• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil in pad structuren

'Maarten'

Detailing rookie
29 nov 2012
91
0
Waarschijnlijk al heel veel over geschreven maar toch de vraag.

Ik heb een DAP500 met de pads van monello.
Deze hebben een vlakke structuur.

Nu zie ik overal pads die vlak, wafel en diamant vormen hebben.

Wat is het verschil tussen deze structuren?
Kan ik gewoon op kleur kiezen of zit ik verkeerd?
 
Vind er niet veel verschil in zitten maar ik vind de kompressor pads zelf het fijnste met de DAP900V2
Heb ook platte (kleintjes) en diamant vormige zoals je noemt.
Kleuren raak ik ook weleens in de war omdat ik altijd de Kompressor aanhoudt maar er is een vergelijkingslijst gemaakt ooit:


gs9c.jpg
 
Op kleur kiezen is prima maar hou wel rekening mee dat per fabrikant er andere kleuren worden gebruikt.
Daarnaast bepaald de structuur vaak hoe warm een pad word en hoeveel het sputtert en het gedrag van een pad.
Maar zal als uitgangspunt nemen om vooral een degelijke pad te nemen, 1tje die niet snel slijt. Lees/zoek op internet naar ervaringen per merk.
 
Wafelvorm is bij mijn weten in de Monellolijn vervangen door vlak (doordat de wafelvorm geen merkbaar beter resultaat gaf, maar wel iets lastiger (duurder) is in produktie).

Diamant, hex-vorm kom je volgens mij vooral bij andere merken tegen zoals bijv. Chemical Guys. Zoals al eerder gezegd: kiezen op kleur is aardige indicatie, maar andere serie of ander merk kan afwijken in de kleuren.
 
Ik heb me een assortiment besteld.
Ik ga aan de hand van de monello pads voelen welke gelijk zijn.
Uiteraard ook naar wat er op de verpakking staat. ;)
 
Zit er nu echt verschil in pads met een soort suikerwafel vorm/structuur en gewoon gladde pads?

Zie beetje te zoeken hier maar kan niet echt vinden en blijf op dit topic komen dus vandaar weer even nieuw leven erin

Heeft het met verdeling van polijstmiddel te maken of heeft het een betere bite icm polijstmiddel?

Noem bijv de hex pads en de gladde monello pads
 
Die groeven en/of kanaaltjes in de pads als een soort van "opslagplaats" dienen voor het polijstmiddel.

Tijdens het polijst proces breken de korrels in de pasta af en als je dan 'duwt op de pad, dan komt het verse polijstpasta tevoorschijn.
Tevens zorgen die groeven, kanaaltjes, kuiltjes ervoor dat de pad koeler blijft. Minder frictie is minder warmte ontwikkeling

Screenshot_20170802-074048.png



Background of CCS Technology
Conventional foam pads absorb polish too quickly. This reduces polish and pad performance because most of the polish is trapped below the working surface of the pad. CCS technology™ solves this common problem using strategic patterns of partially closed f

Benefits:
  • Slow Rate of Polish Absorbtion – CCS pockets gradually release polish as needed by the operator.
  • Prevents Pad Skipping – CCS pockets reduce surface tension allowing operator to run pad flat on working surface.
  • Creates less Heat – CCS pockets reduce surface contact resulting in less friction generated heat
 
Laatst bewerkt:
Beter dan wat vraag ik me af gezien er velen zijn die met gladde pads werken ( tot ieders tevredenheid )
 
Beter dan wat vraag ik me af gezien er velen zijn die met gladde pads werken ( tot ieders tevredenheid )

Sterker, de eerste keer dat ik een niet gladde pad gebruikte, was ik absoluut niet tevreden. Vanwege productie-/leveringsproblemen op een gegeven moment besloten om voor een soortgelijke pad te kiezen van een ander merk, en deze pad had een honingraatstructuur (voor ik begon). Na één keer gebruik, kwamen er allemaal stukjes foam los van het oppervlak. Volgens de leverancier (dat was niet Carclean) was dat het gevolg van de honingraatstructuur waarbij de honingraatrandjes tussen het logo op de achterklep en de lak gekomen waren, en daardoor kapot gesneden. Bij de gladde pads en pads met 'dubbeltjes'-structuur had ik dat nog nooit gehad. Of al die leuke structuren nu echt wat toevoegen, of alleen voor de winst van de producent/handelaar zijn....?

Kortom ik vraag me af of die structuren nu echt iets toevoegen, of dat het alleen maar verkooppraat is.
 
Ik denk dat wij het over de zelfde pads hebben @Cordoba. Ik moet zeggen dat ik dat een van de fijnste pads vind op een een rotary. Daarbij zijn de pads van Scholl (gladde) ook fijn hoor. Daarbij zit er ook weer een verschil in welke structuur. Bv de genoemde honing graad of bv de CCS pads van LC.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba