• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprandschade laten herstellen

JanMarten

Detailing chief
12 jun 2016
170
88
Utrecht
Goedemorgen mede leden,

Momenteel heb ik een BMW 330d volledig M uitgevoerd en de daarbij behorende 17 inch M velgen. Deze velgen hebben voor een deel stoeprand schade en wil dat graag laten herstellen. Verder zitten er op 2 velgen een vlek en ik denk dat het de blanke lak is die er af is. Het zit voornamelijk in de hoek tussen de ronding van de velg en de spaak.

Hebben jullie een goede ervaring met iemand die dit netjes en blijvend netjes kan herstellen, dus niet dat de lak er na 3 wasbeurten afvalt etc?
IMG_0138.webp

Goedemorgen @m@rio ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet uit maakt ik rij het land wel door als het maar een goede velgenreparateur is. Ik kom zelf uit de regio Friesland, maar mijn familie woont nog in Utrecht dus rij sowieso vaak in deze regio's.

Goedemorgen.
Ik heb laatst een velg laten herstellen, bij een bedrijf in Dordrecht, maar daar kon ik niet op wachten. Destijds reed ik nog op mijn winterset, dus dat kwam goed uit.
Over het resultaat ben ik zeer te spreken. Al moet ik wel bij vermelden dat ik sindsdien nog geen (agressieve) velgenreiniger of non-ferro gebruikt heb.

Thank voor je bericht ik gebruik wel velgenreiniger omdat het slijpsel er altijd in vast blijft zitten en gebruik het eens in de 2 maanden om het echt beetje goed schoon te krijgen. Ik werk namelijk de andere maand op zee en de auto laten schoonmaken door mijn vrouw is niet zo'n goed plan haha...

DSC03442.webp
wheels2 (1).webp

Ik heb een tijdje geleden de stoeprandschade van mijn wielen laten herstellen. De lak was in mijn geval op sommige plekken flink beschadigd en bladderde soms wat af. Tevens was er sprake van stoeprandschade.
Alle lak werd verwijderd, de stoeprandschade hersteld en de wielen werden vervolgens opnieuw gelakt. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Het kostte me 150 euro per wiel.

• Leuk
Reacties: JanMarten
Bekijk bijlage 83605 Bekijk bijlage 83606

Ik heb een tijdje geleden de stoeprandschade van mijn wielen laten herstellen. De lak was in mijn geval op sommige plekken flink beschadigd en bladderde soms wat af. Tevens was er sprake van stoeprandschade.
Alle lak werd verwijderd, de stoeprandschade hersteld en de wielen werden vervolgens opnieuw gelakt. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Het kostte me 150 euro per wiel.
Potverdorie zeg dat ziet er strak uit zeg.... en waar heb je dat laten doen dan als ik vragen mag?

Heb hier een set velgen liggen die in Nijkerk zijn gedaan.. Nog geen 2 jaar later zijn ze letterlijk op minimaal 3 plekken per velg compleet aan t vergaan. Vanuit alle hoeken en kieren begint de coating er af te vallen en komen de bloemkolen er onder op.
Ik durf wel te zeggen dat ze voor de behandeling beter waren...

Ik ben voor mijn E46 ook op zoek naar een goede reparateur. Van mijn oom die een garagebedrijf bezit, hoor ik extreem goede verhalen over deze:

http://www.velgen.nl/

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en lees even mee voor andere tips..

• Leuk
Heb hier een set velgen liggen die in Nijkerk zijn gedaan.. Nog geen 2 jaar later zijn ze letterlijk op minimaal 3 plekken per velg compleet aan t vergaan. Vanuit alle hoeken en kieren begint de coating er af te vallen en komen de bloemkolen er onder op.

Ik ben voor mijn E46 ook op zoek naar een goede reparateur. Van mijn oom die een garagebedrijf bezit, hoor ik extreem goede verhalen over deze:

Bedankt voor je reactie Xsara Coupe. Ik wacht even af wat Emi verder te zeggen heeft. Vind het fijn dat mensen al een ervaring delen waar ze geweest zijn en het liefst ook al een tijdje geleden want dan weet je zeker dat de lak goed houd. Ik wil zeker weten dat alles netjes blijft zoals het hoort te zijn. Anders gooi ik een hoop geld weg voor niets.

Wheelcare, velgenreparatie allemaal keurig werk. Piet dam is geen goedkope, maar dan staat het wel dik in lak. Spuit als je het aangeef nog lag extra.

• Leuk

Is bij mij om de hoek. Nog niet eerder van gehoord. Ben benieuwd.

Wheelcare, velgenreparatie allemaal keurig werk. Piet dam is geen goedkope, maar dan staat het wel dik in lak. Spuit als je het aangeef nog lag extra.
Ik vind het nog wel meevallen, want dan krijg ik het packet poedercoaten en restylen voor 57.5 euro ex btw en als je dat keer 4 doet is het met btw nog geen 280 euro.

Ik ga hem eens aanschrijven. Zit welliswaar voor mij aan de andere kant van het land maar als ze weer als nieuw worden en de lak blijft goed dan heb ik dat er dubbel en dwars voor over.

Ik vind het nog wel meevallen, want dan krijg ik het packet poedercoaten en restylen voor 57.5 euro ex btw en als je dat keer 4 doet is het met btw nog geen 280 euro.

Ik ga hem eens aanschrijven. Zit welliswaar voor mij aan de andere kant van het land maar als ze weer als nieuw worden en de lak blijft goed dan heb ik dat er dubbel en dwars voor over.
Had het hier over velgenreparatie.nl piet dam. Wheelcare is een ander. Wheelcare is ook goed. Wel gewoon het standaard werk maar allemaal keurig. Hebben erg druk ook.