• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwakke straal met foam lance

osieke

Detailing rookie
19 dec 2009
23
0
Hoi,

Vandaag ging de temperatuur een stukje boven nul en het leek me een goed moment om m'n kersverse foam lance eens uit te proberen. Helaas viel dat wat tegen, want met de foam lance op m'n karcher kwam er maar een slappe straal uit het toestel. Daardoor kon ik geen mooi schuimlaagje op de wagen toveren. Met de meegeleverde karcher spuitlans leek ik nochtans wel voldoende druk te krijgen. Ik heb wat gespeeld met de regelknoppen vooraan en bovenaan de lance, maar dat had eigenlijk geen effect.

Moet ik nog iets regelen aan de foam lance of is mijn karcher misschien te oud/zwak om er goed gebruik van te kunnen maken?

Het gaat om een karcher k502m met dus een HD foam gun.

Grtz,
Joris
 
Ik heb daarnet ook voor de eerste keer mijn foam lans gebruikt (ook kärcher) en had er geen probleem mee... Zit uiteraard minder druk achter dan wanneer je gewoon met water spuit.

Ik heb hem er gewoon opgeklikt en de breedte van de straal geregeld met de voorste knop en het mengsel shampoo/water met de bovenste knop. Heb Supa Snow Foam erin gedaan en dat gaf een lekker dik pak 'sneeuw' :party:

Ter info: De bovenste knop heb ik helemaal naar "-" gedraaid en dan een kwartslag teruggedraaid.
 
ik heb een hele oude karcher 300..
en die doet het prima..
weet je zeker dat je geen knikken in je slang had? of een half bevroren leiding..

op een k2.91 heb ik een iets dikkere straal, en ben ik veel sneller door me product heen.

voor mij doet de 300 het nog prima!
dus denk dat de 502 het dan ook PRIMA moet doen
 
osieke zei:
Met de meegeleverde karcher spuitlans leek ik nochtans wel voldoende druk te krijgen. Ik heb wat gespeeld met de regelknoppen vooraan en bovenaan de lance, maar dat had eigenlijk geen effect.

Geen bevroren leidingen of wat dan ook, en hij heeft ook met de knoppen 'gespeeld'. Oorzaak is dus iets anders, en moet denk ik gezocht worden in de foamgun zelf
 
knop naar links of rechts, of platte straal....er blijft een partij schuim uitkomen geen pisstraaltje.
 
Het effect was een beetje te vergelijken met de foto's van de gilmour foam gun in dit topic: https://forum.Carclean.com/cc_postst83/How-to--Foamen.aspx

Ik zal de kit nog eens aansluiten om te dubbelchecken.
 
Net wat getest...met de bijgeleverde spuitlansen van de karcher krijg ik mooie hoge druk en een gewenste straal. Met de foamlans krijg ik een miezerige straal te vergelijken met de straal op een gewone waterslang (zelfs nog wat slapper). Het lijkt erop dat de foamlans niet voldoende druk opbouwt om de gewenste straal te bekomen.

Heb een mailtje naar carclean verstuurd...hopelijk raakt dit probleem opgelost zodat ik een mooie schuimlaag kan leggen.

Grtz,
Joris
 
je kan proberen om te kijken of het slangetje in de fles niet blokkeert, of om te spuiten zonder slag en fles.
 
Heb geprobeerd zonder fles, maar met het slangetje er nog aan. Dat gaf geen verschil. Is dat slangetje vastgelijmd of zit het gewoon los?
 
ik heb het idee dat het slangetje niet gelijmd zit, het zit er op geschoven, de kartelrandjes zorgen ervoor dat ie niet los schiet.

maar ik zou er niet teveel mee rotzooien ik mag aannemen dat je garantie heb, anders ff de reactie van CC afwachten, probeer als je iemand met hetzelfde merk hogedrukreiniger weet of ie bij hem of haar wel doet, weet je gelijk of het aan je hogedrukreiniger ligt.
 
ik ben net eens gaan zien, ik heb dus een Karcher 520M, maar dacht als ik me niet vergis dat de K502M dezelfde druk geeft. Ik heb vrijdag ook voor de eerste maal de foam lans gebruikt en die gaf dus wel een dikke schuimlaag.
Dus denk niet dat het aan uw HD reiniger zal liggen.
 
Bij deze een update voor wie het interesseert: op vraag van cc heb ik de lans teruggestuurd. Men heeft vastgesteld dat er iets niet klopte en nu ben ik in blijde verwachting van een vervanger die het er hopelijk beter vanaf brengt. :grinning:

CC verdient dan ook een flinke pluim voor een snelle en correcte service die mijn verwachtingen heeft overtroffen! :)^
 
Ik heb intussen een vervanger gekregen, maar heb die wegens het vriesweer nog niet kunnen testen. Nog eventjes geduld dus. Carclean bevestigde wel dat er iets scheelde met de lans die ik eerst had gekregen. Er bleek iets te ontbreken waardoor er geen druk werd opgebouwd in de lans.