Een week of wat geleden ben ik afgereisd naar Berkel en Rodenrijs, naar de showroom van Carclean om informatie te winnen over de DAP500/DAP900. Voor mij een aardige tippel (Urk-rodenrijs is toch al snel anderhalf á twee uur rijden.) Maar het was het allemaal waard. De mannen van carclean hebben wederom bewezen dat ze zeer klantvriendelijk en eerlijk zijn!
Ik kwam hier, enigszins ingelezen, binnen gewandeld om informatie te winnen over de aanschaf van m'n eerste polijstmachine. Hier ben ik zeer vakkundig geholpen, alles werd goed en duidelijk uitgelegd en voorgedaan. Daarna mocht ik zelf even de machine voelen en proberen op de hiervoor bestemde panelen en kreeg ik extra tips mee om op te letten. Mede door deze uitleg ben ik aan het einde van de middag naar buiten gewandeld als trotse eigenaar van een DAP900 V3 met bijbehorende accessoires en verschillende extra middelen. Dus bij deze nog een keer, super service van Carclean!!
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver om de machine eindelijk eens goed te proberen. (ik heb de machine al eenmaal eerder geprobeerd, alleen heb ik hier helaas geen foto's of verslag van.)
De zwarte Seat Ibiza van een kameraad van me was super oefenmateriaal om de machine en het polijsten eens goed uit te proberen en onder de knie te krijgen. De auto had flink veel swirls en een aantal flinke krassen en kon zeker een detail gebruiken haha.
De auto voor de detail:
Een hele dikke kras op het zijscherm van een fietser die tegen de auto was gevallen.
Een rare kras op de zijkant van de auto (Vanaf het achterlicht tot ver voorbij de tankdop, ongeveer ter hoogte van het einde van de wielkas)
Veel krasjes op de achterklep en bumper.
Heel veel krasjes in en rond de handvaten.
De dag rond 9:00 begonnen. De auto helemaal grondig gewassen, gekleid, opnieuw gewassen en goed gedroogd. De velgen behandeld met non-ferro en een borstel. (note to self: eerst goed schoonmaken en daarna pas non-ferro. Nu had ik de velgen tweemaal ingespoten voordat ik het benodigde effect kreeg.)
De auto afgeplakt waar nodig en begonnen met polijsten. Eerst begonnen met mezzo op oranje. Dit bleek onvoldoende, en ik kwam er achter dat de lak behoorlijk hard was om goed doorheen te komen. Verder gegaan met veloce op geel en dit bleek beter te gaan. Toch waren er op sommige plekken twee hits nodig om 'm mooi te krijgen. Op de echte probleemplekken iets langer doorgegaan om de krassen ook allemaal goed weg te werken (daar waar mogelijk natuurlijk).
Nadat de hele auto met Veloce was gedaan ben ik verder gegaan met Finale op wit. Daarna black hole op zwart om de auto nog net dat extra'tje mee te geven en om de oneffenheden die er nog in zaten ook helemaal weg te werken.
Rond 17:00 De auto afgemaakt met een mooi laagje Natty's paste wax. Als laatste de banden nog even gedaan met banden zwart van pa. (Aanbevelingen voor een beter middel/combi op de banden zijn van harte welkom )
Het eindresultaat:
De kras zelf was te diep (was ook meer een deuk als en kras overigens) maar de schade rondom wel mooi weg kunnen werken.
De 'kras' op de achterkant is voor bijna 90% weggewerkt
De krasjes op de achterkant zijn volledig weg
Al met al een mooi resultaat(al zeg ik het zelf) na een fijn dagje oefenen met de nieuwe DAP.
Ik kwam hier, enigszins ingelezen, binnen gewandeld om informatie te winnen over de aanschaf van m'n eerste polijstmachine. Hier ben ik zeer vakkundig geholpen, alles werd goed en duidelijk uitgelegd en voorgedaan. Daarna mocht ik zelf even de machine voelen en proberen op de hiervoor bestemde panelen en kreeg ik extra tips mee om op te letten. Mede door deze uitleg ben ik aan het einde van de middag naar buiten gewandeld als trotse eigenaar van een DAP900 V3 met bijbehorende accessoires en verschillende extra middelen. Dus bij deze nog een keer, super service van Carclean!!
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver om de machine eindelijk eens goed te proberen. (ik heb de machine al eenmaal eerder geprobeerd, alleen heb ik hier helaas geen foto's of verslag van.)
De zwarte Seat Ibiza van een kameraad van me was super oefenmateriaal om de machine en het polijsten eens goed uit te proberen en onder de knie te krijgen. De auto had flink veel swirls en een aantal flinke krassen en kon zeker een detail gebruiken haha.
De auto voor de detail:
Een hele dikke kras op het zijscherm van een fietser die tegen de auto was gevallen.
Een rare kras op de zijkant van de auto (Vanaf het achterlicht tot ver voorbij de tankdop, ongeveer ter hoogte van het einde van de wielkas)
Veel krasjes op de achterklep en bumper.
Heel veel krasjes in en rond de handvaten.
De dag rond 9:00 begonnen. De auto helemaal grondig gewassen, gekleid, opnieuw gewassen en goed gedroogd. De velgen behandeld met non-ferro en een borstel. (note to self: eerst goed schoonmaken en daarna pas non-ferro. Nu had ik de velgen tweemaal ingespoten voordat ik het benodigde effect kreeg.)
De auto afgeplakt waar nodig en begonnen met polijsten. Eerst begonnen met mezzo op oranje. Dit bleek onvoldoende, en ik kwam er achter dat de lak behoorlijk hard was om goed doorheen te komen. Verder gegaan met veloce op geel en dit bleek beter te gaan. Toch waren er op sommige plekken twee hits nodig om 'm mooi te krijgen. Op de echte probleemplekken iets langer doorgegaan om de krassen ook allemaal goed weg te werken (daar waar mogelijk natuurlijk).
Nadat de hele auto met Veloce was gedaan ben ik verder gegaan met Finale op wit. Daarna black hole op zwart om de auto nog net dat extra'tje mee te geven en om de oneffenheden die er nog in zaten ook helemaal weg te werken.
Rond 17:00 De auto afgemaakt met een mooi laagje Natty's paste wax. Als laatste de banden nog even gedaan met banden zwart van pa. (Aanbevelingen voor een beter middel/combi op de banden zijn van harte welkom )
Het eindresultaat:
De kras zelf was te diep (was ook meer een deuk als en kras overigens) maar de schade rondom wel mooi weg kunnen werken.
Al met al een mooi resultaat(al zeg ik het zelf) na een fijn dagje oefenen met de nieuwe DAP.