• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CX 25 GTi Turbo 2 detailing

Mijn kameraad is Citrofiel, en had een CX 25 TRD Turbo 2. Wat een vliegmachien was dat zeg. Nu heeft hij een in concours staat verkerende XM 2.5 Turbo D12 Exclusive '99, 2CV6 Club '82 en voor dagelijks vervoer een C5 HDI Exclusive van 2003. Dit staat op zijn kentekenhouder:

IMG_0901.jpg
 
@Chris1962, Precies 1 van de dingen die ik ook zo leuk vind aan de auto.

@Paulus de Boskabouter, mooie verzameling heeft die dan ;)
 
Voor mij ook wel een bekende term ;)

Klopt, zo'n C5 komt echt niet in de buurt qua comfort van een CX (of DS/SM), ook al beweren sommige van wel. Vaak hebben ze dan al jaren er niet meer in gereden. Oftewel je herkent het wel, maar als je echt uit een oude stapt dan weet je wel beter.

Neemt niet weg dat het nog steeds hele comfortable en luxe auto's zijn die met hun tijd zijn meegegaan ;)
 
Blijft toch geweldig, Citroën!
Wij zijn van een C5 naar XM gegaan en geen moment spijt van gehad!
Tuurlijk ook onze CX is echt een Vliegend Tapijt (Fly Citroën, toch Paulus de B?) en dat is ook prachtig aan die auto,
maar goed, deze 2400 caburateur is niet zo erg snel...
Daarom is onze XM ook de perfecte mix tussen snelheid, sportiviteit, apart design en natuurlijk veercomfort!
Om over de luxe van deze auto nog maar niet te beginnen!

En toch lijkt mij zo'n CX Turbo II ook helemaal geweldig!
En ach ze worden steeds minder, maar neemt niet weg dat de concurrentie er tegenwoordig aan kan tippen!

Citroën Rules!
 
Het interieur is ook weer eens lekker opgefrist ;)

Met Megs APC schoongemaakt, en met PB Natrual Look behandeld.

IMG_8683.JPG


IMG_8675.JPG


IMG_8686.JPG


IMG_8646.JPG


Ik ben benieuwd hoelang het mee gaat ;)
 
Hey Arjan,

Bij het poetsen van de CX van mijn vader had ik een probleem.
Ik weet niet wat ik moet doen met dat zwarte deel tussen de achterruit en achterklep.
Waar maak jij dat mee schoon/poetsen?

Groetjes Martijn.
 
Ik zit met dezelfde vraag, dat moet ik nog eens een keer uitzoeken. Tot nu toe heb ik er niets mee gedaan, maar dat is wel nodig...

Volgens mij is het matte lak.
 
De CX staat er nu wel weer leuk bij. Net even gewassen en in de Quick Detailer Plus gezet, nog geen 20 min werk.
De zwarte delen had ik eerder deze week al in de PB Trim Restorer gezet, net als de banden.

Toch nog maar even de moeite genoemen om wat foto's te maken :)

IMG_9093.JPG


IMG_9098.JPG


IMG_9102.JPG


IMG_9112.JPG


IMG_9113.JPG


IMG_9117.JPG


IMG_9127.JPG


IMG_9137.JPG


IMG_9138.JPG


IMG_9142.JPG


IMG_9146.JPG


IMG_9162.JPG


IMG_9176.JPG


IMG_9179.JPG




Ik vind zelf het gele licht wel erg mooi staan, er zitten ook net andere koplampen op die zowel van binnen als buiten zijn schoon gemaakt met APC (het glas dan).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Buiten het feit dat het eindresultaat super is, wat een mega toffe wagen!! Ondanks mijn voorliefde voor Alfa Romeo kon me zoiets nog wel eens bekoren!
 
Ziet er echt heel erg mooi uit.

Die gele lampen maken het echt af. Zo hoort het op een franse auto.
En dan wel de echte met de gele kapjes om de lampen. Niet de namaak ala Phillips Goldline.

Zelf heb ik ook de gele lampen omdat ik het gewoon prettiger licht vind.
Heb de H4 lampen met de gele kapjes. En gele mistlamp glazen van een Renault 19 (zijn exact de zelfde mistlampen als die Mitsubishi origineel levert alleen dan wit).
Heb alleen nog de juiste gele grootlichten nodig H1. Wat voor lampen heb jij in je grootlichten zitten en waar heb je ze gehaald met die kapjes. Want zo zoek ik ze ook voor mijn auto.