• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnerpakket voor een zwarte Aygo

Timmeeeyy

Detailing rookie
16 sep 2010
11
0
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds een week een nieuwe zwarte Toyota Aygo. Nu wil ik mijn auto natuurlijk goed onderhouden maar het wordt geen showauto ofzo. Ik wil gewoon de lak onderhouden. Ik vraag me af of kleien ed. nodig is. Ik heb hieronder een lijstje samen gesteld voor wassen, drogen, waxen, ramen reinigen en velgen reinigen...

Wat vinden jullie van het lijstje!?

Wassen
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,50 € 12,50
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99 € 17,99
Velgen reinigen
Mothers Wax - FX Wheel Cleaner - 710ml € 12,00 € 12,00
Mothers Wax - Wheel Brush € 7,98 € 7,98
Drogen
CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Wax
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 3,49
Dodo Juice Blue Velvet - 250ml
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 5,99
Ruiten en poepjes reiniger
Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth € 8,48 € 8,48
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml € 16,99 € 16,99

Mis ik iets essentieels of heb ik iets teveel? Hoeveel doekjes en mitts heb ik nodig ed. Ik heb een echte NOOB dus ik kan wel advies gebruiken....

Bedankt!!!
 
Hallo,

Misschien kan je, je ook nog even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic, altijd leuk, nieuwe mensen...ben zelf ook nog vrij nieuw.

Qua shampoo en wax zit je naar mijn idee wel goed, weet alleen niet of die handpad goed is voor het aanbrengen van de wax. Delirium is ook een fijne droogdoek. Alleen als ik jou was zou ik zorgen voor meer Microfiber doeken, die kan je niet genoeg hebben.

De klei is altijd handig hoor, misschien heeft het nu nog niet zoveel zin omte kleien, maar later zeker wel. Anders voel je straks aan de lak dat deze stroef is. Dat is de viezigheid die in de porieën van de lak zitten.

Maar goed, net als elke 'noob', val ik zelf ook nog onder, denk ik....Gewoon heel veel lezen, dan leer je al heel veel.

Gr. Marijn

PS. Welkom in ieder geval!:ja
 
zeker weten de goede handpad :)
Kleikit van Mothers is zeker geen overbodige luxe
Doeken heb je nooit genoeg, kijk eens bij de Poorboys World Deluxe Mega Towel en de DodoJuice Fantastic Fur ( voor waxafname :heart_eyes: )
Kijk ook anders even bij mijn onderschrift, staan links naar het stappenplan ( boordevol handige how-to's / tips / middelen cq producten )
 
Ok, als mk-us zegt dat het de goede handpad is, kan je daar wel van uitgaan:ja

En idd, de stappenplannen zijn erg handig, plus al de andere info die hier op het forum te vinden is;)
 
Om te beginnen zou ik alvast zeker toch een stuk of 4 microvezeldoeken aanschaffen. (ramen, kleien, wax uitpoetsen)
En idd de kleikit kan echt wel de kers op de taart zijn.
Waxen zonder te kleien is echt not done (mijn ervaring ;) )
 
Bedankt voor jullie reacties. Er valt een hoop te leren en te lezen over het detailen van auto's.

Blijkbaar is het toch handig om een kleikit te kopen en nog wat microvezel doeken. Dat zal ik dan maar gaan doen. Verder moet ik nog leren hoe je moet kleien en waxen. Kleien ken ik alleen van het toilet :D...

Kunnen er echt dingen fout gaan bij kleien of waxen? Ik heb in ieder geval gelezen dat je het kunststof af moet dekken voordat je gaat waxen...
 
welkom op het forum. het lijstje is een goed begin, ik heb zowat dezelfde produkten en ben er heel tevreden over.

Spray and Wipe moet een godsgeschenk zijn. Ik gebruik het ook om na het wassen de wagen eens na te lopen (geeft me een meer afgewerkt gevoel). En op het interieur (plastic onderdelen) gebruik ik het ook nog eens.

Velgenreiniger vind ik persoonlijk overbodig (en zeker op een nieuwe wagen). Mijn wagen is inmiddels 1,5 jaar oud en de velgen zien er nog als nieuw oud. Ik gebruik daarvoor een goedkopere washmitt (zoals de valma) en een sopje met Autobrite Foam Shampoo. Teerspatten en dergelijke haal ik dan weg met klei en Spray en Wipe.

Poetsdoeken zijn idd geen overbodige luxe. Ik heb deze van PBW Deluxe Mega Towel in de verschillende kleuren.

Voor de rest kan ik je maar alleen maar veel plezier toewensen bij het poetsen.
 
Ik heb dit jaar ook mijn Ibiza voor de 1e eens met clay gedaan.
Setje besteld en het resultaat is verbluffend.
Er staat hier wel ergens een filmpje hoe dat werkt, handig.
Ik heb ook het stappenplan gevolgd en dat gaat prima.
Heb er destijds 2 dagen voor uitgetrokken en dat beviel goed.
Foto staat hier nog wel ergens, suc6 met het uitzoeken van de spullen en
het kleien zelf, leuk werk.
 
Ik denk dat ik mijn boodschappenlijstje nu wel compleet heb. Ik moet alleen nog twee emmers kopen en een cheap washmitt voor mijn velgen. Ik las iets over steentjes in een emmer doen ivm het 2-emmer systeem enzo... Kan iemand daar nog iets over zeggen?

Dit is mijn lijstje! Nog laatste tips/opmerkingen voordat ik mijn bestelling ga doorvoeren? Alvast bedankt in ieder geval!

Wassen
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,50 € 12,50
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99 € 17,99

Drogen
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49

Kleien
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit € 39,98 € 39,98

Waxen
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 19,99 € 19,99
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 6,98
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 11,98

Ramen/poepjes/interieur ed.
Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth € 8,48 € 8,48
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99 € 11,98
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm € 5,99 € 11,98
Poorboys World - Flesje met sprayer - 250ml € 2,99 € 2,99
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml € 16,99 € 16,99

12 producten. Totaalbedrag: € 178,33
 
Ik denk dat je de grid guard bedoelt met die steentjes, dit is een rooster die je in je emmer kunt plaatsen. Dus geen steentjes in je emmers gooien:rules

Het is een mooie bestelling zo toch....

alleen zou t een optie kunnen zijn om ipv de meguiars kleikit die van mothers te proberen, is goedkoper en veel mensen hier zijn er enthousiast over.

Misschien dat je voor dat geld weer iets anders kunt kopen wat je aanspreekt.

Ik zie dat je nog veel mist, maar dat komt met de tijd wel.;)
 
tamer zei:
Ik denk dat je de grid guard bedoelt met die steentjes, dit is een rooster die je in je emmer kunt plaatsen. Dus geen steentjes in je emmers gooien:rules

Het is een mooie bestelling zo toch....

alleen zou t een optie kunnen zijn om ipv de Meguiar's kleikit die van mothers te proberen, is goedkoper en veel mensen hier zijn er enthousiast over.

Misschien dat je voor dat geld weer iets anders kunt kopen wat je aanspreekt.

Ik zie dat je nog veel mist, maar dat komt met de tijd wel.;)



Bedoel je deze?

Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!

Ik heb inmiddels begrepen dat je geen kiezels in je emmer moet doen:D
 
Bedankt!

Is het trouwens "not done" om andere microvezel doekjes (bijv van de Makro) te kopen dan diegene die speciaal voor de auto geschikt zijn en dus op de Carclean site te koop zijn?