• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe pads en polijst middelen aanschaffen

Averechts

Detailing chief
8 jul 2010
292
85
Ola, toen ik mijn pads en polijst middel eens nader bekeek, bleek dat het hele zwikkie nog uit 2010 / 2014 te stammen... Lijkt mij niet geheel onverstandig om maar gewoon alles nieuw aan te schaffen. Bij enkele pads had ik zo mijn bedenkingen, ik denk dat de kwaliteit van de foam na zoveel jaar wel wat minder is geworden. Hoewel sommige nog hagelnieuw. Van de pads had ik allen van Monello

Yellow cut 5
Orange cut 4
Green cut 3
White cut 2
Green Light cut 1
Black finish cut 0
Gold Wax
2 verschillende hand polijst pads (ik denk cut 1 en 3)

Verder de 3 welbekende Monello polijst middelen en Poorboys Syn 1

Vanavond wil ik nieuwe gaan bestellen. Zowel 3 grofheden polijst middel alsmede de volgende pads
Orange cut 4
Green cut 3
White cut 2
Green Light cut 1
Black finish cut 0

Nu wil ik graag van de doorgewinterde detailers weten wel merk en product zij aanraden met de middelen die er nu op de markt zijn.
Ik werk met een dap 900 v2 5'5

Ik heb hologrammen en een hoop waai zand krassen die ik heel nodig aan moet / wil pakken.

Glaze, Wax en Sealent heb ik nog ten overvloede staan dus dat komt wel goed. De meeste spullen koop je om de zoveel tijd opnieuw omdat het op is maar met de pads is het daar nooit van gekomen.

Verder heb ik een hoop dubbel spul wat open was voor de zekerheid weggegooid en de volle nieuwe gehouden. Is allemaal spul van 2017 / 2018.

Verder moet ik nog een nieuwe claybar. Ik moest even zoeken maar de laatste set die ik had was DDJ Super Natural duo. Ik stond al te mopperen tijdens het kleien omdat de klei en temperatuur niet helemaal een goede combi waren maar het bleek dat ik de fine al had opgemaakt en ik met deze temperatuur met medium stond te klooien... Duh... Dat gaat em niet worden nu... Dus daar moet ik ook nog een nieuwe voor. Op zich beviel de dodo goed dus die gaat het wel worden denk ik, tenzij er inmiddels betere ervaringen zijn met een ander type of merk (dan hoor ik dat graag). :)

Sorry voor de lap tekst ik ben nou eenmaal niet zo kort van stof
 
Welkom terug

Ouderdom zegt niet voor elk product iets
Ik kijk zelf vooral of het aan het ontbinden is
Dan is er een waterige bovenlaag die met schudden niet weggaat

Voor de rest (ex zeeuw) ben ik zunig
Een wat oudere pad voor de eerste hit kan best
Oude Jetseal vorig jaar op de camper van de buurman gebruikt, ging prima
 
Ik ben gelukkig altijd kort van stof, dus nu ook. :p

* Ik denk dat jij jouw eigen lak wel kent en gezien je pad-keuze is deze kennelijk vrij zacht.

Persoonlijk vind ik de verschillen tussen de pads die in de basis veel gebruikt worden vrij klein. (Geel - Oranje - Wit + Zwart en Rood als finessing/wax pads)
Aangezien je wel drie gradaties polijstmiddel wilt, neem ik toch wél aan dat je ook grovere middelen wilt welke je dan kan combineren met hardere pads.

Dus... de genoemde basis zou je kunnen volgen. ;)

Als polijstmiddelen zou je wederom voor Monello kunnen kiezen als deze je bevielen. Alternatieven genoeg, zoals Menzerna/Scholl Concepts/Gyeon/Nanolex/etc.


* De klei van DodoJuice lees en hoor ik vaak goede dingen over. Als deze je beviel, waarom niet opnieuw? :)
 
Welkom terug

Voor de rest (ex zeeuw) ben ik zunig
Een wat oudere pad voor de eerste hit kan best
Oude Jetseal vorig jaar op de camper van de buurman gebruikt, ging prima

Dank je Red Cat !

Jaaaaaa die good old Jetseal die heb ik gehouden... Daar heb ik de aluminium strips ingezet. Al was het alleen al om het sentiment. Jetseal was voor mij toen een eye-opener en ook mijn eerste aanraking met een nano product. Hij staat er nu idd prima bij. Eerst even de Billet erover gedaan en later met de Jetseal hem afgemaakt.

* Ik denk dat jij jouw eigen lak wel kent en gezien je pad-keuze is deze kennelijk vrij zacht.

Aangezien je wel drie gradaties polijstmiddel wilt, neem ik toch wél aan dat je ook grovere middelen wilt welke je dan kan combineren met hardere pads

Als polijstmiddelen zou je wederom voor Monello kunnen kiezen als deze je bevielen.


* De klei van DodoJuice lees en hoor ik vaak goede dingen over. Als deze je beviel, waarom niet opnieuw? :)

Omdat de productontwikkeling soms zo'n spurt kan nemen en ik al een tijdje niet meer op het forum actief was zou ik best het een en ander gemist kunnen hebben.

De auto is wederom een zacht frans leeuwtje geworden maar ik heb deze nog niet gepolijst sinds ik hem heb. Het zijn idd niet de hardste lakken die daarop zitten. Ook vind ik het fijn om net die minimale verschillen in grofheid te hebben zeker in de zomer. Het scheelt echt wel als de temperatuur in de loop van de dag verandert. Dat heb ik met beide andere Peugeots gemerkt. Niet dat het een giga verschil was maar de lak gedraagt zich dan iets anders in de koude ochtend of zoals vanmiddag met ineens toch een warm zonnetje erop. Aangezien ik 2 per jaar lekker polijsten per auto altijd een weldaad vond, haal ik het liefst zo min mogelijk eraf en dat betekend in mijn geval naar een zachtere combi als het warmer word. Het zal waarschijnlijk tussen mn oren zitten maar het is de emotie, de beleving en het gevoel dat ik erbij heb. Vrouw he...
 
Welkom terug Wilma, was het toch? De pads van Monello hebben niet meer die afronding, maar zijn nog gewoon vergelijkbaar met die oude. Het grootste verschil met 5-6 jaar terug zit naar mijn mening in de machines. Niet alleen de veel uitgebreidere mogelijkheden met de nieuwe Polishing Power machines, maar ook veel meer andere merken aanwezig onder de mensen hier op het forum. Ik heb bijvoorbeeld mijn DAP-900 V2 het gezelschap gegeven van een Proxxon (mini-rotary) en Rupes mini.

Wat pads betreft: als je die netjes bewaard hebt, is naar mijn mening vooral het gebruik bepalend in hoeverre ze nog bruikbaar zijn. Wat polijstmiddelen betreft is vooral voor harde lakken de Scholl serie populair, en ook coatings (vooral Gyeon en Nanolex) zijn veel meer gemeengoed geworden.
 
Hey hallo ! Nog een oude bekende :) Nee Wilma was volgens mij Juffer1. Ik ben die krullenbol... Dat was het hem juist met de pads, had het idee dat daar iets van verandering in het materiaal te zien was. Alsof het een beetje aan het verteren is. Maar ja 10 jaar oud, zou kunnen. De harde gele voelde zelfs iets plakkerig terwijl ik die nog nooit gebruikt had. Wel uit het zakje gehaald dat dan weer wel. Alleen de gold pad heeft het overleefd maar die had ik volgens mij ook pas een jaar of 5 later gekocht.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Die krullenbol dat wist ik nog wel, maar wel de voornaam vergeten. :blush:
Dat plakkerige van de gele pad, kan ook nog komen van weekmakers uit plastic, die blijkbaar zijn neergeslagen op de pad. Je zou kunnen proberen of een wasbeurt van de pad dit oplost. Overigens zijn er tegenwoordig ook prima middelen om pads te reinigen, Tornado is wat dat betreft een topper.
 
Klinkt wel aannemelijk dat het iets van een reactie kan zijn. De polijst spullen hebben in een Samla bak opgeslagen gestaan. In die bak stonden ook de polijst flessen en wellicht de boosdoener, een spray Non Ferro die bij het oppakken vanachter de spraykop lekte. Blijft een stinkend rot goedje... De Tornado heeft zijn weg naar het winkelmandje gevonden ! Ik ga alleen mijn mandje vandaag niet meer volmaken. Zijn wat dingen uitverkocht waardoor ik mij even moet oriënteren op goede alternatieven. Ach ja morgen tot 21.59 de tijd... moet lukken.