• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Panda Dynamic (2004)

tussendoor update :

achter :

IMG_0824.JPG

IMG_0823.JPG


voor nog aan het drogen

IMG_0825.JPG
 
Ziet er goed uit! Altijd leuk die kleine details die vaak een groot verschil maken!

Ligt er nou zoveel remslijpsel in je remklauw Arie?
 
Ja. Vet en remslijpsel word een mooi zooitje haha.
Zelf zet ik met vrijwel iedere wasbeurt de hogedruk er even op. Maar niet te gek. Want een tijdje geleden was ik te enthousiast en spoot ik er wat hammerite af o_O
 
Laatst bewerkt:
  • Verbluft
Reactions: Istnogferarie
Ik heb niks gezegd @Istnogferarie :p
Ik heb mijn remklauwen recent schoon gemaakt met Non Ferro en een staalborstel. Vrijwel alle vervuiling kwam eraf. En nu is de originele kleur weer terug.
Nu ben ik bang dat het bij de Panda niet meer gaat lukken omdat deze auto ook al wat ouder is.

Vergeet ze niet goed te ontvetten!
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Bij de Panda zijn ze simpelweg te oud, bij de Passat ga ik ook nog eens iets doen. Bij die zijn ze dusdanig verroest dat een dag na het schoonmaken zijn ze weer helemaal bruin en roestig. Allebei zijn onbehandeld staal dus niet gek dat ze er niet uit zien.

En dank voor de tip. Wil ze net als de trommels doen. Eerst met staal en messing borstel goed ontroesten. Met remmenreiniger, borstel en doek ontvetten. Aanschuren met 180, weer ontvetten met remmenreiniger en dan in de Hammerite.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Istnogferarie ik heb nu alles schoon gemaakt. Maar de remschijven achter zijn nog wat roestig. Als ik zin heb. Pak ik deze van t zomer lekker op mijn gemakkie aan. Met waarschijnlijk zilvere hammerite
 
Als de vrouw weer terug is ga ik vandaag (corona dag) toch maar even de remklauwen schilderen. Irriteert mij toch meer als ik dacht.

Ik ben dus niet de enige op het forum met vandaag een coronadag, alleen betekende dat voor mij dat ik een ruimte technisch klaar moest maken om te dienen als verpleegzaal voor coronapatienten (voor het geval dát).
 
In de dynamic uitvoering zat alles al. Het stekkertje zit achter de bekleding links. Dan inpluggen en alles werkt. Ik denk dat bij de jouwe ook alles voorbereid is
 
ja ik heb ook dynamic dus alleen ff lampie regelen dus :)

Lijstje wordt zo stiekum toch al wat groter haha,... Maar goed is ff de afwerking aan de binnenkant, dat moet ff netjes :yum
Ok en sleutel, en achterklep greep,... Maar das dan ook alles.
 
Eindelijk een wasbeurt kunnen geven aan de Panda. Bijna was ik haar kwijt... Vrouwlief had een scooter geraakt en het rechter voorpaneel, wielkast bekleding en deur kapot. En later bij controle bleek ook de voordempers gescheurd van de zijdelingse impact. Maar nu weer gemaakt. Slooppaneel erop, velg opgeknapt, nieuwe schokdempers en ze is weer als een nieuwe 2004 Panda.
 

Bijlagen

  • IMG_3003.JPG
    IMG_3003.JPG
    326,7 KB · Weergaven: 63