• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CX 25 GTi Turbo 2 detailing

Bedankt voor de complimenten, ik ben zelf ook wel te spreken over de lampen :)

Goldline schijnt idd niet zo geel te zijn als dit, al heb ik daar geen ervaring mee.

Ik heb idd H4 met kapjes, deze zijn vrij makkelijk verkrijgbaar.
Even snel een plaatje voor de mensen die hier niet mee bekend zijn.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit is zover ik weet in elke auto te plaatsen met H4 lampen.
Een H4 lampje heeft 2 standen, dimlicht en groot licht.

Bij mij zitten er onderin de bumper 2 mistlampen. Hier zit gewoon wit H1 in. Alleen de reflector is geel, waardoor je dus geel licht krijgt.

Dan heb ik nog binnen in de koplampen 2 extra units, dit zijn 2 verstralers. Hierin zitten ook H1 lampjes.
Ik heb heel lang gezocht naar losse kapjes voor deze H1 lampjes, ik wist dat ze bestonden, maar niemand had ze.

Uiteindelijk heb ik 2 volledige koplamp units gekocht van iemand in Frankrijk (waar anders voor een Franse auto, en wat een gedoe om hiermee zaken te doen ;) )

Het glas moest er toch af omdat de kit matig was, en vocht wil je niet in je koplampen.

Gezien 1 van de units die ik hier nog had liggen mooier was qua glas en reflector dacht ik de gele kapjes "even" over te zetten, maar dat lukte niet.
Dat lukte niet omdat dit houdertje voor het gele kapje van glas vast zit aan de reflector van de verstraler.

IMG_8843.JPG


Uiteindelijk heb ik de hele reflector overgebouwd in de beter koplamp unit.
Na het overbouwen kon de kapje weer in het houdertje.

IMG_8852.JPG


En hier nog even de hele unit voordat het glas geplaatst is.

IMG_8849.JPG


Hier nog even goed te zien hoe vies het glas wordt van binnen. Door de warmte van het lampje laat de zilverlaag van de reflector een beetje los en dit vuil komt op het glas te zitten.

IMG_8846.JPG


Doordat het glas nu ook is schoon gemaakt van binnen en buiten met APC hebben de lampen nu zo'n mooie nieuwe frisse look :)

Ik heb geen idee of er ook voor andere merken veel oplossingen zijn voor het plaatsen van dergelijke kapjes op H1 lampen.
Wellicht kan je overwegen om je reflectoren geel te laten spuiten bij een geschikt bedrijf ;)
 
Mooi gedaan!

Erg interessant om te zien hoe dat nu zit bij de H1 lampen. Met die ring en het kapje wat dus in de koplamp zit in plaats van op de lamp zoals bij de H4.
Weet nu ook dat ik het bij mijn auto wel kan vergeten. Heb een Mitsubishi dus die ringen om die kapjes in de reflector te zetten heb ik niet de reflectoren geel laten maken zou in principe wel kunnen maar kan zo geen bedrijven vinden die dat doen. En het zelf doen dan heb je hitte bestendige licht doorlatende of reflecterende verf nodig en moet het heel glad aangebracht worden om het lichtbeeld goed te houden.

Ben bang dat ik overgeleverd ben aan de Goldline achtige H1 lampen die ik in m'n grootlichten heb zitten. Maar als die lampen uitstaan heb je een beetje blauwe gloed in de koplamp in plaats van een gele zoals de H4 met de kapjes.
Zal je wel foto's van de voorkant van mijn auto pm'en als je daar intresse in hebt om je topic niet te vervuilen.
 
Ik heb begrepen dat er voor nieuwere PSA producten wel andere kapjes zijn, ik weet niet hoe deze gemonteerd zitten.
Voor een Citroën XM bestaan namelijk andere kapjes als dan ik heb. Geen idee hoe deze bevestigd zitten. Ik weet alleen wel dat ze lastig te vinden zijn ;)

Ik zie je foto's wel verschijnen in de pm box :)
 
Een week of 2 geleden ben ik eens even met mijn CX aan de gang geweest.

Na het wassen eerst maar eens mijn nieuwe Polish uitgeprobeerd. Namelijk: Poorboys World Professional Polish
Daarna de Natty paste wax van Poorboys World.
Ondertussen ook nog eens alle zwarte delen meegenomen, van hetzelfde merk als de rest ;)

Daarna nog even wat foto's geschoten. Helaas niet super veel glans door een al wat zwakker avond zonnetje.

IMG_0297.JPG


IMG_0302.JPG


IMG_0304.JPG


IMG_0321.JPG


Ook onder de motorkap heb ik het lakwerk een beetje schoon gemaakt.
De grille heeft een volledige behandeling gehad.

IMG_0322.JPG


Ook de rubber strips onder de koplamp is niet vergeten.

IMG_0323.JPG


De rest van de foto's zijn te vinden in het album

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn nieuwe Polish. Het werkt erg makkelijk, zelfs in de warme zon, maar daar staat het merk Poorboys World dan ook om bekend.
Het doet ook wat het belooft, het haalt echt krassen weg of ze vallen veel minder op. Daarbij krijg je een diepere glans in de lak.

Gezien de CX binnen staat hoop ik dat het een tijdje mee gaat ;)
 
Heerlijke klassieke wagen, zeldzaam en daarom erg te waarderen :)

Wist je trouwens dat de zijspiegels van deze Ctitroen ook gebruikt zijn indertijd voor oa Jaguar XJ220, Lotus Esprit, TVR, Aston Martin, etc ? Goedkoopst zijn ze wel bij Citroen ;)
 
Haha, ja dat weet ik, dat klopt helemaal van die spiegels.
Ik weet het lijstje niet uit mijn hoofd, maar misschien is het nog wel langer ;)
 
Prachtig Arjan! Zag vandaag nog een type 1 GTI op oldtimerbeurs in Zuidlaren! Het blijven prachtige vliegmachines!
 
Thanks ;)

Altijd leuk om er 1 tegen te komen, als je er veel wil zien het is weer bijna tijd voor CitroMobiel, daar komen er zat :)
 
Het was al vaker gezegd hier, de voorbumper was in niet al te beste staat.

Dus ik kreeg bij toeval de kans om een andere nette bumper te kopen ;)
Uiteraard koop je zo'n bumper niet schoon...

Hier een deel schoon gemaakt.

IMG_0818.JPG


Hier helemaal schoon. In totaal toch zo'n 4 uur werk. Tja het werkt ook niet echt handig...

IMG_0819.JPG


Beetje kale boel zo.

IMG_1002.JPG


De kentekenplaat verlichting in de achterklep zag er ongeveer zo uit.

IMG_1009.JPG


Ik had nog 2 andere liggen.
Deze zijn volgens mij iets frisser ;)

IMG_1039.JPG


Aangezien ook de kentekenplaat achter toch wel aardig scheef zat deze ook maar vervangen duur luxe platen.

IMG_1034.JPG


IMG_1035.JPG


Vanaf nu dus ook geen scheve achterplaat meer :cool:

IMG_1040.JPG
 
Ziet er weer zeer netjes uit! Stukke beter inderdaad :)^

lekt hij een beetje olie? :confused:

En die platen, dan krijg je automatisch een 1tje toch? jammer...:( :-"
 
Dat olie lekken valt wel mee, ik had hem net gewassen voordat ik de bumper ging wisselen. Anders zit je helemaal met zo'n vieze bumper ;)

Dat 1tje had ik al, dat komt niet door de nieuwe platen natuurlijk.
 
Kijkend naar je foto`s in het draadje, merkte ik dat ik me ook ging irriteren aan de voorbumper. Maar dat is gelukkig opgelost! Nu is hij in hele goede staat. Wellicht een keer een andere achterbumper? Maar dan moet je wel heeeel goed kijken.

Ja, ben een ex-BX rijder, maar een CX heeft toch iets mijn voorkeur. En dan het liefst met de chromen bumpers.

Succes met de hobby!!

Robert
 
Een BX is ook leuk natuurlijk :)

Bedoel je vlakbij de uitlaat? ;)
Ik denk dat de uitlaat er een keer tegen heeft gehangen.

Ik geloof dat ik ergens somewhere nog wel een achterbumper heb liggen. Alleen zeker niet hier in de buurt.
Ik moet nog eens een keer kijken of die een beetje geschikt is om erop te plaatsen. Maar die prio is wat lager ;)
 
De laatste tijd sinds mei ongeveer nogwat wat verbeteringen gehad aan de CX.

Plaatsen nieuwe voorbumper
Nieuwe kentekenplaten
Deur RV vervangen
Volledige detailing
Sierstrips gespoten
Nieuwe uitlaat

Het werd dus eens tijd voor wat nieuwe foto's, en van de week werkte het weer eens een beetje mee ;)

IMG_1316.JPG


De nieuwe voorbumper.

IMG_1319.JPG


De nieuwe deur RV.

IMG_1321.JPG


IMG_1323.JPG


De sierstrips gespoten en opnieuw geplaatst.

IMG_1330.JPG


IMG_1331.JPG


IMG_1333.JPG


IMG_1335.JPG


IMG_1336.JPG


De net geplaatste einddemper.

IMG_1343.JPG


IMG_1344.JPG


IMG_1338.JPG


IMG_1346.JPG


IMG_1347.JPG


IMG_1349.JPG


IMG_1341.JPG


Voor degene die er interesse in hebben nog even de stappen die gedaan zijn voor het detailen ;)

- Wassen
- Kleien
- Polish Poorboys World Professional Polish
- Glaze Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2'
- Wax Poorboys World Natty's Paste Wax Red - Limited Edition Na een paar dagen rook de auto nog naar aardbei :D
- Kunstof schoonmaken APC
- Kunstof/rubber verzorgen Poorboys World Trim Restorer

Dat kan wel weer even mee zo ;)
 
Thanks! :grinning:

Ach schade is een groot woord... Het zat er al op toen ik de CX kocht, dat was overigens netjes vermeld door de verkoper bij de advertentie.
Ik zie het als karakter, er zitten andere puntjes aan de auto waar ik mij meer aan stoor ;)