Vorige week zijn Dave (medelid van de Astra tuning club)en zijn broer 'n dagje langsgeweest om de astra 'n verwenbeurt te laten geven. Op het eerste oog is de auto in prima staat, maar na het wassen en clayen bleek toch dat er 'n aantal plekken waren waar niet veel meer aan viel te doen. Schuldige hiervan is de vorige eigenaar, die vogelpoep de kans heeft gegeven in de lak te vreten.
Ook waren 'n aantal krassen van de wasstraat zichtbaar, vooral de zijkant van de auto.
eerst maar eens 'n paar "voor" foto's.
De spontane actie om ook de letters maar te verwijderen is helaas niet goed uitgevallen. Met visdraad waren de letters er zo af. de lijmresten verdwenen met wasbenzine, clayen en de DAP, maar..... waarschijnlijk is er iets misgegaan in de fabriek ofzo, want achter de letters zat de auto niet goed in de lak. waar de randen van de letters zaten, is nu de grondlak zichtbaar. Ik heb zo'n vermoeden dat de letters te snel zijn geplaatst na het spuiten.
na het dak, motorkap en de achterklep gepolijst te hebben met de DAP, met PB ssr2 op oranje pad aan de zijkant begonnen. voorschermen gedaan en 'n deel van de linker deur......
toen stopte de DAP er WEER mee. net als 'n aantal weken geleden, waarna de machine gemaakt is door Carclean. Na 'n halve auto gaf de machine het weer op en was ik genoodzaakt met de hand verder te gaan.
de zijkanten afgemaakt met PB ssr2 op oranje handpad en vervolgens de hele auto nog nagegaan met Monello Finale op rode handpad. Ondanks met de hand, was ik gematigd positief over het resultaat op de zijkant. De gehele auto voorzien van 'n laagje PB black hole en vervolgens 'n laagje Dodo juice rainforest rub.
De auto is zeker van opgeknapt, zeker na behandeling met de Trim restorer en toen de bandjes zwart gemaakt waren, maar toch niet helemaal tevreden. We hebben afgesproken dat over 'n maand of 3/4, als de wax minder gaat worden, de zijkanten 'n nieuwe polijstbeurt krijgen met 'n nieuwe DAP en de gehele auto 'n nieuw waxlaagje.
hier de foto's van na de behandeling:
De zilvergrijze is m'n eigen station, die komt binnekort aan de beurt...
deel 2 volgt dus nog over enige tijd.
Ook waren 'n aantal krassen van de wasstraat zichtbaar, vooral de zijkant van de auto.
eerst maar eens 'n paar "voor" foto's.
De spontane actie om ook de letters maar te verwijderen is helaas niet goed uitgevallen. Met visdraad waren de letters er zo af. de lijmresten verdwenen met wasbenzine, clayen en de DAP, maar..... waarschijnlijk is er iets misgegaan in de fabriek ofzo, want achter de letters zat de auto niet goed in de lak. waar de randen van de letters zaten, is nu de grondlak zichtbaar. Ik heb zo'n vermoeden dat de letters te snel zijn geplaatst na het spuiten.
na het dak, motorkap en de achterklep gepolijst te hebben met de DAP, met PB ssr2 op oranje pad aan de zijkant begonnen. voorschermen gedaan en 'n deel van de linker deur......
toen stopte de DAP er WEER mee. net als 'n aantal weken geleden, waarna de machine gemaakt is door Carclean. Na 'n halve auto gaf de machine het weer op en was ik genoodzaakt met de hand verder te gaan.
de zijkanten afgemaakt met PB ssr2 op oranje handpad en vervolgens de hele auto nog nagegaan met Monello Finale op rode handpad. Ondanks met de hand, was ik gematigd positief over het resultaat op de zijkant. De gehele auto voorzien van 'n laagje PB black hole en vervolgens 'n laagje Dodo juice rainforest rub.
De auto is zeker van opgeknapt, zeker na behandeling met de Trim restorer en toen de bandjes zwart gemaakt waren, maar toch niet helemaal tevreden. We hebben afgesproken dat over 'n maand of 3/4, als de wax minder gaat worden, de zijkanten 'n nieuwe polijstbeurt krijgen met 'n nieuwe DAP en de gehele auto 'n nieuw waxlaagje.
hier de foto's van na de behandeling:
De zilvergrijze is m'n eigen station, die komt binnekort aan de beurt...
deel 2 volgt dus nog over enige tijd.