• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Tesla cleanen en waxen

Tycoon

Detailing rookie
10 apr 2021
3
2
Hi allemaal,

Ben nieuw hier en zou graag mijn lak die erg vies is van de Tesla (Zwart) willen cleanen en dan een wax erop.
Ik kwam veel lovende recensies tegen van deze wax Liquid Insulator Wax No. 845.
Nu is alleen even mijn vraag welke shampoo kan ik goed gebruiken voor het cleanen van de lak en het verwijderen van de insecten?
Welke stappen moet ik dan volgen want kan denk ik niet alle shampoo's zomaar gebruiken.
En heb ik nog meer nodig dan de shampoo en de wax?

Alvast bedankt allemaal!
 
Bijna alle shampoo's die bij CC verkocht worden zijn geschikt, je moet er alleen op letten dat geen wax, carnauba, of SiO2 (kwarts) deeltjes in de shampoo zijn toegevoegd als bescherming.

Voor insecten is Poorboys Bug Squash een goede oplossing, wel even de gebruiksaanwijzing goed doorlezen. Kijk verder even bij de tutorials/handleidingen/stappenplannen op het forum, daar vind je veel info over op de juiste manier wassen, aanbrengen van wax en dergelijke.
 
Doe vooral een goede prewash... De lak van de Tesla is niet zie hard (understatement). Zorg dat je zoveel mogelijk vuil contactloos van de wagen af krijgt voordat je met een washandschoen aan de gang gaat.
 
@ArnoP, dat de lak van Tesla niet zo hard is hangt af van wanneer en waar die lak aangebracht is. Op mijn multi-coat red Model 3 van februari 2019 was niets op lak aan te merken.
 
@BrunoV, hier ook een multi-coat red Model 3 van december 2019. Die krast al als je er boos naar kijkt... Maar goed, blijkbaar zijn er dus ook Tesla's waar de lak beter/harder is. Zowiezo is een prewash op een vuile auto geen overbodige luxe.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Dat heb ik gedaan: Gyeon Synchro heb ik erop gelegd en elke keer als ik de auto gewassen heb glanst die als een tiet, zoals ten noorden van de Maas plegen te zeggen.
 
  • Grappig
Reactions: AndyVR
@BrunoV, hier ook een multi-coat red Model 3 van december 2019. Die krast al als je er boos naar kijkt... Maar goed, blijkbaar zijn er dus ook Tesla's waar de lak beter/harder is. Zowiezo is een prewash op een vuile auto geen overbodige luxe.
Hier pearl white van 2019 en geen zachte lak. De zwarte unilak van de model 3 is echter wel krasgevoelig dus zou ik hem even in de foam zetten en goed afspoelen alvorens met de washandschoen aan te pakken.
 
Hoe kan ik de zwarte krasjes / swirls die ik in de zwarte lak heb zitten het beste behandelen? Hierna wil ik hem in de coating zetten.