• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang doorwerken met polijstpasta

Feyske

Detailing rookie
18 feb 2018
18
2
40
wie kan me helpen... hoe lang werk je door met een bepaalde polijstpasta, en hoe kan je zien wanneer die opgebruikt is? Of eventueel een topic geven want geraak er zelf niet meer aan uit ...

Grt
 
Er is een zoekfunctie, hè? ;)

Een polijstmiddel werk je door tot hij een flink stuk transparanter is. Dit zal bij vele polijstmiddelen zo zijn, maar voor de duidelijkheid; Welk merk en type heb je?
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Er is een zoekfunctie, hè? ;)

Een polijstmiddel werk je door tot hij een flink stuk transparanter is. Dit zal bij vele polijstmiddelen zo zijn, maar voor de duidelijkheid; Welk merk en type heb je?

Hoi Quantoxx,

Leuk dat je altijd op alle berichten reageert

Ik heb nu een grote lijn van Scholl (remember me) van s3 naar s17 naar s30 en s40...

Heb ook Angelwax Ressurection/redemption/regeneration staan (nog niet met gewerkt momenteel)

Alle tips zijn welkom
 
Hey! :D

Ik zal even kijken of ik nog foto's heb om een voorbeeld te geven...

EDIT - Ah, Ik heb één van de foto's kunnen vinden. Op de foto zie je dat ik in één hit een deel een dambord heb gegeven en dat het polijstmiddel al veel minder een witte laag is. (Links) Het andere deel heb ik nóg een dambord gedaan en daar zie je dat het polijstmiddel flink transparant is. (Rechts)

Het transparanter worden geeft aan dat de korrels al een stuk afgebroken zijn tot kleinere/fijnere korrels en ook dat de lubricerende werking ook minder is geworden. ;)

20160926_104353.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Hey! :D

Ik zal even kijken of ik nog foto's heb om een voorbeeld te geven...

EDIT - Ah, Ik heb één van de foto's kunnen vinden. Op de foto zie je dat ik in één hit een deel een dambord heb gegeven en dat het polijstmiddel al veel minder een witte laag is. (Links) Het andere deel heb ik nóg een dambord gedaan en daar zie je dat het polijstmiddel flink transparant is. (Rechts)

Het transparanter worden geeft aan dat de korrels al een stuk afgebroken zijn tot kleinere/fijnere korrels en ook dat de lubricerende werking ook minder is geworden. ;)

Bekijk bijlage 106003

Thx Quantoxx

Dus zo lang mogelijk doorwerken als de gewenste correctie niet bereikt is (product zo goed als opwerken?)

Ik gebruik wss veel te veel product... had onlangs nog dat ik een stuk van het dak kan doen met wat er nog in de pad aanwezig was van polijstmiddelen... wss NOT good?
 
( zeer zeker niet lullige bedoelt ! ): wellicht eens met een ervariingsdeskundige feitelijk in de weer gaan.
Mijn ervaring is dan echt wat meer opsteekte dan losse tekst etc
 
hoe lang werk je door met een bepaalde polijstpasta, en hoe kan je zien wanneer die opgebruikt is? Of eventueel een topic geven want geraak er zelf niet meer aan uit ...
Die vraag is niet te beantwoorden voor alle mogelijke polijstmiddelen. Sommige producten zoals die van Meguiar's met SMAT korrel (Super Micro Abbrasive Technology) moet je stoppen als het lakdefect weg is, bij anderen moet je doorwerken tot je een waasje hebt.

Alleen hangt het er ook vanaf wat voor lak je hebt, temperatuur en luchtvochtigheid. Bij Dual Action adviseer ik als basisregel bij 2 keer horizontaal+verticaal kun je het residu al afnemen. Soms kun je het 3 keer doen maar als het erg warm is of de lak werkt niet mee dan moet je het al afnemen na 1 keer afnemen omdat het product al te droog wordt.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Die vraag is niet te beantwoorden voor alle mogelijke polijstmiddelen. Sommige producten zoals die van Meguiar's met SMAT korrel (Super Micro Abbrasive Technology) moet je stoppen als het lakdefect weg is, bij anderen moet je doorwerken tot je een waasje hebt.

Alleen hangt het er ook vanaf wat voor lak je hebt, temperatuur en luchtvochtigheid. Bij Dual Action adviseer ik als basisregel bij 2 keer horizontaal+verticaal kun je het residu al afnemen. Soms kun je het 3 keer doen maar als het erg warm is of de lak werkt niet mee dan moet je het al afnemen na 1 keer afnemen omdat het product al te droog wordt.


Bedankt voor de info! Hoe merk je dat het product te droog wordt?
 
Dat merk je wel hoor :) Dan vliegen de stukjes opgedroogd polijstmiddel om je oren.

Ik ga ermee aan de slag ik denk dat ik bij 1hit teveel horizontaal en verticaal ga (soms wel 5x op stand 6 en dan afbouwen naar 2x oo stand 4 en dan naar 2x op stand 2... mss beter meerdere korte hits?