• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Aygo 6mnd oud handmatig aanpakken

Koenraad

Detailing rookie
18 mei 2009
21
0
Hallo poetsfanaten,

Mijn complimenten over dit leerzame forum voor autoliefhebbers!! Door dit forum heb ik een hele andere kijk gekregen over het onderhouden van de auto.
Mijn Zwarte Toyota Aygo van 6 maanden oud wil ik graag goed gaan behandelen. Door dit forum ben ik begonnen met het wassen met de 2-emmer methode(iedere week), washmitt mothers en poorboys SS&S. Drogen doe ik ook met de PB droogdoek , deze produkten werken echt supermakkelijk. Ondanks dit heeft mijn auto toch last van onvermijdelijke, superkleine waskrasjes. Deze wil ik graag zo goed mogelijk reduceren. Kleien wil ik overslaan, weet dat jullie dat niet waarderen maar vind het nog niet nodig op mijn redelijk nieuwe auto(die niet weken heeft stilgestaan op een industrieterrein). Wil jullie niet tegen de haren in strijken hoor!.Mijn plan was om te beginnen met:

Paintcleanen:
PB SSR1 i.c.m. LC wittte handpad (of moet ik beginnen met PB Prof. Polisch i.p.v. SSR1)
Uitpoetsen met MF-doek (welke raden jullie aan, die ook op voorraad is)

Polishen:
PB Black Hole i.c.m. Hi-Tech Foam Applicator (of beter een andere pad)
Uitpoetsen met MF-doek

Waxen:
PB Natty's Paste Wax Blue i.c.m. Hi-Tech Foam Applicator
Uitpoetsen met MF-doek

Wat vinden jullie hiervan?? Ben van plan om dit aan te schaffen maar jullie kunnen mij misschien nog tips geven met jullie poetservaring!!!


Alvast bedankt!
 
Kleien kan je eigenlijk niet overslaan. Dit is een zeer belangrijke stap.

SRR1 met een witte handpad klinkt goed ,afnemen met een microvezel zoals bv. de Poorboys Deluxe doeken.

Black Hole kan je mss best met een zwarte Lake Country handpad doen. Ook hier kan je kijken voor wat Poorboys Deluxe doeken of de Mega Plush doeken.

Natty's is ook een leuke wax ,persoonlijk vindt ik de Rode CCS pads van Lake Country fijn werken. Microvezel doeken zou ik ook hier kijken naar het Poorboys of Cobra gamma.

Extra advies : Sla het kleien niet zomaar over :)
 
Ik doe zelf altijd Professional Polish met een witte LC hand pad, werkt op zich prima. Denk alleen niet dat je snel dezelfde resultaten als iemand met een polisher kan behalen, wil je al op 50% komen moet je erg lang poetsen.
 
Ik raad je aan om als je het handmatig doe inplaats van Black Hole de SRP van autoglym te gebruiken.

Kwa voeding doen ze het zelfde maar de SRP heeft fillers die je swirls maskeren.
 
zoals ik het doe

PB prof polish- witte LC handpad
PB black hole- zwarte LC handpad
PB natty's blue- rode LC handpad

microbezel doeken van Poorboys of Cobra nemen.

MAAR:

Kleien absoluut niet overslaan.

Heb zelf een nu 6maanden oude auto, en heb die met ongeveer 4 maanden(+/- 4500km) 1e maal gedetailed.
de klei was zwart, dus ook op een nieuwe auto is kleien nodig, dit ga je zeker naderhand merken.
 
Sluit me helemaal aan bij mn voorgangers.
Nu bestel je voor € 90,- aan spullen en ga je bezuinigen op de basis.
Clayen is echt een onmisbare stap.

Je zegt dat je auto geen weken heeft stilgestaan op een industrieterrein.
Hoe denk je dat jou auto vanuit Tjechie (waar ie zeker een week tot 2 weken heeft buiten gestaan) naar Nederland is gekomen ?
Of denk je soms dat Toyota hem voor jou heeft laten inpakken voor transport ;)

Je zult echt versteld staan hoeveel zooi je nog van je auto afhaalt.
Juist nu je auto nog niet "echt"vervuild is, is het nog erg makkelijk om je lak glad en zuiver te krijgen / maken.
Die € 20,- aan clay spullen vindt ik echt meer als de moeite waard !
Ik weet dat het "weer" € 20,- is maar aan de andere kant : je hebt in mijn ogen wel een veel betere ondergrond en eindresultaat.

ALs MF doekjes ben ik erg te spreken over deze :
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Work_Towel_39x39cm__matgroen__PB-WT_100903

Om de Natty's uit te poetsen zou ik deze kiezen :
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Deluxe_Mega-Mega_Towel_Koraal_40x68cm_PB-DMMT-C_101125

Sucses met je keuze !

Gr. Arjan
 
Het gaat mij vooral om de mooie diepe glans, waskrasjes wil ik gewoon zoveel mogelijk reduceren. Is het misschien onnodig om de Poorboys SSR te gebruiken omdat dit misschien toch niet veel uithaalt. Volgens mij moet ik het dus zo aanpakken.

Kleien:
Meguiars Quik Clay Detailing System

Cleanen:
PB SSR1 met witte LC handpad (of is het beter om PB Prof. polish te gebruiken)
Of moet ik deze stap overslaan en direct met Black Hole beginnen?? Hier maak ik toch zeker weten niet meer krasje mee? Excuses voor mij twijfels.

Polishen:
PB Black Hole met zwarte LC handpad

Wax:
PB Natty Blue met rode LC handpad

Voor het uitpoetsen ga ik de PB DMT of de Cobra Edgeless Microfiber Polishing Cloth gebruiken
 
Een stap in de goede richting,

KLEIEN:

kijk eens naar deze Poorboys producten:

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Spray_and_Wipe_473ml_PB-SW16_100902

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Poly_Elastic_Clay_200gr_PB-CLAY200_101124

je krijgt 150 gram klei meer en het gleimiddel (spray&wipe) kan je 1:1 verdunnen dus heb je bijna een halve liter meer vloeistof.
spray&wipe kan je naast gleimiddel voor de klei ook nog gebruiken voor:

-interieur om ramen, dashboard ed schoon te maken (ipv cockpitspray)
-exterieur om na het wassen kalkvlekken ed op te poetsen, ramen, spiegels en niet onbelangrijk vogelstront mee oppoetsen.
waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.
de Megs spullen ken ik niet dus weet niet of die dit ook doen.

dit kost je €11 euro meer.

CLEANEN:

ik gebruik PB prof polish met witte LC handpad
SSR1 haalt handmatig niet het resultaat waarvoor het bedoeld is, tenzij je eindeloos op hetzelfde stukje blijft heen en weer gaan (correct me if i'm wrong)
SSR-serie heeft meer nut wanneer je machinaal gaat.
NEE, hier maak je zeker geen extra krasjes mee.

hier dus PB prof polish

POLISHEN:

goede keus

WAX:

goede keus

Let wel, deze producten verwijderen de krasjes NIET ze maskeren ze alleen maar, dus zullen ze op de duur terug komen.

doeken zijn goed.
 
alteaniels zei:
zoals ik het doe

PB prof polish- witte LC handpad
PB black hole- zwarte LC handpad
PB natty's blue- rode LC handpad

microbezel doeken van Poorboys of Cobra nemen.

MAAR:

Kleien absoluut niet overslaan.

Heb zelf een nu 6maanden oude auto, en heb die met ongeveer 4 maanden(+/- 4500km) 1e maal gedetailed.
de klei was zwart, dus ook op een nieuwe auto is kleien nodig, dit ga je zeker naderhand merken.
Bewerk je de PB Prof Polish nog na met een (zwarte) pad nadat je de witte pad gebruikt hebt?
 
Nee ik ga direct over naar Black Hole met zwart

ben nog nergens tegengekomen dat nabewerken met zwart ook nut zou hebben.
 
Bedankt voor jullie reacties,

Welke doek kan ik het best gebruiken om kleiresidu af te nemen? Kan ik hiervoor gewoon een PB Deluxe mega towel gebruiken of is die te snel verzadigd.
Heb ik voor de andere producten genoeg aan 1 doek per product (het gaat om een Aygo, dus kleine auto). Anders schaf ik de Deluxe Mega Mega Towel aan. Doe het namelijk liever in een keer goed, heb geen zin om te zitten klooien.

Alvast bedankt
 
In principe zou de PB DMT genoeg moeten zijn. (gebruik ze zelf ook op een Seat Altea XL)
het is niet zo dat de auto zo nat is alsof je hem net gewassen hebt.

Houd iig 1 doek per product aan evenals 1 applicator per product, maar beter is van ieder een reserve achter de hand te hebben.
Heb zelf nogal eens dat ik een pad uit mijn handen laat vallen, of dat een doek van de auto waait.

Het is niet nodig direct 2 van ieder te bestellen, gewoon bij iedere bestelling een doek of pad extra bijbestellen.
 
alteaniels zei:
ben nog nergens tegengekomen dat nabewerken met zwart ook nut zou hebben.

Dit hangt helemaal af van het type lak. Geloof me, er zijn genoeg lakken waarbij zelfs een witte pad te hard is om mee te finishen....
 
Beste poetsers,

Als ik mijn auto poets met proffesional polish icm witte LC handpad, kan ik toch tegelijk de lichtunits en ramen meenemen? Twijfel nog of de witte handpad daar niet te grof voor is?
 
Je koplampen en ramen kun je zeker meenemen met de PP. De witte handpad is hier zeker geschikt voor! ;)