• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwaardere Polijstmiddel ?

Dan_The_Desmo

Detailing rookie
9 apr 2012
35
0
Gisteren voor het eerst met de DAP900 gewerkt en alvast een testspot gemaakt op mijn motor voor volgende week.
Heb tot nu toe alleen 5inch machinepads dus 4 inch staat op mijn verlanglijstje.

Eerst begonnen met de lichtste combinatie Mezzo:eek:p Wit 1 hit
Oranje 2 hits

Daarna:Inizio:eek:p Wit 2 hits
Oranje 2 hits

Voor
20120916_113950.jpg

IMG-20120916-WA0008.jpg


Na
IMG-20120916-WA0009.jpg


Meeste swirls en lichte krasjes zijn er wel uit maar heb het idee dat het toch wat beter kan.

Moet ik nu grijpen naar een zwaardere polijstmiddel of meer hits?

Zoja welke :Inizio Forza
PB SS3

of andere suggesties
 
De schade op de eerste foto lijkt niet heel grof
Dan is een zwaardere combinatie alleen nodig als de lak erg hard is
Na een Inizo (zwaar) volgt Mezzo (middel) en dan Finale (fijn) qua grofte en dus ook volgorde

Bij lichte schade kan je ook volstaan met meerdere hits met een licht middel
Rustig proberen, goed schoonmaken tussendoor en goed kijken

Succes
 
Mijn fout het was de oranje pad :-" . [even aangepast]

Ook na Inizio heb ik afgebouwd met Mezzo op wit en Finale op zwart.
Dus gewoon meerdere hits proberen met de Inizio op oranje.
 
Frogs zei:
Pads mag je niet met je doekjes mee wassen.....

Er mag zoveel niet , niet alles wat je leest is waarheid :-b

Ik ben zeker niet de enige die z'n pads gewoon mee in de machine pleurt.

De doekjes gaan echter nog in de droogkast (jawel , ook dat zou niet goed zijn ...) en de pads worden mooi op een bekertje gezet (met velcro naar boven ) om verder te drogen.
 
Als je merkt dat je bij een bepaalde combi niet het gewenste resultaat behaald moet je vooraleer je de combi verzwaart eens proberen om wat meer druk te zetten op je machine.
Ik maakte die fout ook een kreeg met zware combi's dikwijls krassen niet verwijderd. Door de druk flink te verhogen (let op de pad moet wel blijven draaien) verdwenen ze als sneeuw voor de zon.

Ps : ik was m'n doeken altijd mee met de pads...enkel de pads niet mee laten centrifugeren en uit de droogkast houden.