• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello pads

Je hebt het 3-stappen-plan? Bedoel je de 3 gradaties polijstmiddelen? :)

In dat geval, van grof naar licht;

1) Veloce - Geel
2) Mezzo - Oranje
3) Finale - Wit.

Dit is de basis die je aan kan houden. Ik geloof dat Groen tussen Wit en Oranje in zit.
 
  • Leuk
Reactions: mulders
Je hebt het 3-stappen-plan? Bedoel je de 3 gradaties polijstmiddelen? :)

In dat geval, van grof naar licht;

1) Veloce - Geel
2) Mezzo - Oranje
3) Finale - Wit.

Dit is de basis die je aan kan houden. Ik geloof dat Groen tussen Wit en Oranje in zit.
Dat bedoel ik inderdaad bedankt
 
Alles is mogelijk maar ik zou eerst eens proberen wat goed werkt op je auto.

Ik zou eerst Groen met Mezzo proberen. Heb je een goed resultaat dan afschalen met (als je die hebt) Wit en Finale.
Mocht dit niet voldoende zijn zou je nog een keer Groen met Mezzo kunnen doen of opschalen naar Oranje en Mezzo.
Mocht dit niet voldoende zijn zou je nog een keer Oranje met Mezzo kunnen doen of opschalen naar Oranje en Veloce.
Ga er niet vol in met de sterkste combi als het niet nodig is.
 
  • Leuk
Reactions: mulders
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld, de eerste twee stappen met de zelfde pad te doen? Tussen door goed schoon maken?

Dat kan, maar waarom zou je dat willen dan?

Tussen de basis-combi's zit het nodige verschil in hardheid van de pad en grofheid van het polijstmiddel. Jij mist echter nogal wat, omdat je eigenlijk alleen 2 pads hebt voor de middelste stap. (Geen harde pad, geen zachte pad)

Ik raad je aan om jezelf nog even te verdiepen in het polijsten. Zo weet je welke combi je moet pakken en HOE... ;)

Als ik zou moeten kiezen uit de opties, dan zou ik uit wanhoop de Veloce op Oranje gebruiken, de Mezzo op Oranje en de Finale op Groen.
 
Hier een leidraad voor pads en polijstpasta's.

received_985650121466160.jpeg