• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnerpakket voor een zwarte Aygo

Als je doeken van de action neemt, niet voor je lakwerk gebruiken.

Maar er zijn zeker wel goede doeken bij die je kunt gebruiken voor de velgen, banden, interieur e.d

Ik zou de doeken nemen die per drie te koop zijn bij de action, ook drie verschillende kleuren in het setje. Vergelijkbaar met de cobra doek, de goedkope dan. Als je ze goed onderhoudt blijven ze ook goed zacht.

De rest van je doeken zal ik hier bij CC kopen
 
Nou, ik heb het bovenstaande lijstje besteld hoor. Hopelijk kan ik het maandag of dinsdag ophalen.

Wellicht krijg ik nog wat tips mee...

Daarna meteen mijn Aygo lekker poetsen...

Bedankt allemaal voor de adviezen..en ik zal gewoon op dit forum tips blijven lezen hoor:D!
 
Ik heb vandaag mijn spullen opgehaald. Goed advies van Tim gekregen. Heb er uiteindelijk ook nog polish bij gekocht. Schijnt beter te zijn....

Komend weekend maar eens poetsen... wish me luck:D
 
Nou, gisteren was het dan eindelijk zo ver. Ik had me er de hele week al op voorbereid om mijn auto eens goed te gaan wassen. Helaas was het erg buierig...

Ik zag op buienradar dat het 2,5 uur lang droog zou blijven dus ging ik snel aan de slag.

Eerst in de wasbox mijn auto schoongespoten en mijn velgen met n borstel af gedaan. Daarna thuis met het twee emmer systeem de auto goed gewassen met mijn mitt. Werkt inderdaad erg goed!

Vervolgens de auto met clay behandeld. Viel best mee en er kwam maar weinig vanaf. Hij is natuurlijk ook nog maar niet nieuw.

Vervolgens heb ik met poorboys polish de lak behandeld.

Als afsluiter de auto in de wax gezet...Helaas begon het te regenen en kon moest ik vroegtijdig snel de wax uitwrijven. Dat was wel jammer maar ik kon daarna ook mooi de druppeltjes zien liggen.

Ik vond het waxen nog het lastigst. Geen idee hoeveel ik er precies op moest doen enzo...heb maar wat aan lopen moderen. Volgende keer probeer ik het beter de toen en laat ik het langer inwerken. Nu was het denk ik te kort.

Daarna heb ik nog de ramen en het dashboard met spray&wipe afgedaan.
Al met al ben ik best tevreden en vond ik het leuk om te doen. Het is leuk om zo dicht op je auto te zitten en elk plekje weg te werken.

Ik heb nog wel wat vragen:
  • Ik heb begrepen dat ik de polish maar 1x per kwartaal hoef te doen. Klopt dat?
  • Volgende keer hoef ik alleen te wassen en evt. waxen toch?
  • Ik wil mijn velgen volgende keer ook waxen. Daar is een kleine pad wel handig voor toch?
  • Ik heb nu mijn doeken uitgespoeld en laten drogen maar moet je ze ook na elke keer wassen in de wasmachine?
  • Pads spoel je eerst goed uit met afwasmiddel toch?
 
Voor je wielen kan je misschien beter een wheelwax kopen, is wat beter dan een gewone wax hoewel er bij zijn die er collinite of een sealant op smeren.
De doeken kan je beter gewoon wassen elke keer als je ze hebt gebruikt, en de pads idd eerst met bv dreft en dan ook in de wasmachine doen.
Als de auto in de wax staat dan kan je bij de volgende wasbeurtjes alleen toe met wassen en eventueel nalopen met Poorboy's Quickdetailer + om de wax te "boosten".
Polishen 1 a 2 x per jaar, net hoe snel de swirls weer terug komen.
 
Inmiddels heb ik twee keer mijn Aygo gewassen. De eerste keer eerst schoongespoten daarna goed gewassen, gedroogd, gekleid, gepolijst en daarna in de wax gezet. Helaas begon het toen te regenen en moest ik de wax snel en te vroeg wegvegen. Het ging, volgens mij, allemaal best goed.

Een paar dagen later was ik bij de Ikea geweest...kom ik terug bij mijn auto...zie ik allemaal krassen bij mijn portier. Zwaar balen...na onderzoek en wat spray & wipe bleek het slecht weggepoetste wax te zijn....GELUKKIG!

Vandaag heb ik mijn auto eerst weer goed afgespoten in zo'n afspuithok. Vervolgens thuis nat gespoten, flink gesopt en gewaxt. Nu ziet hij er weer mooi uit...

Helaas wel een krasje gemaakt op mijn velg. Te ruw geborsteld met de cheap-ass Valma velgenborstel...beetje jammer! De krasjes zitten bovenop mijn spaak. Heeft iemand nog een goede tip om die krasjes minder zichtbaar te maken?


Als conclusie kan ik stellen dat de spullen van Carclean goed hun werk doen en dat het best leuk is om je auto te poetsen.