• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjan en Wilma's Astra H

Ik moet het toch even kwijt, waarschijnlijk weet je het al maar doe het toch:

Pas heel goed op met die chromen delen! Het is van kunststof en dat chromen laagje is echt flinterdun!

Wat motorisch betreft, zorg dat je de stekkers van de ontsteking tot aan de bougies goed afplakt. Zelfde voor de stekkers van de computer, dan zou er niet veel mis kunnen gaan.
 
@ Wouter : Die grille is gevalletje hopeloos. Er zitten redelijk wat diepe krassen in en met de hand krijg ik die er niet uit.
Zolang ik nog geen oranje 4"pad heb laat ik het hierbij. Ga ik er wel doorheen dan komt er een Irmscher grille in (honingraat)

@ Erasmo, zoalng je een zachte straat gebruiket en nevelt zou er niks mis moeten kunnen gaan.
 
Nette auto zo!

Maarre, die knipperlichten voorop, zit daar zo'n oranje pitje in?

Ander van die uhm, Philips knipper dingen er in stoppen met zo'n chromen laagje er op, en die knippert dan toch oranje!

Heb ik er ook in zitten. Stukken netter!
 
Ik kan het mishebben, maar volgens mij hoeft de Fuzion NIET te curen...
Ik breng het altijd per paneel op, een paneel inwerken, paneel wat daarvoor behandeld is afnemen...
Motorkap/dak oid in delen...

Verder, nette detail! Resultaat mag er wezen! :ja
 
@ Jeroen : De units worden in Augustus vervangen voor Xenon units met AFL functie.
In deze units ga ik idd van die chrome bolletjes plaatsen.
 
De lak is inderdaad bikkelhard! Ik heb exact dezelfde lak en dus ook kleur. Ik moest ook met de Pro 900 en Inizio Forza en de oranje pad aan de slag om kleine krasjes eruit te krijgen. Toen ik 'de schade' aan mijn auto zag dacht ik met Mezzo op wit wel voldoende correctie te krijgen maar dat was dus achteraf niet het geval.

Het chrome is overigens heel goed mee te polijsten hoor. Ik vond alleen de correctie tegenvallen. Meeste krasjes kreeg ik er net uit. De glans kwam wel enorm terug. Ik heb deze aangepakt met Mezzo op wit op de Dap en daarna natuurlijk met Finale op groen.

Het is in ieder geval een kleur die je heerlijk kan laten glanzen:heart_eyes:

Groet van een mede Astra rijder!
 
Vandaag ondanks het warme en benauwde weer wat kleine dingen aan de Astra gedaan. Vorige week is de standaard CD30MP3 radio vervangen voor een CD70Navi en het standaard amberkleurige scherm heeft inmiddels ook plaats gemaakt voor een kleurenscherm.

Omdat daarvoor het halve dashboard eruim oets zaten overal vette vingers en (viel niemand op maar ik weet dat ze dr zitten en nee, ik heb geen smetvrees ;)
Tevens heb ik volgende week en die week erop 2 grote meetings waar ik de auto in topstaat wil hebben staan. Omdat ik de komende week ook nog moet werken heb ik vandaag naast het interieur ook alvast de velgen onder handen genomen.

De velg bij aanvang :
P1130908.jpg


P1130909.jpg


P1130910.jpg


Velgen ingesprayed met Billbery wheel cleaner :
P1130911.jpg


Velgen afgespoeld :
P1130912.jpg


Tijd voor Iron-X :
P1130913.jpg


Na 3 minuten :
P1130914.jpg


Na even boenen en afspoelen :
P1130915.jpg


Helaas nog genoeg beschadigen op de velgen :
P1130916.jpg


Velg na afloop :
P1130917.jpg


Helaas is het cromen naafkapje dermate verweerd dat ik dat op geen enkele manier meer schoon krijg :
P1130918.jpg



Qua interieur heb ik de sierlijsten gepolijst met prof. polish en in de Supernatural gezet. Al het kunststof heb ik behandeld met een washandje en Natural look.

P1130919.jpg


P1130925.jpg


P1130929.jpg


Vloermatjes en bekleding gezogen :
P1130930.jpg


P1130920.jpg


De nieuwe radio :
P1130923.jpg


P1130926.jpg


P1130927.jpg


P1130928.jpg



Na de binnenkant ook de buitenkant een spoje gegeven met Dodo Born to be Mild, en na het afdrogen nagelopen met Red Mist :

P1130931.jpg


P1130933.jpg


P1130934.jpg



Bedankt voor het lezen !
 
Mooie klus arjan!
Ik lees hem nu pas, want had hem even gemist in de zomer vakantie.

leuk ook dat je er gelijk een CD70 in zet :D komt er ook zo'n video splitter tussen? zoja, heb je er al ervaring mee?
zag ze op Opel-forum voorbij komen, kun je digitenne of achterrijcamera monteren :grinning:

juffer1 zei:
Hierop de Meguiar's Body Solvent erbij gepakt (nogmaals ontzettend bedankt Bartezzz )

absoluut geen dank, was blij dat het zo kon, en jullie waren er blijer mee dan ik :)^