• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

afspuiten van motorruimte....

Zoiets, ga er maar aan staan ;) Jaguar V12 enginebay.jpg
 
Wellicht ja. Misschien dat ik het binnenkort laat schoonmaken en dan post ik wel een foto :D. Dan kunnen jullie oordelen of het perfect schoon is of niet.
 
Bij de garages waar ik over de vloer kom, daar heb ik wel eens een kerel gezien die motorruimtes en onderstellen schoonmaakt. Die rekent een aardige prijs, maar zijn klanten bestaan dan ook uit een selecte groep mensen met een dikke portemonnee. :p

Ik heb wel eens effe gekeken, maar nooit lang. Hij gaat écht grondig te werk! Stoomreinigers om alles brandschoon te krijgen, weet van alle slangen en dergelijke waar het van gemaakt is en hoe ver hij kan gaan, gebruikt coatings die vergelijkbaar zijn met Gyeon - Trim, polijst/reinigt de metalen, quartz op het metaal en ga zo maar door. :D

Hij heeft trouwens een werkbus waar je een flinke kriebel in de broek van krijgt. :p
 
Bij de garages waar ik over de vloer kom, daar heb ik wel eens een kerel gezien die motorruimtes en onderstellen schoonmaakt. Die rekent een aardige prijs, maar zijn klanten bestaan dan ook uit een selecte groep mensen met een dikke portemonnee. :p

Ik heb wel eens effe gekeken, maar nooit lang. Hij gaat écht grondig te werk! Stoomreinigers om alles brandschoon te krijgen, weet van alle slangen en dergelijke waar het van gemaakt is en hoe ver hij kan gaan, gebruikt coatings die vergelijkbaar zijn met Gyeon - Trim, polijst/reinigt de metalen, quartz op het metaal en ga zo maar door. :D

Hij heeft trouwens een werkbus waar je een flinke kriebel in de broek van krijgt. :p

Geen idee hoe dit bedrijf te werk ga dan alleen vele goede recensies. Maar ik laat het ook echt alleen doen omdat me motorruimte behoorlijk vies is. Dus eenmalig en dan hopelijk nooit meer :yum. Misschien dat ik wat van de prijs af kan halen haha.
 
@Micha D. Ik heb er een paar jaar geleden een tussenbak voor de AWD mee ingespoten voordat die gemonteerd werd
Het is goed zichtbaar dat het lichtmetaal egaal blijft, niet helemaal nieuw maar zeker geen witte corrosie
Ding hangt uiteraard onder de auto vol in de viezigheid

Ik heb het ook op de messing pomp van de hogedrukreiniger gedaan, maar Magifoam is te sterk en maakt dus wel vlekjes
 
Vorige eigenaar was gelukkig ook een liefhebber
Afgelopen weekend voor het eerst met APC&D gereinigd, afgespoten en daarna behandeld met Autoglym Vinyl & rubber care. Bekijk bijlage 98570
Netjes!!
Ik heb mijn motorruimte onlangs ook gedaan. Afspuiten vind ik redelijk riskant dus de veilige weg gekozen. Alles mooi proper gemaakt met PB ACP, ingewerkt met borstel, mooi afgenomen en gedroogd en dan mequiars engine dressing erop.

20170728_143211.jpg
 
Hoge druk zou ik niet doen.
ik doe het zelf meestal op de volgende manier
Nat maken met een broes op de tuinslang, APC 1:10-1:5 inwerken met diverse kwasten, afspoelen met de broes, daarna drogen met airforce blaster.

of

Reinigen met stoomreiniger en daarna droogblazen.

Methode hangt er bij mij een beetje vanaf hoe smerig het onder de motorkap is, wat voor type motor, hoeveel electronica, etc.
Methode 1 is eenvoudiger en sneller, methode 2 is veiliger.

Zoals al genoemd GBV gebruiken
 
Ja zeker ik had er eentje (de vrouw eigenlijk voor de badkamer en de vloer)
Maar die heeft ze zonder mijn weten ineens via mp verkocht