• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mers - even voorstellen

Mers

Detailing addict
2 jul 2018
16
60
Hoi allemaal,

Al een tijdje lees ik uit interesse mee. Ook om al lezende jullie ervaringen te lezen over producten. Hoe begin je nou en met welke producten. Ik heb al wat gelezen over welke artikelen in het begin handig zijn om te kopen. Dus binnenkort wil ik daar mee beginnen. Eerst eens de meeste basis dingen kopen en gewoon beginnen.

Het zal wel de 2 of 3 emmer methode worden. En nog een voor de wielen.

Alhoewel ik in een appartement woon (portiekflat) heb ik in primcipe de mogelijkheid om een tuinslang naar beneden te laten zakken en alsnog “voor de deur” te kunnen wassen. Zelfs een HD is mogelijk. Maar ivm financien ga ik denk ik beginnen met een tuinslang op zo een haspel/rolding. Dan laat ik de slang naar beneden zakken en kan ik ieder geval iets beter emmers vullen en afspoelen en dergelijke.

Zodat ik kan beginnen om niet meer naar een wasstraat te gaan.

Alle tips zijn welkom!

Ik heb een leren interieur en de rijdersstoel piept/schuurt ergens tegenaan. Super irritant. Ik weet niet of daar wat aan te doen valt!

9a1aa30490c96bda0df72c90ff4f7007.jpg

3ed7997db2d8a70e9fefb1da99f19520.jpg

741892121e7a60454d0d4643320e636b.jpg

e1927a09416642f43e10a20c832aba50.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dank jullie wel. Dat gaat goed komen. Ik ben er van overtuigd dat het een kwestie is van beginnen en doen. Lang geleden gehoord van een uitspraak die mij bezig houd: “paralysis by analysis”.

Ik ga gewoon simpel beginnen met buitenkant wassen en simpel binnenkant. Daarna door het te doen, ervaring en kennis opbouwen door specifieke zaken aan te pakken.

Zoals mn krakende voorstoel. Het leer van de stoel komt ergens tegen de middenarmleuning aan waardoor over oneffen wegen je het hoort piepen/schuren tegen elkaar wat geluid maakt. Ik denk door het goed schoon te maken (met cleaners, borstels, etc) het minder wordt. Zeker als ik beide wat zou voeden zodat het niet zoveel frictie heeft als het langs elkaar komt.
 
Welkom Op het forum en bij de club.
Mooie passat.

Het kraken en schuren kan je verhelpen door er een zachte stof op te plakken net zoals ze dat op de gordel houders doen tegen beschadigen.
 
  • Leuk
Reactions: Mers
Welkom Op het forum en bij de club.
Mooie passat.

Het kraken en schuren kan je verhelpen door er een zachte stof op te plakken net zoals ze dat op de gordel houders doen tegen beschadigen.

Oh ja, klopt van het stof op de gordelhouders.

Dat is de enige manier om het te laten stoppen? Op zich als het uit het zicht is, is het een prima oplossing. Maar het kan niet weggaan met het goed schoonmaken zodat het (soepel) langs elkaar kan bewegen?
 
Ooh, zie dat ik twee dingen tegelijk aan het doen was tijdens het typen. :p Leer wat vies/ongevoed raakt wordt glad en glimmend. Wanneer je leer schoonmaakt + voedt is het weer stroever.
 
Ooh, zie dat ik twee dingen tegelijk aan het doen was tijdens het typen. :p Leer wat vies/ongevoed raakt wordt glad en glimmend. Wanneer je leer schoonmaakt + voedt is het weer stroever.

Dus; als ik het vies laat (en niet voed, logisch) dan wordt het glad en omdat het glad is gaat mn stoel niet piepen? Want eerder was een tip, plak er een stuk stof op/tussen zoals bij de gordel-insteek-houders-ding. Vandaar mijn vraag of er alternatieven zijn

Deze portiekflat staat toch niet in Lwd hoop ik?

Zou nl. bijna zweren dat daar ook zo eentje staat,... :confused:
maar kan er topografisch ook goed naast zitten hoor!

Haha, waarom hoop jet dat? Zou het zo slecht zijn? ik woon 165 km van Leeuwarden vandaan
 
Ik zou de piep opzoeken en als het inderdaad leer is wat tegen iets aanschuurt, dan zou ik er wat tussen stoppen. Geen gepiep meer, geen slijtage. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Mers