• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zweetlucht uit bekleding verwijderen

neographikal

Detailing trainee
1 mei 2009
1
47
Na een ton op de teller van mijn Aygo te hebben gezet ruikt de bekleding met warm weer soms niet helemaal fris meer, 't is een beetje een zweetlucht :-" (kan kloppen, geen airco en ik rij er gerust mee naar Italie)

Waarmee kan ik dit het beste aanpakken? Het gaat om normale textiel die niet al te veel kan hebben (basismodel). Bedankt voor het advies :)
 
Hoi

met APC en een zachte borstel zal je eerst moeten reinigen, om hem daarna met een odeur liminator te kunnen behandelen.

succes:)^
 
Of je pakt er een extractor bij (evt huren bij je bouwmarkt). Je bekleding kan er heus wel tegen.

oja, en even een busje deodorant kopen. Wel zo fris :grinning:
 
indien aanwezig met de extractor behandelen(of anders een forum lid lief aankijken)(met de hand zul je niet echt ver komen) apc op de bekleding spuiten even in latentrekken, dan behandelen met de extractor , eventueel een luchtje mixen met het sproeiwater,
succes!:)
 
Hier heb ik nog een bijkomende vraag bij. Ik wil zelf een extractor kopen, maar ik heb ergens gelezen dat je dan ook iets van de bescherming van de stoelen etc. afhaalt. Voor mij klinkt dit wel logisch, immers iets wat schoon is wordt sneller weer vies.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Of zijn er na de extraction nog bescherm middelen om dit weer te herstellen?
 
Neographikal? Van tweakers? Heb je al je cameraspullen nog? :)

Maar in ieder geval, linkje: https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Enzyme_Odour_Eater_1000ml_IC1-1L_101877

En een tapijtreiniger /extractor is bij boels/gamma/karwei volgens mij ongeveer 15 euro per dagdeel. Dat werkt toch wel echt het beste.
 
Marky zei:
ik heb ergens gelezen dat je dan ook iets van de bescherming van de stoelen etc. afhaalt. Of zijn er na de extraction nog bescherm middelen om dit weer te herstellen?


Welke bescherming? Er zit geen/nauwelijks standaard een bescherming erop, dus je kan ook niet weghalen wat er niet zit.
Zelfde opmerking bij een nieuwe auto die sommige niet-detailers/poetshaters wel eens zeggen: die heeft het 1e jaar genoeg bescherming van de fabriek af gekregen... Het is geen babyvet zoals bij een kindje.... :grinning:

Beschermen doe je na het schoonmaken met een bekledingbeschermer, maar verwacht er geen jarenlange wonderen van.
 
en dat babyvet moet je ook verzorgen:-"
zonder verzorging/onderhoud gaat alles van je af.

het interieur van mijn auto heb ik van af het begin schoongemaakt en onderhouden.
 
zweetlucht kan je het beste eruit krijgen met een stoomreiniger

eerst reinigen met extractor of iets dergelijks daarna behandelen met stoomreiniger.
de stoom dood de bacterieen en is de lucht ook weg:)^