• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer een nieuw lid!

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Beste forumlezer,

Ik ben Rik, ik ben 19 jaar en ben sinds 3 maanden in het bezit van mijn Volkswagen Polo 9N. De 9N is voor mij mijn eerste auto en je begrijpt vast wel dat het enigszins mijn baby is (ook gelukkig mijn enige, maar dat is een andere discussie).

Mijn Polo geniet van een laag Mercatoblau Metallic, komt uit 2004 en heeft ondertussen ''pas'' 124.000 km op de teller staan. Polo is altijd netjes met een onderhoudsboekje onderhouden. Voor de nieuwsgierige mensen, een tweetal foto's staat bijgevoegd.

19969-ce2d5da8846ebac6dfcb29706eb5f771.jpg
19970-3ba7e930821c8bdec774c470fc94b666.jpg


Zoals waarschijnlijk iedereen die een tweede-hands auto koopt, wil ik enkele dingen oplossen of toevoegen zodat ik het daadwerkelijk ''mijn'' auto kan noemen. Zo heb ik meteen de eerste week al de auto laten polijsten, waxen en het interieur grondig schoon laten maken. Ook is mijn kast ondertussen een Meguiar's winkel ansich. Daar houdt het natuurlijk niet op.

Mijn auto zit in de NXT Wax van Meguiar's. Deze waxlaag plan ik te vervangen 1x in de 3 maanden. Mijn ruiten zijn tot nu toe voorzien van een waterafstotende coating, maar ik overweeg deze de volgende keer gewoon mee te waxen. Binnenkant van de ramen wordt volgende keer voorzien van een laagje anti-fog van dezelfde fabrikant van RainX. Én toch, na dat alles, op de een of andere manier, krijgt 'ie (lees: de auto) het klaar om de dag erna weer een ''zandachtige''-afval waas te hebben op de lak nadat ik hem gepoetst heb. Is enorm makkelijk eraf te vegen. Apart. Achja, geeft me een reden om hem nog eens een keer te poetsen op korte termijn :p

Naast het standaard praatje ben ik van plan nog enkele dingen aan te schaffen, zoals een claybar en een polijstmachine.

Tips en tricks zijn altijd welkom. Ik ben wat dat betreft een leek en ik leer het enkel omdat ik mezelf blijf verdiepen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RG. en Dany
Welkom, nette polo. Leuke eerste auto.

Ik weet niet hoeveel kilometers je maakt, maar de NXT van Meguiars staat niet bekend om zijn duurzaamheid. Denk dat hij de 2-3 maanden niet eens haalt. Als ik je een bescherming mag aanraden die had wat langer uithoud zou het de Soft99 fusso coat of Collinite 845 zijn.

RainX of Turtle wax rain kleer zijn beiden zeer goede ruiten coatings. Indien juist opgebracht houden deze zeker 4-6 maanden, bij mij in ieder geval wel.
Ik zou je ruiten niet waxen, dit kan voor vervelende vlekken zorgen of strepen als je je ruitenwissers met vloeistof benut. Een wax is eigenlijk ook niet bedoeld voor op glas.

Veel succes en plezier!
 
Dankjewel!

Ik rij ongeveer 300/400 km per maand. Niet vreselijk veel dus. Ik heb toevallig laatst een pot NXT gekocht op aanraden van een mede-detailer. Ik vind het een beetje zonde om hem nu weg te laten rotten in de kast dus ik zal hem hoogstwaarschijnlijk dan wel opgebruiken. Wel bedankt voor het advies. Dan kan mijn volgende wax eventueel een andere variant zijn. Ik ben er namelijk wel tevreden mee! Waaraan merk je dat de waxlaag op de auto minimaal/weg is?

In dat geval koop ik een flesje RainX. Dat is dan inderdaad, ook met zicht op de winter, iets toekomstbestendiger.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum Rik. Al goed bezig om je eerste auto netjes te houden.
Velen beginnen met Meguiar's omdat het een naam is die iedereen kent. Al snel blijkt er meer te koop te zijn ;)

Door over de website van Carclean te zwerven kwam ik daar inderdaad achter. Alles in een keer kopen is redelijk prijzig, dus doe ik het in delen. Dat geeft me dan ook weer de mogelijkheid om meerdere merken door elkaar te kopen wat op dat moment het beste is!