• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Mazda CX5 rijder

Mark CX5

Detailing rookie
20 sep 2020
4
15
Hoi,

Mijn naam is Mark en ik kom uit Reeuwijk. Mijn zwarte CX-5 had door wat onhandige poetsbeurten van mijzelf waarschijnlijk met de verkeerde middelen in de zon een vreselijk uiterlijk door zoals ze het geloof ik noemen 'hologrammen'. Verder zat de oude onder de lichte gebruikerskrasjes. Ik heb de auto naar een autopoetsbedrijf gebracht en die heeft hem in 3-fasen gepolijst en voorzien van een diamondbrite lakverzegeling met 6 jaar garantie. De lak is inderdaad veel voller en de metalic goed zichtbaar. Na ruim een week heb ik hem afgespoten omdat er vogelpoep op zat. Vervolgens zag ik de krasjes weer en weer een soort bewegingen in de lak agv het afspuiten. Ik had verwacht dat de krasjes mooi weg zouden zijn. Maar ik zie alleen maar meer beschadigingen. Is dat normaal? Vervolgens producten gekocht bij Carclean waaronder PB Black Hole, Natty's Paste Wax Black, EXP Pure Sealent en goede droogdoeken, wash pad en foam applicators en de natural Look Dressing voor het interieur. De auto ziet er nu weer prachtig uit.
Wel zou ik nog wel eens een workshop willen volgen om echt goed te leren hoe je je auto het beste kunt detailen. Maar die zijn er door de Corona waarschijnlijk even niet bij Carclean. Maar van de € 360,= voor het autopoetsen had ik meer resultaat
20200920_144939.jpg
CX5.jpgverwacht. Ik moet het bedrijf daar nog wel een reactie om vragen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Ik heb al veel interessante artikelen gelezen op het forum, Over de te volgen stappen, over verschillende artikelen, merken etc. Ik doe er mijn voordeel mee.
 
Mooie wagen, hou er wel rekening mee dat de producten die je hebt gebruikt alles verhullen dus de krasjes zitten er nog gewoon, alleen met polijsten gaan die helemaal weg.

Tsjah die autobedrijven smeren je vaak gewoon onzin aan. 6 jaar bescherming is onmogelijk, misschien als hij binnen staat en je er niet mee rijd
 
  • Leuk
Reactions: Mark CX5
Mooie wagen, hou er wel rekening mee dat de producten die je hebt gebruikt alles verhullen dus de krasjes zitten er nog gewoon, alleen met polijsten gaan die helemaal weg.

Tsjah die autobedrijven smeren je vaak gewoon onzin aan. 6 jaar bescherming is onmogelijk, misschien als hij binnen staat en je er niet mee rijd
De auto is in 3-fasen gepolijst. Maar de krasje zitten er nog gewoon. Wat is er dan mis gegaan?
 
Welkom Mark :) ik wou dat ik je vragen kon beantwoorden, maar ik heb geen ervaring.
Ik kan alleen gokken dat ze niet genoeg hebben gecorrigeerd en zsm door zijn gegaan naar een finish.
Tijd is geld natuurlijk en tegenwoordig moet alles snel snel.
 
  • Leuk
Reactions: Mark CX5
Ze hebben een te lichte compound gebruikt dan, als de eerste niet zwaar genoeg is kun je 10 stappen doen zonder resultaat

mag ik vragen hoelang ze erover gedaan hebben?
 
  • Leuk
Reactions: Mark CX5
Typisch gevalletje van goedkoop = duurkoop. (+ oplichting, wat hard klinkt, maar in mijn opinie feit is) :p

* De auto wordt voor dat bedrag niet 3-staps gepolijst.
* De aangebrachte bescherming is niets meer dan een simpele sealant.
... welke veelal ook niet correct wordt aangebracht ná géén goede voorbereiding.
... welke al snel verdwijnt, maar jij zal middels de shampoo elke keer weer een nieuw laagje afstotendheid aanbrengen.
... de ''garantie'' is onzin.
* Je hebt met de Black Hole (glaze + paint cleaner) de DiamondBrite flink aangetast/verwijderd, met de oliën van de glaze hun prutswerk wat verdoezeld en de sealant geeft dat laatste beetje kers op de taart. (En dus een beter resultaat dan hen)

Feit blijft wel dat de krasjes (swirls) niet weg zijn omdat je ze hebt verdoezeld en de hologrammen kan je alleen verwijderen middels polijsten. (Excentrisch machinaal polijsten of handmatig aan de gang)

Gezien het feit dat je betaald hebt voor hun diensten en deze niet correct zijn uitgevoerd, zou ik teruggaan naar het bedrijf en aangeven dat de auto vol zit met krasjes en hologrammen. Echter heb jij de auto inmiddels al weer zelf behandeld en is je garantie op de DiamondBrite nu weg. Bijkomend dat als jij aangeeft dat je zelf dingen hebt gedaan, zal het bedrijf hoogstwaarschijnlijk ook aangeven dat jij de krassen en dergelijke zelf hebt veroorzaakt.

Ik neem aan dat je de spullen bij Carclean via de webshop hebt besteld of in de winkel niet dit verhaal hebt verteld. Zij zouden namelijk een soortgelijk antwoord hebben gegeven. (Garantie weg, typisch poetsbedrijf-kwaliteit, etc)

Op de foto vind ik trouwens dat jouw zwarte lak flink dof lijkt. Lijkt bijna donkergrijs.
 
Welkom Mark, fijne auto die CX-5; comfortabel en praktisch.

Wat betreft het beoogde verbeterplan: tja, dat is zuur geld. Drie staps polijsten wil niet zeggen dat ze ook het maximale doen. Als ze één hit compound doen, één hit polish en één hit finish, dan hebben ze 3 stappen gedaan. Dat de lak daar misschien helemaal niet mee om kan gaan wordt dan even buiten beschouwing gelaten. Iedere auto reageert weer anders en uiteindelijk moet je een doel hebben, niet enkel een vast middel toepassen. Het doel was dus het verwijderen van zo veel als mogelijk defecten, het middel staat daar compleet los van.

Als na de compound hit bijvoorbeeld nog defecten aanwezig zijn, heb je er nog niet veel aan als je dan richting polish en finish gaat; maar ja, wel drie stappen :heart_eyes: Daarbij kan het zomaar zijn dat de lak zacht is en de compound meer defecten aanbrengt dan dat het de boel beter maakt :confounded:

Met een apparaat over de auto heen jagen kan iedereen, wordt het alleen niet altijd beter van! Als ik het zo lees heb je hem naar een poetser gebracht en niet naar een detailer. Om inderdaad maar te zwijgen over de 6 jaar garantie :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Mark CX5
Welkom op het forum, Mark.
Een dure les geweest. Het lijkt veel geld en je verwacht dan kwaliteit, maar in feite is het weinig geld voor een kwalitatieve behandeling. En de tijd is ook ontoereikend voor een driestaps correctie (incl. bijbehorende voorbereiding) + het correct aanbrengen van een "lakverzegeling".
Ik denk persoonlijk dat het weinig op zal leveren om bij het bedrijf te reclameren.
Veel plezier met het zelf detailen.
 
  • Leuk
Reactions: Mark CX5
Prachtige auto die Mazda CX-5. Ik heb een zwarte Mazda CX-30 besteld en zou haar graag voor ik er mee op de baan kom willen behandelen tegen allerlei vervuiling. Zoals bijvoorbeeld de lak, maar ook het witte lederen interieur. Kan er mij iemand specifieke producten aanbevelen.
 
@wpetit - Je kaapt nu wel het topic van iemand anders. ;)

Middels de zoekfunctie kan je een hoop antwoorden vinden. Voor een goede basis kan je ook de stappenplannen doornemen.