Hi Folks,
Afgelopen Vrijdag en Vandaag stonden in het tegen van een Zwarte BMW 6 Serie.
Na alle goede berichten over Q2 Primer en de verslagen die ik las heb ik die in mijn bestelling mee besteld.
De BMW was gelijk test object om te ervaren hoe het zou gaan.
Op voorhand wil ik al heel eerlijk vertellen dat dit een 80% klusje is.
De diepere krassen heb ik er niet uit gekregen, ik kan nog niet wetsanden anders was dit misschien wel gelukt.
Het zijn krassen die je wel ziet maar niet voelt zeg maar.
Gisteren lekker vroeg van start om de zon een beetje voor te zijn.
Het gaat dus om deze auto:
1. Wassen, velgen en drogen.
De auto eerst lekker goed gewassen met Nanolex Pure Shampoo en de Monello Thick mitt. ( deze is langzaam aan vervanging toe )
Valet pro kwassen om goed tussen de kleine deeltjes te komen, de auto daarna gedroogd
De velgen behandeld met Nanolex Wheel cleaner & Iron remover en de banden op het einde in de Nanolex Tyre en Rubber gezet.
Het stukje kleien en interieur reiningen spreekt voor zich, ik voor het kleien DDJ born slippy gebruikt samen met dolce verde klei.
Voor het interieur Nanolex Interieur cleaner samen met kwastjes.
2. Glass polijsten en polijsten van de lak.
De voorruit heb ik gepolijst met Nanolex Glass polish en daarna in de ultra glass gezet.
Zoals al aangeven dit is een 75% - 80% klusje in mijn ogen.
De lak was een lekkere uitdaging en vooral de motorkap en de achterbumper waren flink toegetakeld.
Diepe krassen en andere lichte beschadigingen.
De swirls heb ik overall eruit gekregen, ik ben te werk gegaan met het volgende arsenaal:
- Rupes LH15 samen met Spiderpad van Scholl en de heavy cut van Nanolex.
- Dap500V3 met de kleinde backingplate en de spiderpad van scholl voor de bumpers etc.
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Final Finish
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Q2 Primer.
Zoals je kunt zien zijn de beschadigingen nog enigzins zichtbaar.
Na het afschalen naar Final Finish was het moment daar om de Q2 primer te proberen.
Ik heb deze aangebracht op standje 2 op de blauwe pad.
Wat een genot, afnemen gaat soepel en die glans wat die achterlaat.
Deze gaat zeker standaard in mijn arsenaal komen altijd als tussenstap voor de coating.
Na 15 in te wachten afgenomen met Nanolex EX en de auto in twee lagen SI3d gezet.
Ik kon niet echt verschil merken met afnemen van de coating door de primer.
Kan ook door het weer komen aangezien het de hele dag zowat 29 graden plus was.
Dan de final shots:
thanks for reading!
Afgelopen Vrijdag en Vandaag stonden in het tegen van een Zwarte BMW 6 Serie.
Na alle goede berichten over Q2 Primer en de verslagen die ik las heb ik die in mijn bestelling mee besteld.
De BMW was gelijk test object om te ervaren hoe het zou gaan.
Op voorhand wil ik al heel eerlijk vertellen dat dit een 80% klusje is.
De diepere krassen heb ik er niet uit gekregen, ik kan nog niet wetsanden anders was dit misschien wel gelukt.
Het zijn krassen die je wel ziet maar niet voelt zeg maar.
Gisteren lekker vroeg van start om de zon een beetje voor te zijn.
Het gaat dus om deze auto:
1. Wassen, velgen en drogen.
De auto eerst lekker goed gewassen met Nanolex Pure Shampoo en de Monello Thick mitt. ( deze is langzaam aan vervanging toe )
Valet pro kwassen om goed tussen de kleine deeltjes te komen, de auto daarna gedroogd
De velgen behandeld met Nanolex Wheel cleaner & Iron remover en de banden op het einde in de Nanolex Tyre en Rubber gezet.
Het stukje kleien en interieur reiningen spreekt voor zich, ik voor het kleien DDJ born slippy gebruikt samen met dolce verde klei.
Voor het interieur Nanolex Interieur cleaner samen met kwastjes.
2. Glass polijsten en polijsten van de lak.
De voorruit heb ik gepolijst met Nanolex Glass polish en daarna in de ultra glass gezet.
Zoals al aangeven dit is een 75% - 80% klusje in mijn ogen.
De lak was een lekkere uitdaging en vooral de motorkap en de achterbumper waren flink toegetakeld.
Diepe krassen en andere lichte beschadigingen.
De swirls heb ik overall eruit gekregen, ik ben te werk gegaan met het volgende arsenaal:
- Rupes LH15 samen met Spiderpad van Scholl en de heavy cut van Nanolex.
- Dap500V3 met de kleinde backingplate en de spiderpad van scholl voor de bumpers etc.
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Final Finish
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Q2 Primer.
Zoals je kunt zien zijn de beschadigingen nog enigzins zichtbaar.
Na het afschalen naar Final Finish was het moment daar om de Q2 primer te proberen.
Ik heb deze aangebracht op standje 2 op de blauwe pad.
Wat een genot, afnemen gaat soepel en die glans wat die achterlaat.
Deze gaat zeker standaard in mijn arsenaal komen altijd als tussenstap voor de coating.
Na 15 in te wachten afgenomen met Nanolex EX en de auto in twee lagen SI3d gezet.
Ik kon niet echt verschil merken met afnemen van de coating door de primer.
Kan ook door het weer komen aangezien het de hele dag zowat 29 graden plus was.
Dan de final shots:
thanks for reading!