• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zo snel lakschade?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
In april heb ik mijn Xsara behandeld

Vandaag op mijn werk is er blijkbaar een vogel over gevolgen, met uiteraard de bekende gevolgen. Waarom land dat toch altijd op een auto?

Gezien ik de auto net zaterdag gewassen had dacht ik het er thuis direct even af te halen. Het meeste was er zoals altijd snel vanaf.
Alleen 1 vlek van ongeveer 2 bij 2 cm, was veel bruiner dan het gebruikelijke witte. Dit krijg ik er ook niet meer vanaf.
Eerst QD+, daar ging deel wel mee weg. Daarna met een sopje ging de rest ook weg.

Alleen er bleef wat achter op de lak. Dus maar even BP Profecional Polish geprobeerd, dat hielp niet. Klei dan maar, ook niet.
Vervolgens nog Scrats-X maar dat helpt ook niet :(

Het lijkt een beetje op een maanlandschap... Maar de lak lijkt niet gebarsten.

Kan vogelpoep in een paar uurtjes zoveel schade aanrichten?? :confused:
 
Yep dat kan. Zeker als de zon lekker heeft staan bakken op lak, dan wordt de lak wat zachter en dat trekt het snel in. Ook denk ik wel eens dat vogels zout-zuur drinken. Als het niet helemaal door de blankelak heen is, dan kun je het waarschijnlijk nog wel herstellen met wetsanden en polijsten.
 
Nadeel van de kuststreek, meeuwen die zoute vis eten.
Paar weken geleden een kwak van 10 x 10 op de voorruit
Leek wel polyester. Beetje op het dak was binnen vier uur al ingewerkt. ]-0

Hans