• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oplossen in koud water, welke shampoo is het beste?

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
193
Bocholtz
Op dit moment ben ik op zoek naar mijn favoriete shampoo.
Kandidaten;

- BTBM
- BATHE+
- WAXADDICT

Bij de waxaddict heb ik gelezen dat deze blijkbaar minder goed oplost in koud water, kan iemand mij dit bevestigen?

Hoe zit het met de andere shampoo's?

Ik was namelijk alleen met koud water in mijn emmers.

Als het wat kouder weer wordt, en ik heb nog zin om de auto te wassen, gebruik ik meestal iets lauwig water om het wassen wat aangenamer te maken.

Ben op dit moment trouwens helemaal fan van de Nanolex Pure Shampoo. Gewoon in koud water op 1/3 of 2/3 pas aangevuld met shampoo.

Maak mijn keuze nou niet nog lastiger haha. :laughing:.

Duidelijk, nanolex pure kan goed om met koud water.

Ik merkte dat bij mijn gold class shampoo, die had moeite met oplossen.
Dat is de reden dat ik hem heb verkocht.

Eerste keer toen ik deze gebruikte, had ik iets teveel, man o man, zo'n schuimboel was ik niet meer gewend haha.
Maar naar verhouding, ging het al een stukje beter, maar vind het een fijne shampoo doe z'n werk gewoon ook goed doet.

Maar ik moet nodig een nieuwe washmitt, en droogdoek,... Die werken me ook tegen vind ok op dit moment.

De Gold Class heb ik in de beginjaren ook wel gebruikt. Kan me wel iets voorstellen bij je redenatie, die lijkt inderdaad wat lastiger te zijn in het oplossen, maar dat is voor mij ook al meer dan 5 jaar geleden denk ik, dat ik die had,..

De droogdoek van CSF Delirium ben ik erg tevreden over.

Wash mitt ben ikzelf ook nog zoekende eigenlijk.

Mijn top drie bestaat nu eigenlijk uit

Nanolex pure
Bathe
Bathe+ (voor de wintermaanden i.v.m toevoeging)

En als washandschoen gaat de Gyeon Smoothie komen waarschijnlijk.
Droogdoek heb ik nu ook nog wat moeite mee,...

• Leuk
Reacties: Ferdy
De Nanolex Pure Shampoo lost inderdaad erg goed op, ook in koud of lauw water.
Deze is ook wat 'vloeibaarder' dan andere shampoo's, misschien speelt dat een rol.

• Leuk
Bij mij lost elke shampoo goed op. Ik hang altijd de hogedruk in de emmer! :P

Ik begon met de Monello - Lavare. Prima shampoo, maar aan de prijzige kant.
Momenteel heb ik de Nanolex - Pure. Prima shampoo, maar niet echt mijn ding.
Binnenkort wéér de Monello - Lavare, deze neem ik over van een Forumlid.

Als washmitt heb ik beide Monello's. De Thick Mitt neemt enorm veel water op en dat vind ik wel fijn.
De normale mitt voelt als een washandje en voel je de lak meer aan.

Als droogdoek heb ik de Gyeon - Sild Dryer Groot. Prima doek!

• Leuk
@Jeroen - Jep :P

Wat vind jij dan minder aan de Thick Mtt? En de Lavare?

Mij maakt het niet zoveel uit welke shampoo en Mit ik heb, als het maar reinigt, goed glijd en de Mitt vervuiling daadwerkelijk oppakt.

Greetz

Dat ding is me echt veelste dik, bah! Qua manier van het stroevere glijden en reinigen kan het mij niet bekoren, maar heb ook niet enorm grote handen, dat zal ook wel meespelen, de vulling in de handschoen is dan wat minder, en met zo'n grote handschoen kan ik dan gewoon niet lekker werken. En hij zit me te lossig om de pols.

Met de lavare had ik echt zo'n gold class gevoel. Vind m niet lekker ruiken, en qua verwerking houd die me op een of andere manier gewoon tegen, moeilijk uit te leggen.

De Bath + is wat dunner als de rest en lost erg goed op van deze 3.

De BTBM is weer wat dikker en lost weer wat minder op maar nog steeds goed.

De Waxaddict is het dikste van de drie en lost minder snel op is het juiste woord. Ook ik hang er op het eind een HD in om een mooie schuimlaag te krijgen en dan lost alles tenslotte op.

Dus het is maar welke shampoo je voorkeur heeft. Mijn keuze van jou genoemde 3 is toch wel de Waxaddict, erg kort gevolg door BTBM. Alleen bij Waxaddict heb je een erg luxe gevoel bij de shampoo en de hele omgeving ruikt naar kersen[emoji4]

• Leuk
@Jeroen - Jah, ik kan me indenken wat je bedoeld. De mitt word behoorlijk zwaar en ligt dus zwaarder op de lak. De Gyeon - Smoothie is mij al meerdere malen aangeraden als vervanger.

Tja, en de shampoo maakt mij dus niet zoveel uit, zolang hij maar zijn ding doet. Misschien kom ik ooit de juiste shampoo tegen en zeg ik ineens dat het DE shampoo is die ik voortaan wil gebruiken.

Ik wilde de BtbM gaan proberen, maar een forumlid had nog Lavare staan waar hij vanaf wilde en die neem ik nu over. Hebben we allebei wat aan.

Thanx

Mocht je er niet uitkomen, kun je op advies van de reviews bij dit product:

https://www.Carclean.com/product/Valma/Wash_and_Shine_1000ml_S08_100161

Nog altijd voor deze kiezen, schijnt een heel goede shampoo te wezen.

Mocht je er niet uitkomen, kun je op advies van de reviews bij dit product:

https://www.Carclean.com/product/Valma/Wash_and_Shine_1000ml_S08_100161

Nog altijd voor deze kiezen, schijnt een heel goede shampoo te wezen.

Haha! Die gebruikte ik vroeger altijd. Staat nog in de kast ergens achterin de garage.

Gebruik zelf een gyeon smoothie en de Poorboys shampoo. Slick & suds d8 ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Schrijf je reactie...