• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ibrido vs. Fuzion Testpaneel UPDATE 4-9!

Om eerlijk te zijn was de reactie van McShine het eerste wat mij ook door de gedachten vloog bij het zien van het filmpje.

Ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben na 3 maanden, het testpaneel heeft immers alleen maar op de grond gelegen. Ik had nog heftigere sheeting verwacht en nog strakkere beading wel. Supernatural blijft op mijn rijdende auto een stuk beter na 3 maanden.
 
+1 Skybump. Ik vind de "beading" niet echt beading meer te noemen. En dan praat je wel over het duurdere segment waxen.
 
Misschien een leuk idee om de test nog 's een keer te doen maar dan met meerdere waxen. Ibrido,fuzion,SN, collinite bijv.
Ik sta open voor suggesties
 
Bij mij is de beading en sheeting ook rap verdwenen.

Fuzion en DGPS aangebracht 13 augustus....

Auto slechts 1 keer gewassen (21 augustus)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
+1 voor skybump en mcshine,

mijn auto met 1 laagje M16 + 1 laagje Wolfgang Sealent houdt het al een maand of 5 uit en wordt een stuk meer "misbruikt". Dwz elke week een wasbeurt + het rijden er mee.
 
@Nicknameless jouw auto telt niet. :D

Maar voor de test: stel dat er egale, vastzittende vervuiling op is gekomen, al dan niet zichtbaar, dan is de beading ook niet optimaal.

We gaan de test hier ook eens doen.
 
Hannes85 zei:
mijn auto met 1 laagje M16 + 1 laagje Wolfgang Sealent houdt het al een maand of 5 uit en wordt een stuk meer "misbruikt". Dwz elke week een wasbeurt + het rijden er mee.

Ibrido moet het makkelijk 5 maanden uithouden, in ieder geval qua sheeting.

Beading is trouwens géén indicator voor standtijd.
 
Tim zei:
Maar voor de test: stel dat er egale, vastzittende vervuiling op is gekomen, al dan niet zichtbaar, dan is de beading ook niet optimaal.
Klopt.

Een heleboel mensen vergeten dat tussen het aanbrengen en de volgende wasbeurt een waas van vervuiling zit waardoor de beading en sheeting een stuk minder is.

Wax zorgt voor ervoor dat er oppervlaktespanning gecreëerd wordt waardoor je dus hele mooie ronde druppels krijgt op de lak.

Oppervlaktespanning.png


Na verloop van tijd wordt deze spanning steeds minder, door 'slijtage' van de wax door het wassen, chemische invloeden van buitenaf enz.
 
@Patrick Das wel heel teleurstellend. Eerlijk gezegd ben ik dit niet gewend, terwijl dit toch de combo is die ik 90% van de tijd gebruik.


Zou er , zoals Tim zegt, iets in de lucht hebben gehangen dat de standtijd én de beading negatief beinvloedt, zowel bij jou als bij Rogier?
 
Misschien is het dan verstandig om de test uit te voeren op een auto die wat kilometers maakt...dan heb je een mix van "omstandigheden" waaraan de wax wordt bloot gesteld.
 
Ja, inderdaad , smeer maar op die R8, dan maak ik de kilometers wel.. :)