• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zeno uit driebergen !

Welkom Zeno!

Hoe bevalt je GT tot nu toe? Je hebt volgens mij een toekomstige klassieker gekocht, de laatste Alfa die met de beroemde Busso V6 is geleverd. Misschien ben ik niet geheel objectief, aangezien ik zelf ook al ruim vijf jaar een GT 3.2 rijd ;) De combinatie met de Golf Cabrio kan ik me goed voorstellen!

Ik lees op dit forum ook af en toe mee maar heb me nu ook maar eens aangemeld. Toevalligerwijs woon ik namelijk een dorp verder dan jij (Zeist) en kan bij mijn huis geen auto's wassen. Daarvoor wijk ik uit naar mijn ouders 10km verder. En dat is dan ook gewoon op de oprit met soms weinig licht, zeker niet ideaal natuurlijk. Tussen de (niet al te frequente) wasbeurten door spoel ik de auto regelmatig af in een wasbox met vlekvrij water. Ik heb zelf nog nooit een auto gepolijst, maar zou dit wel graag willen leren.

Wat ik over de GT nog kan zeggen: de lak is zacht, dus detail met verstand en beleid. Mijn auto is vorig jaar professioneel gepoetst en in een ceramische coating gezet. Daarmee is het onderhoud wel makkelijker geworden, maar ben ik zelf ook kritischer geworden t.a.v. beschadigingen (kleine deukjes, waterspots).
Het is een auto die ook technisch redelijk wat aandacht vraagt om hem netjes te houden. Goed warm rijden, interval distributieriem respecteren (60.000km of 3 jaar) en verder gaat er net als bij andere auto's van die leeftijd af en toe wat stuk. Hopelijk heb je hier rekening mee gehouden, een Alfa kopen is niet zo moeilijk maar hem goed onderhouden lukt niet iedereen.. o_O Ik weet niet of je al een goed adres voor het onderhoud hebt gevonden, maar daar kan ik je ook wel tips voor geven.

Het zou heel leuk zijn als we ergens in de buurt een plek konden vinden om onze detailhobby uit te voeren (eventueel in combinatie met stallingsmogelijkheden)!
 
Thanks voor je reactie @Tornante !

Hele late reactie van mijn kant, maar had de notificatie blijkbaar gemist.

De GT bevalt heerlijk. Mooie motor met een fijn geluid, en plenty of power. Heb de golf cabrio een heel kort tijdje als enige auto gehad. Ook lekker onzuinig, en nog veel onpraktischer.. dus voor de lange afstanden wilde ik een auto die wat geschikter was. Vanuit mijn voorliefde voor v6 en v8 motoren goed opzoek gegaan, en dan viel de keuze al snel tussen een S4 4.2 V8 , of deze GT 3.2 V6. Nooit alfa gereden, dus dit was de vuurdoop :)

Heb me slechts in 1 ding ontzettend verkeken.. de draaicirkel! Man, waar ik met die golf (en menig andere auto) op een dubbeltje kan draaien heb je met die GT wel echt flink wat ruimte nodig.

Verder op dit moment last van het typische gekraak op de draagarmbeugels aan de voorkant; Qua algehele wegligging mag hij sowieso strakker (Denk dat dit nog de originele set is) dus aanbevelingen hoor ik graag! (Je zei ook een goed adres voor onderhoud te hebben, wil ik graag weten, allicht in PB?)

Ik heb voor nu een kleine garagebox in Zeist gehuurd (anna palowna); box inclusief stroom, maar helaas geen water.
Eventueel ben je overigens ook best een keer welkom bij mij op de oprit in driebergen. In de winter is het nutteloos, maar in de zomer heb ik iig water en stroom. En wat is er beter dan 1 GT Busso op de oprit? 2 natuurlijk!
 
Er gaat niets boven het geluid van een Busso V6. Ja, het blok heeft een beetje liefde nodig maar als je het tijdig en vakkundig doet of laat doen kan je er jaren plezier van hebben en krijg je er veel voor terug.
 
  • Leuk
Reactions: Zeno