daar niet op in gaat... Waarschijnlijk kan je daar ook veel meer lezen dan door op een forum te lezen...
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30 en bros

zo veilig is het...
kijk een paar video's en het zal vast lukken

eventueel mag je ook bij mij langskomen (Leiderdorp)
 
Anders is Schiedam- Carclean ook geen grote afstand: dan kan men bij CC er naar kijken, en krijg je vakkundig advies, en kun je eventueel de benodigde spullen gelijk meenemen naar huis. Je moet alleen wel tijdens openingstijden langs in Berkel&Rodenrijs.

Op basis van de foto kun je best gelijk hebben dat er nog kleurlak zit, maar ik denk toch dat opvullen van het gat met lak een beter resultaat zal geven. (en daarna wetsanden/polijsten)
 
Even inhakend op je vraag omtrent die machine. Ik zou even doorsparen en voor een DAP900 gaan.
Die tectake is namelijk niet geforceerd en de DAP wel, ook heeft de DAP een veel courantere backingplate waar 90% van de in de handel verkrijgbare paus oppassen en die andere machine heeft zo te zien een backingplate van 180mm wat wel erg groot is voor gebruik op een personenauto..

 
Dap is toch niet geforceerd? Als je daar te hard op drukt blijft hij niet draaien. De v2 in ieder geval niet.