• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjan en Wilma's Astra H

Al enige tijd was ik aan het wachten op deze belangrijke update : namelijk OEM xenon projectors.
Vanaf het moment dat we deze op de Astra G hadden wisten we dat deze projectors ook op onze volgende auto moesten komen.

Na lang zoeken een set gevonden en deze besteld, echter was er maar 1 kant op voorraad en wat er 2 weken levertijd op de andere kant.
Vanmiddag belde mijn vaste leverancier dat de set eindelijk binnen was dus om 16:30 uur begonnen met :

28092011245.jpg



En om 19:30 uur heb je dan :

28092011251.jpg


28092011253.jpg


28092011254.jpg


28092011255.jpg


28092011256.jpg


28092011257.jpg



Het was nog wel een heel gedoe om alles juist werkend te krijgen waarbij er nogal wat tegenzat (xenon die steeds uitviel., stadsledjes die net ff 2 mm te groot waren en niet paste, accu die leeg was enz enz) maar dankzij Paul, Pastra-V6 en AstraGerrit is het toch gelukt om alles werkend te krijgen en is het resultaat er ook naar.
Vooral het bi-xenon verhaal is echt een wereld van verschil !

Morgen gaat Wilma even langs de dealer om het hele gebeuren even goed af te laten stellen zodat we er optimaal van kunnen genieten.
Later deze week of volgende week wil ik via de OP-com de auto zo instellen dat de lampen aangaan zodra de motor loopt om de xenon te sparen (gaat nu bij iedere tunnel / viaduct aan en bij het uitrijden weer uit).

Inmiddels ben ik via het Duitse forum al druk aan het kijken om er ook AFL op te zetten en heb ik nog een update gescoord welke over een week - 10 dagen binnen zal zijn en ook nog het nodige programmeer, knip en plak werk zal vergen.
 
Juffer1 zei:
Later deze week of volgende week wil ik via de OP-com de auto zo instellen dat de lampen aangaan zodra de motor loopt om de xenon te sparen (gaat nu bij iedere tunnel / viaduct aan en bij het uitrijden weer uit).

Dan rijd je ook met zonnig weer met de lampen aan, lijkt mij overbodig. Als leek zou ik zeggen dat ze vaker branden en sneller op zijn, dit is niet zo?
 
@SkyBuMp: dat is inderdaad voor elkaar hoor ik net van Arjan:grinning:

@Blacktwist: Deze lampen gaan over het algemeen lang mee. Wij zijn liever ook overdag goed zichtbaar dan dat onze lampen misschein iets langer meegaan. Continu branden is ook veel beter voor de lampen dan bij elke tunnel/donker stukje even aangaan en binnen 30 sec weer uit.
Daar'kan zo'n lamp niet goed tegen
Vandaar deze keuze
 
Mooie strakke upgrade! Zit er wel een vertraging in bij het starten? Anders zijn je lampen ook zo weg door de spanningspieken. Mijn maat heeft een C5, die ook voorzien is van af-fabriek xenon en als je het contact omdraaid gaan de lampen tijdens het starten direct branden. Dan flikkeren ze enorm, heeft al meerdere lampen kapot gehad.

En al in het donker gereden? Wil nooit weer zonder xenon, de A1 en de RS hebben dit ook. Alleen grootlicht heb ik 2 x 100watt Philips pitten, ook zeer aan te bevelen.
 
Mijn Type R heeft ook lichtsensor én xenon lampen, waarom zou je het uitschakelen? Das net zoiets als een auto niet gebruiken omdat ie dan niet slijt....:weetniet


Ziet er mooi uit
 
wij rijden altijd met de lampen aan.
en de laatste 3 jaar ook altijd met Xenon, nooit meer zonder:grinning:
Ik zie ,s nachts iets minder goed en met xenon heb ik nergens last van
 
McShine zei:
Mijn Type R heeft ook lichtsensor én xenon lampen, waarom zou je het uitschakelen? Das net zoiets als een auto niet gebruiken omdat ie dan niet slijt....:weetniet

Juist door die lichtsensor slijt het extar hard. Zodra het schemert gaat bij ieder viaduct de verlichting aan en uit. Als er iets niet goed is voor je xenon is het wel het op-starten, zeker kort achter elkaar.
Daarnaast vindt ik hetzelf ook erg irritant als er op de auto voor me "opeens" 2 rode lampen gaan branden.
Iedereen weet dat dat niet de remlichten zijn maar je zal de kost moeten geven die daarvoor remmen.

Op de megane heb ik de xenon ook altijd branden, zodra de motor loopt gaan ze aan.
Set zit er nu 2 jaar / 58.000 km in en werkt nog steeds ondanks dat ze zeker 4 a 5 uur per dag branden


Gr. Arjan (Juffer1)
 
maar hij is nog niet van na januari 2007? Dit ivm je automatische hoogteregeling voor de apk.
Mijn huidige auto heb ook aangeschaft met de eis dat er originele xenon op zit, ideaal in het donker. Veel minder vermoeiend met rijden. ( en mensen gaan wat sneller opzij op de autobahn... :)^ )
 
Echt heel erg netjes allemaal , dikke toppie !

Alleen die wielen , niet jouw schuld hoor ;) die luie bandezetters !

Ik zet tegenwoordig altijd zelf mijn banden , die beschadigingen in de binnenkant van je wiel is gewoon gemakzucht van de monteur , ze pakken de velg op de binnenkant beet met die rottige puntklemmen , ik pak ze altijd op de randen met een doek ertussen , zo heb je nooit meer beschadingen en als de band niet goed in de velg wil vallen trek je hem 9 van de 10 keer niet stuk omdat de velg dan door de doek glijdt ;) Mocht het onverhoopt misgaan .

Maar nogmaals , groot gevoel voor detail en heel erg netjes , ook werken met oem onderdelen heeft mijn voorkeur :cool: zo blijf je verzekerd van een goede werking en betrouwbaarheid.
 
Gelukkig valt de beschadiging aan de velgen nog best mee.
En tja, het is een 2e hands auto die bij 93.000 is gekocht
Wij monteren onze benden en velgen zelf met een bevriende bandenzetter, maar op wat er hiervoor gebeurd is hebben we geen invloed gehad
het had in ieder geval stukken erger kunnen zijn
 
Vandaag weer even met de Astra bezig geweest en wel met de lichten. Ik heb de standaard halogeen H3 lampen omgewisseld voor H3 Xenon lampen in 6000K.

Via de Happy Light show heb ik de mistlampen zo geprogrammeerd dat ze als Day Running Lights functioneren.
Ook kan ik door 2x de auto een open of sluit signaal te geven de coming home functie aansturen.

Voorbeeldje tijdens de 50/50 ombouw :
th_VIDEO0010.jpg


(Plaatje klikken om afspelen te beginnen)