• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Silk Dryer en Madness Mitt

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
371
88
44
Misschien een vraag die al 100 keer voorbij is gekomen maar wil deze 2 denk binnekort bestellen maar had 2 vragen .Klopt het dat de Silk Dryer maar aan een kant te gebruiken is?En is dit een nadeel of kan je nog steeds een grote auto ermee doen?

Madness mitt is er ook in grijs ,Is alleen de kleur anders ?Zie je bv makkelijker bij de grijze wanneer deze vuil is?


Andere tips kwa droogdoeken zijn ook welkom
 
De Silk Dryer is inderdaad eenzijdig als droogdoek.

De grijze en blauwe kleuren van de MM Mitt's zijn alleen kleur afwijkend. De stof is identiek
 
Ik heb alleen nog maar de silk dryer + XL en de droog doek van monello gebruikt.

Voor mij silk dryer all the way. Zowel de kleine als de grote heel tevreden over.
 
Ja dat kan.

De Gyeon is een goede droogdoek, maar voor mijn is de MFM met kop en schouders de nr 1!
 
Ga denk voor de Silk Dryer 40 euro voor een doek vind ik te duur.Nu alleen nog de twijfel over welke kleur mitt
 
Het verschil in kleur van de mitts is wel handig om te weten welke je bijvoorbeeld voor de onderzijde van de wagen gebruikt en welke voor de meer propere delen van de wagen.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Tipje: pak de Waxaddict droogdoek. Ik heb zowel die als de Gyeon en zijn precies even fijn. Voordeel van de WA is dat je op een witte kunt zien of je beter moet wassen.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Heb vandaag de Silk Dryer en de Madness Mitt binnen gehad en vandaag allebij uitgewassen maar Silk Dryer kwam zeik nat uit de wasmachine is dit normaal?
 
Heb vandaag de Silk Dryer en de Madness Mitt binnen gehad en vandaag allebij uitgewassen maar Silk Dryer kwam zeik nat uit de wasmachine is dit normaal?

Als je niet centrifugeert komt alles zeiknat eruit. :p

Ik heb vanavond ook eindelijk weer een lading doeken kunnen wassen; Weken in schoonmaakazijn + MF-wasmiddel, BabyKatoen programma met extra spoelen, 1200 toeren cenfrifugeren (2 uur prog, MF-product)... De was komt er dan bijna droog uit. (Ook de Silk Dryers en Monello)

Effe uitslaan voordat ze worden opgehangen en ze zijn schoon en fluffy. :)
 
Sommige wasmachines centrifugeren niet als er een te laag gewicht in de trommel zit.
Met andere woorden, meer doeken in je wasmachine gooien.
 
Vandaag de Silk Dryer en Madness mitt gebruik,Mitt is fijn maar wel even wennen aan het grote formaat en de droogdoek denk wel dat je de auto er helemaal mee kan doen maar had toch het gevoel dat ik voor de onderste deel van de auto een andere doek moest pakken,Heb de auto even nagelopen met de oranje doek deze voelt ook minder nat aan als je er een hele auto mee doet en heeft eigenlijk nog steeds me voorkeur