• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zware steenslag Mini cooper S

Stanny

Detailing rookie
30 mei 2020
1
2
Hi allemaal,


Ik volg dit forum nu al een tijdje. Nog niet de tijd gehad om hier een account op aan te maken en iets te posten. Vandaag dus wel ;)

Ik zit met een veel voorkomend probleem, steenslag..
Ik doe nogal wat (autostrade)kilometers (30-40k/jaar). Men teller staat rond de 70.000km.

Steenslag is dus volkomen normaal, ben ik me ook van bewust.
Ik zou deze toch graag behandelen. Het ziet er niet uit...

De voorbumper is volledig z'n glans kwijt. Ziet er dof & gespikkeld uit.
Zowel de lak als de chrome randen/details.

Ik steek er twee foto's bij van m'n voorbumper. (Heb men nummerplaat eraf gehaald om het (kleur)verschil te tonen)

Kan ik de lak zelf herstellen met een polijst setje? Zoja, welke raden jullie mij aan?

Het zwarte stuk zou ik eventueel kunnen zwart wrappen? Lijkt me niet zo'n groot probleem.
moet ik wel ff men verstralers demonteren :p

Dan hebben we nog de chrome randen/details? Ook polijsten? herspuiten?
Of ineens (zwart) wrappen misschien?


Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Stanny
België - Regio kempen
 

Bijlagen

  • IMG_7736.jpg
    IMG_7736.jpg
    171,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7737.jpg
    IMG_7737.jpg
    170,6 KB · Weergaven: 0
een keer naar de schadehersteller brengen en weer netjes laten spuiten. daarna blanke folie d’r overheen laten trekken...

dit ga je gewoonweg niet voorkomen als je dat soort kilometers rijdt op de snelweg
 
Jep! Als je echt van de huidige steenslag af wil, dan is overspuiten de enige optie denk ik. Alles aanstippen wordt het vaak niet mooier van... En inderdaad, een PPF aanbrengen (XPEL) helpt ook, maar tot een bepaalde hoogte. Zoals hierboven aangegeven werkt afstand houden tot je voorganger veel beter (en het is ook nog eens een stuk veiliger...)!
 

Vergelijkbare onderwerpen