• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donker Grijze Fiat Panda van 2011

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
373
88
45
Ik heb in 2011 een nieuwe panda gekocht en deze goed bijgehouden met 2 emmer methode en wasmitt en droogdoek,En heb hem al vaker behandeld met een handmatig stappenplan,En nu wil hem binnenkort een keer met dap 500 aanpakken.
Rondje mezzo op groen en finale op zwarte en daarna black hole en purple haze

Alleen heb ik een vraag over de pads.Heb ik aan 1 groene en 1 zwarte pad genoeg?Of moet ik dan tussendoor hem drogen door in een handoek te laten draaien of even uitwassen onder de kraan?Hoeveel pads denken julie dat ik van allebij nodig heb want als dat 2 zou zijn dan kan ik beter er van elk 1 bijkopen ,Auto is ongeveer 70 procent swirl vrij .

Ik zou wat meer verschillende pads aanschaffen want hoe weet je bij voorbaat al of groen + mezzo/ wit + finale genoeg is. Ik ga uit dat je de Monello pads bedoeld? Heb je niet vermeld.

Reserve pads zijn sowieso handig mocht er eens eentje vallen.

Ik heb de monello pads inderdaad,Het gaat mij er om dat ik me auto kan afmaken op een dag en niet dat ik bv door volle pads een dag moet stoppen omdat ik me pads moet wassen en drogen,Dus daarom vroeg ik me af kun je makkelijk de pad droofmaken door hem in een handoek te laten draaien,of de pads onder de kraan te wassen,En hoeveel pads gebruiken te meeste op ongeveer een auto van het formaat panda?
Is er trouwens veel verschil tussen de oranje pad en groene pad?

Formaatje Panda kan prima met één pad van een bepaalde kleur. Wellicht kom je er echter achter dat het corrigerende vermogen van de groene pad met mezzo te beperkt is. Dat weet je pas na een testspot. Ik zou daarom ook een gele pad en veloce erbij nemen zodat je ook daarvoor gesteld bent. Vervolgens afbouwen met mezzo op groen en finale op zwart.

Mbt verschil oranje-groen: de oranje heeft iets meer corrigerend vermogen. Ik heb ze op mijn testpaneel wel eens vergeleken, maar ik vind het verschil niet zo heel groot. Met pads in geel, groen en zwart met daarbij de middelen veloce, mezzo en finale heb je in mijn ogen het materiaal in huis waar je zeker een prima resultaat mee kunt behalen.

Bedankt voor de info,Denk zelf alleen dat ik het bij groen laat want auto is 70 procent swirl vrij en vorig jaar haalde ik met mezzo met handmatig polijsten ook al best een mooi resultaat ,en mocht het toch niet zo mooi zijn dan doe ik hem tegen te herfst of volgend jaar wel op geel