• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zoek wax

Thijs

Detailing addict
5 jan 2010
110
62
ik ben opzoek naar een nieuwe wax voor mijn auto
ik heb in mijn verleden al veel dingen gehad en geprobeerd...
maar ben nu eigenlijk opzoek naar een nieuwe hardwax

het is voor op een rode uni volkswagen fox
deze is perfect gepolijst en bijgehouden

budget is maximaal 100,-

een beading en lange stand tijd vind ik wel belangrijk,


ik hoor graag jullie idee
 
Orange Crush van DoDo Juice. De mooiste op rood. Sterke kleurverdieper, perfecte beading en sheeting en lange standtijd. Wel een hardwax, dus met de hand opbrengen.
 
De Monello Ibrido is in de aanbieding, echt een top wax.
Lange standtijd, mooie beading, sheeting.
https://www.Carclean.com/product/Monello/Ibrido_Hybrid_Wax_Edizione_Limitata_MI200L_101976
 
Als je de Ibrido neemt, kan je net zo goed de normale versie nemen toch? Wax is het zelfde, alleen het doosje niet en je bespaart nog wat of je neemt er pads bij bv.

Dodo Juice heeft ook veel mooie waxen, voor een wat lager bedrag. Mijn keuze zou iig de Monello Ibrido zijn als je een high-end wax wil en het mag wat kosten.
 
Welke waxen heb je al gehad? beading en standtijd -> daar hoef je toch geen 100 euro voor uit te geven. Ga gewoon voor een Collinite.
 
bedankt voor de reacties nu

@ ivo, de SN heb ik eens geprobeerd, de 2.0 nog nooit, zit daar enig versdchil tussen ?

@ rallimart, de ibridio heb ik nog nooit gehad... maar ook nog nooit warm voor gelopen, maar dat zal een gevoels kwestie zijn denk ik.

@ VWvariant, die Dodo juice heefd inderdaad mijn intressen, ik heb diverse variante dodo gehad en altijd goed bevallen.

@ GMToyota , welken waxen heb ik gehad, diverse swissvax, diverse dodo juice, diverse zymöl en dan natuurlijk ook nog de "standaard" collinite,
 
Dus gewoon op zoek naar een leuke wax om weer eens wat nieuws te proberen?

Ik gebruik zelf graag Ibrido op mijn auto.
Als je Dodo Juice een fijn merk vindt, zou je eens kunnen kijken naar de Rubbish Boy's Juiced Edition.
 
Voor 100 euro heb je een doos vol Sonax polymer netshield :-D

Mooie beading, lange standtijd en een mooie finish.
 
@ soepergrover ja ik wil gewoon weer eens wat nieuws proberen. ik voorheen altijd mijn auto bijgehouden met PB natty`s , ook prima wax maar zoek gewoon weer wat nieuws en aparts

@ ruger ik kan via mijn werk voor niks genoeg riwax of cartec producten aankomen, maar dat is niet wat ik zoek.


ik vindt de rubbisch boy`s juiced edition wel een leuk idee, daar zal ik eens wat meer over gaan lezen
 
Hi Thijs,

Zoek wax, vind wax, zo werkt dat:)

Voor uni rode lak denk ik vrijwel gelijk aan 'show waxen', maar die blijven dan weer beperkt zitten. Voor rode lak komt er bij mij gelijk 1 merk naar boven en dat is Auto Finesse. Illusion gaat zeker mooi staan, maar misschien kan je ook wel uit de voeten met passion/soul (even op hun website kijken welke je het beste kan doen). Je zou sowieso Tripple of Ultra Glaze kunnen overwegen.

Toen ik voor mijn metallic blauwe lak op zoek ging naar een wax, stond rubbish boys ook hoog op mijn lijstje, maar de meer algemene mening blijkt toch wel een beetje dat Rubbish Boys het goed doet op metallic maar niet echt speciaal is op iets anders. Ik heb hem daarom laten staan, maar aan een panel pot gaan de meesten niet failliet ;) Let op, dit is maar een mening!

Als je iets anders dan anders wil en wel gecharmeerd bent van de engelse huisvlijt, (Rubbish boys valt daar ook wel onder) kijk dan eens naar Bouncer's of ODK waxen. Vanilla Ice doet het denk ik bijzonder goed, maar je kan ook iets aparters nemen en Chocwork orange of Satsuma rock kopen. Van Bouncer's is op dit moment Capture the Rapture in de aanbieding (en een heeeele goede aanbieding als je het mij vraagt). Is meer een show wax, dus minder lange standtijd, maar als je budget 100 euro is, kan je daar wel een extra laagje van smeren;) Of combineren met iets wat wat langer blijft zitten, al ben ik er nog niet helemaal over uit of dit nou echt een goede oplossing is.

Succes met kiezen!

Tonie
 
ik heb zelf ook een rode auto en ben zeer zekers tevreden met,
dodo juice super natural 2.0'. ik breng om de 2 maanden een nieuwe laag aan.
nu het winter word zou je kunnen kiezen voor, dodo juice super natural hybrid paste sealant, die zal een langere stand tijd hebben.
2.0 en de sealent zijn zeer makkelijk mee te werken. ik ben met beide zeer zekers tevreden met het resultaat en beading.