• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Lancia Foamer

Pas geleden m'n Monello foamlance voor het eerst gebruikt.


- gebruikte mengverhouding 1:10
- hogedruk reiniger 140 bar
- waterverbruik 400 liter/uur

Merk wel dat de standaard meegeleverde fles (700ml) best heul rap leeg is. Binnen nog geen 2 minuten was het over met de pret.
Binnenkort maar eens een liter fles onder hangen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Pas geleden m'n Monello foamlance voor het eerst gebruikt.


- gebruikte mengverhouding 1:10
- hogedruk reiniger 140 bar
- waterverbruik 400 liter/uur

Merk wel dat de standaard meegeleverde fles (700ml) best heul rap leeg is. Binnen nog geen 2 minuten was het over met de pret.
Binnenkort maar eens een liter fles onder hangen.

Het vliegt wel leeg inderdaad.
Met de XC moest ik snel rondlopen en tussendoor stoppen. Maar was prima te doen in mijn geval.
 
@nicknameless Je kan ook gewoon een iets sterkere mengverhouding nemen (bijvoorbeeld 1:8) en de knop iets meer naar de '+' draaien zodat er minder mengsel wordt meegezogen. Dan doe je langer met de 700 ml fles, maar heb je even dik schuim.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik had eerst een Nilfisk C110.4. Daarmee moest ik best snel om de auto heen lopen.

Inmiddels heb ik een Nilfisk E145. En ik krijg veel dikker schuim, en ik kan zo dus ook langer foamen! Als het foam te dik is, draai ik m gewoon iets naar de +.
Klinkt raar. Maar is toch zo! Heb met een ander forum precies over hetzelfde gehad. Die viel t ook al op.
 
Same here! Met een C110 was het knudde, met een C120 prima en met de E145 zou ik waarschijnlijk met handzeep nog goed foam krijgen.

Logisch ook, de boel komt er ook met een lading meer druk uit, haha! :)
 
Ik had juist met m'n karcher k2 en m'n foamlans van AB goed dik schuim en kon ik meerdere auto's met een fles doen maar nu ik m'n lans op een k7 gebruikt lijkt het juist dat de druk te hoog is en ik echt om m'n auto moet rennen..
 
Zou het ook met de maat sproeier te maken hebben dat de fles zo snel leeg is?

Hee en der lees ik dat er meerdere maten te verkrijgen zijn. Maar ja, welke is de juiste?
Volgens mij is dit afhankelijk welke druk je HD heeft, hoeveel waterverbruik van je HD enz.?

1.25mm_nozzle_screw_large.jpg
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Klopt, verschillende maten doorvoer mogelijk
@Jansen en ik hebben de zijne ooit omgewisseld (had hij via CC)
Daarvoor moest wel de aanvoerbuis even eraf, zoals op bovenstaande foto