• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Lancia Foamer

DarthVader

Detailing addict
8 nov 2016
148
70
51
Hallo Forumleden,

Ik heb de foamer van monello (incl de foam-shampo) nu krijg ik een ontzettend mooie dikke schuimlaag eruit....maar, ik ben zo snel door mijn middel heen! Ik moet echt als een dolle werken, om niet halverwege shampo bij te moeten vullen.

Dus het schuim is perfect, alleen de snelheid waar het mee op is??

Hebben jullie hier ook last van?

Ps de knop staat al helemaal dicht. Of is dat juist niet goed?

groeten Quint
 
Hier ook hetzelfde probleem. Moet bijna rennen om de hele auto wit te spuiten. Lukt net om een 5 serie touring helemaal te foamen. Wellicht ligt het aan het aantal bar's wat je HD geeft (hier een 150bar Nilfisk)
 
  • Leuk
Reactions: DarthVader
Zouden meer bars ervoor zorgen, dat ik langer door kan gaan?
Ik heb een Karcher (ook 150bar) dus dat zou wel overeen komen.

groeten Quint
 
Hebben jullie bij aanschaf aangegeven hoeveel bar de machine heeft? (Stsst in de webshop vermeld bij de Lancia) :)

Ik heb een Nifisk C120 + Lancia (helemaal dicht) + Artico Magico. Als ik op normale snelheid foam, dus als ik een dekkende laag foam op de auto heb, kan ik 1,5 auto foamen. Dus ook de wielen/wielkasten.

De kraan helemaal naar de " - " betekent dat de foamlans minimaal valse lucht mag meezuigen. Minimale lucht, maar maximale dosis shampoo en dan word je fles dus het snelst leeggezogen.

Een hele dikke schuimlaag is niet eens goed, eigenlijk. Het foam moet nog wel kunnen afglijden en vuil afvoeren voordat het weer indikt/opdroogt. Ik krijg alleen overduidelijk dik schuim als ik zo'n 1:4 verhouding doe en dat is alleen voor zware vervuiling. Normaal onderhoud kan makkelijk met 1:10 en dan zie je dat het wateriger is en sneller afzakt, maar het hoeft ook niet zo dik en geconcentreert te zijn bij lichte vervuiling.


Probeer eens te spelen met de mengkraan en misschien ook verhoudingen.



Succes!
 
  • Leuk
Reactions: DarthVader
A kijk. Ik heb de knop inderdaad helemaal op de min staan. Zal deze wat verder open draaien, om er wat meer water bij te voegen.
Ik heb bij de bestelling niet aangegeven wat mijn hd was. Is dat zo bepalend dan?

Thanx voor de tips.

groeten Quint
 
Ik geloof dat ze een sproeier ofso vervangen om zo de meest geschikte te leveren.

Ik heb dus die C120 en toen ik hem op een C110 wilde gebruiken kreeg ik een waterig sopje... :) Scheelt maar 10 bar, maar was blijkbaar genoeg om niet goed te werken.
 
Ik denk wel dat ik dan per toeval de juiste heb gekregen, bij kij is het echt het scheerschuim als ik wil. Dus dat zit goed. Maar ik zal is wat meer met de knop spelen, door wat meer plus te geven.

Thanx.

groeten Quint
 
Het schuim moet niet te dik worden, en ook niet te dun, want dan zakt/stroomt het sneller van de auto. Als het ergens tussen scheerschuim en water in zit dan blijft het in mijn ervaring het langst op de auto
 
Volgens mij zijn er maar een 2 maten sproeier en wordt schuimdikte hier niet mee bepaalt. Bij een te klein gaatje slaat een hoge hogedruk niet aan omdat er te weinig afname is waardoor het gaatje een beetje opgerekt moet worden.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik heb ook een Karcher K5, en als ik de knop helemaal indraai redt ik de voorkant en zijkant dan is het op. Ik deed meestal helemaal indraaien en dan een halve slag terug. Dan kon ik Truus net in de zeep zetten...
 
  • Leuk
Reactions: DarthVader
Ik heb ook een Karcher K5, en als ik de knop helemaal indraai redt ik de voorkant en zijkant dan is het op. Ik deed meestal helemaal indraaien en dan een halve slag terug. Dan kon ik Truus net in de zeep zetten...

Ik denk als ik dezelfde handelingen doe al jij, ik makkelijk de auto in kan sproeien. Bij mij met de knop dicht, redt ik de gehele auto (wel rennend :D) dus dan volgens mij makkelijk.

groeten Quint
 
Beeethe tussen de 1op4 en 1op10 de grote monello kan (ondanks de doseer tuit) geeft soms teveel shampoo.
Maar nooit sterker dan 1op4
 
Toen ik nog kon foamen spoot ik het meteen op een droge auto.

Ik baal er nog steeds erg van, dat ik niet meer thuis kan wassen, en dus niet meer kan foamen. Want foamen, dat moet gepromoot worden!
 
spuiten jullie het schuim op een droge auto? of spuiten jullie deze eerst af?
Foamen doe ik altijd op een droge auto. De theorie is dat het schuim dan langer blijft plakken, maar dit valt allemaal wel mee. De belangrijkste reden is dat je eerst foamed om vuil los te weken en af te voeren, alvorens je gaat wassen of dus volgas afspuit met een HD of tuinslang.

Als je hem eerst afspuit, omdat je bijvoorbeeld écht aangekoekte modder ofso hebt, SPROEI hem dan af zodat de boel met veel water word losgeweekt en afgevoerd. :p
 
heb ook gezien dat mensen de auto foamen en dan met de foam verder wassen. Maar lijkt dat je dan meer kans hebt op krassen.