• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zilverkleurige VW-Golf en Zilverkleurige Ford-Bmax. Welke glaze en wax?

Nu ben ik weer een stuk wijzer geworden. Dus dan is de zwarte pad de laatste om te "finishen". Dat is die zwarte van Dodo ook. En ook bij 3M is de zwarte een (daar heb je hem weer) "finishing" pad.

En IPA is dus een ontvettings middel.

Kun je bij wijze van experiment ook middelen op je auto aanbrengen en dan met zo'n IPA of een ander merk ontvetter ze er weer afhalen? En dan weer een volgend middel(en) aanbrengen? Of gaat de lak er dan aan?
 
Wim;343369 zei:
Collinite ken ik niet. Waarmee kun je dat vergelijken? En is dat spul ook gemakkelijk op en aan te brengen? En hoe zit het met afnemen? Is het ook geschikt voor de DAP?

Bij mij zit er ivm de winter/ standtijd achereenvolgend op:
Pb black hole
Sealent wolfgang 3.0
Collinite 845
Alledrie super makkelijk aanbrengen/af te nemen en met een dap te verwerken.
 
Die Wolfgang is een merk waar ik eerder ook al eens erg nieuwsgierig naar was. Ook omdat ik het nogal duur vind. Maar daar heb ik ook al hele goeie verhalen over gehoord.

Misschien de stoute schoenen gewoon een keer aantrekken.:ja
 
H@RM;343886 zei:
IPA = IsoPropyl Alcohol

Finale = Het fijnste polijstmiddel uit de Monello lijn (Carclean.com huismerk als ik het zo even oneerbiedig mag omschrijven.)

Niet om het één of ander maar Monello is naar mijn weten zeker geen huismerk van Carclean.com.
 
Van af het "bekend" werd dat Monello als huismerk van Carclean.com zou komen, sprak het mij direct al aan, mede omdat ik de naam erg Italiaans vond klinken. En nu komen dus als eerste de polijstmiddelen. Verder komen er ook Speciale Kompressorpads onder de naam Monello. Welke mij ook zeker aanspreken, en dit zal voor meer mensen van het forum gelden, dus ik spreek hoop ik niet alleen voor mezelf. En tenslotte is het altijd fijn om nog weer een stukje "Italia" in huis te hebben! hehe

Maar door al het geroezemoes dat iedereen loopt te bazuinen, kunnen we sowieso de polijstmiddelen vergelijken met de Menzerna's.
En is de samenstelling van de producten ook gewijzigd? Of kan ik (wij) er van uit gaan. Dat ze gelijk zijn aan de Menzerna's?

Oh en het "etiket" Komt daar ook een leuk italiaans vlaggetje op of niet? (past weer beter bij me auto) LoL

Voor nu weet ik even niet meer, maar er zal er volgens mij wel meer producten van komen. Ben benieuwd! En dat kan ten alle tijde door een ieder hier natuurlijk aangevuld worden.


Wat betreft de Fuzion, mooie wax. Misschien dat je van iemand een sample kan kopen.
 
Ondertussen heb ik de Poorboys White Diamond en de Collinite 476S in m'n bezit. Maar het weer werkt niet echt mee. Ik wacht al een paar weken op een droge Zaterdag.

Dus als iemand daar het knopje voor weet te zitten.? ;)
 
100% collinite 476 s ik heb ook 2 zilveren auto's en het is bijna een spiegel:cool: , wel meer werk dan meguiars vloeibare wax maar wel mooier resultaat.
Druppels na een regenbui zijn kleiner met collinite en je rijdt de auto droog.
Mijn dak doe ik met vloeibare meguiars omdat ik bang ben om het dak in te deuken
 
Hoezo wel met Meguiars maar niet met 476S? Indeuken zal niet aan de wax liggen lijkt me. Mijn dak is nog altijd deukvrij. ;)
 
Als 476 aankoekt (te dik opgebracht, te lang laten zitten), dan moet je hard poetsen ja.

Tipje: Mocht het aankoeken en je moet echt hard boenen, gebruiken een detailerspray (bv. spray and wipe) bij het afnemen.
 
Ik gebruik voor mijn 2 verschillend zilver/grijs kleurige auto's Poorboys White diamond en natty's paste wax. Tot nu toe wel tevreden over. Ik heb ook nog Lime Prime pre-wax cleanser die ik binnenkort toch eens wil uitproberen ipv PWD. Geschikt voor alle kleuren.
 
+1 voor GMToyota. Zelf één keer gehad, een ellende op uit te buffen. Dun aanbrengen en niet te lang laten curen. Maar goed, dat geldt voor elke wax.
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb sinds kort een nieuwe auto. Ik recentelijk de auto van mijn vader (een zwarte Honda CR-V) met Poorboys Black Hole behandeld en dit beviel heel erg goed (we hadden een probeersetje van Poorboys besteld). Nu wil ik zelf ook wat spullen van Poorboy aanschaffen maar ik twijfel welke ik moet hebben bij de kleur van mijn auto. De officiële benaming van de lak is Steel Blue.

bmw6.jpg


bmw3.jpg


De Black Hole van Poorboys is voor echte donkere kleuren dacht ik, en de White Diamond voor de lichtere kleuren (wit en zilvergrijs). Ik vind het zelf een lichtere kleur en neig dus naar de White Diamond van Poorboy's.
 
Zou toch voor Black Hole gaan. De kleur is blauw grijs lijkt het op de foto. Met Black Hole zou je meer diepte in je lak kunnen creëren waar White Diamond volgens mij meer reflectie laat zien.
 
Als de black-hole opdroogt behoudt het z'n kleur. En die kleur ligt erg dicht bij de kleur van jouw lak. Dus is dit een kleur die zeer goed met de black-hole te doen is.

Zojuist m'n eigen zwarte even met de collinite 476s getest. En de tip over de curing klopt als een bus. Er zit geen glaze onder. En na het opbrengen heb ik eerst even de spullen opgeruimd voordat ik aan het buffen ging. Maar eigenlijk was ik al te laat. Ik dacht dat het met deze temperaturen wel extra mocht drogen. Maar dat maakt echt niks uit dus.

Het was al aardig hard geworden na 6 minuten. :(

De volgende keer dus per paneel aanbrengen (zo dun mogelijk) en hup, buffen maar.:)^
 
Vanmiddag heb ik een Opel Astra gedaan. Heel de auto voorzien van een laagje Collinite 476S, daarna gestart met uitbuffen geen enkel probleem gehad met uitbuffen. Denk dat het er toch een minuutje of 10-15 op heeft gezeten te curen. Misschien toch nóg een dunner laagje aanbrengen. Ook kan het helpen meerdere doeken te gebruiken bij uitbuffen. Misschien heb je dit ook wel al gedaan.
 
Het ging maar om een motorkap en die moet met 1 doek wel te doen zijn lijkt me. En de aangebrachte laag was al erg dun, omdat ik dat al eens eerder tegengekomen was en het met de meeste spullen zo werkt.

Ieder middel lijkt op z'n eigen manier behandeld te moeten worden. En daar hou ik me dan ook maar aan. ;)