• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte delen

Ketoembar

Detailing addict
30 jul 2010
94
65
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje. Ik doe altijd de zwarte kunstof delen eerst ontvetten met apc. (1:10 of 1: 5).
Daarna was ik de auto, zodat ik zeker weet dat er geen apc of ontvetter meer op het kunstof zit.

Dat ziet er dan zo uit.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Niks mis mee, netjes zelfs.

Maar na 2 a 3 dagen en een regen buitje (maar niet binnen 12 uur) ziet het er zo uit.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Niet mooi meer dus.
Het gekke is dat het niet uit maakt wat voor merk ik gebruik. (PB, meq, BW)

Waarschijnlijk doe ik dus iets verkeerd, maar wat?
Kan iemand mij hiermee helpen?

En hoe ga ik nu te werk nu de bumper er zo uitziet.

Weer eerst ontvetten en dan weer opnieuw aanbrengen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Daarna was ik de auto, zodat ik zeker weet dat er geen apc of ontvetter meer op het kunstof zit.

Ik denk dat je op dat punt de mist in gaat. Juist door het wassen kan het weer vettig worden. Hierdoor hecht het niet goed waardoor je na een regenbui uitlopers krijgt. Als je 'm gewassen hebt zou je het kunstof nog even met een mix van water en alcohol moeten reinigen.

Het kan trouwens ook nog aan het type plastic liggen. Je hebt o.a. poreus plastic en niet poreus plastic. Misschien dat het niet verder in het plastic kan dringen waardoor het er op blijft "liggen".

Ik had het misschien een beetje "krom" uitgelegd, maar ik heb verschillende dressings geprobeerd.
Elke keer het zelfde. Ik geloof niet dat al die merken slecht zijn, daarom had ik het idee dat ik iets verkeerd deed.

@M@rk

Ik ga dat eens proberen om na het wassen eerst met ipa en water de bumper af te nemen, voordat ik de dressing aanbreng.
Bedankt voor de tip.

Zou inderdaad zoals danny had aangegeven de review van Nicknameless lezen betreffende de Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit. Of als je geïnteresseerd in een ander middel kun je ook kijken naar mijn review.

danny zei:
Ik zou deze review van Nicknameless eens doorlezen. Lijkt me prima spul:ja

Ik neem aan dat je deze review bedoeld.

Let wel dat het product géén dressing is maar een coating en/of sealant. :ja

@ Ketoembar,

Met je werkwijze is niets mis, maar iedere keer je trims behandelen met APC kan ervoor zorgen dat de trims "uitdrogen".

Ik heb wat witte vegen op mijn zwarte bumpers zitten. Waarschijnlijk door de cleaner en/of polish die ik heb gebruikt. (DC step 1 en DC step 2). Nu heb ik deze zwarte delen behandeld met PB Trim Restorer en zijn de vegen weg. Nu is mijn vraag of de Trim Restorer deze vegen VERWIJDERD of alleen tijdelijk VERDOEZELD. En klopt het dat cleaners en polishes vlekken en vegen veroorzaken en de waxen niet? (Ik heb Collinite 845 en Meg. NXT 2.0.)

In de nxt zit een lichte cleaner, deze zal dus ook vlekken op trims achterlaten.

De trims en./of zwarte delen goed afplakken en eventueel behandelen met APC.

m@rk zei:
...Het kan trouwens ook nog aan het type plastic liggen. Je hebt o.a. poreus plastic en niet poreus plastic. Misschien dat het niet verder in het plastic kan dringen waardoor het er op blijft "liggen".

Dat is inderdaad een belangrijk detail! Daarnaast is de structuur natuurlijk ook belangrijk.

@ iedereen; ik kreeg onlangs een tip van een schadehersteller: Zuurvrije vaseline erop smeren!! Liefst als het kunststof warm is zodat de poriën van het kunststof "openstaan" en de vaseline goed kan indringen. Uiteraard wel om de x weken herhalen..

Daarnaast bestaat er een middel van Innotec: "Innoplast protector"

Succes,

bas

Hmmmm mischien een aanvullende en te late reactie omdat je al veel tips gekregen hebt maar ik heb een goede maand geleden al men rims droog gezet door ze met een heel sterke apc oplossing 1:4 ofzo en een melamine sponsje te behandelen. Na dit zagen ze er echt uit alsof ze niet meer te herstellen waren. Daarna een laag of 4 pb trim restoren erop, echt een hele dag met microvezelsponsje rond de auto gelopen, dus na de melamine behandeling auto grondig gewassen en dan even gewacht en eerste laag aangebracht, deze werd totaal opgeslorpt. Na alle trims gedaan te hebben direct een 2de laag hierdoor bleef er wel wat tr achter maar heb het gewoon laten zitten. Na een uur of wat terug met tr erover dit drong nog steeds in de trims, weer een uur laten opnieuw en een uur later opnieuw. Totdat de tr er echt bleef opliggen. De volgende dag goed nagewreven met een propere microvezeldoek(vuil dat er nog afkwam was echt niet normaal, heb de indruk dat de trim restorer het ingebakke vuil uit de trims naar buiten brengt) en opnieuw 2laagjes erover. Ok dit is niet de zuinigste manier maar ben dan ook een zeer zeer overdrijvende belg! Liever teveel product dan teweinig, wat bij de meeste producten die ik gebruik het tegenovergestelde effect heeft dus moet soms echt heel hard opletten hoeveel ik gebruik! En nu een maand later en 1wasbeurt, massas sneeuw en zout later zijn men trims nog steeds roet zwart! Echt zeer mooi effect! Mss voor sommige iets te zwart maar dat stoort me dus niet! Ik wens je echt veel succes

Vaseline is net goed voor de verkoop.
Trim Restorer is niet vet en trekt geen vuil aan.

@ Acc-Focus; Heel goed beschreven de opbouw van schoon naar verzadigd.
Dat soort ervaring lees ik liever dan over de "verstoppogingen"

Hans

Ik kreeg van het weekend toen ik de Back to black van mothers probeerde allemaal zwarte vegen vlekken.. Tot nu toe nog niet uitgevonden wat ik verkeerd doe, maar fraai ziet het er niet uit. Hoe breng jij het aan de auto? pad/doek/sponsje??

Jaja, eerst APC erop ja, was wel nodig na een week of 6 geen spons te hebben gezien :-"

Heb er nu maar ff wat bandenzwart opgespoten om het egaal te krijgen, maar dat is natuurlijk alles behalve ideaal...

Heb de BtB trouwens met een sponse opgebracht, goed idee of niet?

Iemand nog andere opties, wil van het weekend de back to black weer eens gaan testen, hoe brengen jullie deze aan, met een sponsje of een doek (oud t-shirt oid)?

Probeer is nadat je het product hebt aangebracht even het te laten in trekken en vervolgens en even uitwrijven met een doek, zodat het overtollige product weg is.