• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

donker grijze fiat panda ,Graag Advies

Heb je onderstaande link al eens gelezen, staat een hoop info in:

https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Scholl Concept is een merk en Wouter is daar fan van. :D
Ipa wipe down haal je de polijstresten mee weg, kan ook met Monello Spruzzo of Meg Final Inspection m34.
Poorboys deluxe mega towel (DMT)zijn goed.
 
Inderdaad even die link bekijken staat alles in wat je wil weten :)^

En Scholl Concepts ben ik inderdaad groot fan van :party:
 
1 filmpje zegt niet alles he ;) Je kan het ook doen zonder de auto eerst te drogen.

Ik neem aan dat in het filmpje wel claylube gebruikt werd?
 
Ik ga steeds elke maand een aantal spullen bestellen en dan ergen in april aan de slag

Ik ga voor de mothers klei kit
De pre wax cleaner
Fx Synwax
 
ik wil binnenkort of in de vakantie beginnen met de auto maar had nog vraagje na de cleaner kan ik gelijk gaan waxen toch of moet ik hem na de cleaner eerst wasen
 
Je kunt de cleaner afnemen met een mf-doek, eventueel een glaze aanbrengen, dan kun je een waslaag aanbrengen.
 
Volgens mij kun je de cleaner resten gewoon afnemen met een mf doek, eventueel in combinatie met een ontvetter als bijvoorbeeld CarPro Eraser of Monello Raffini Spruzzo.
 
Ik heb vandaag me auto lekker uitgebreid behandelt,Maar ik vroeg me af kan ik reload spray over de fx synwax doen,Want ik kteeg de reload een keer gratis bij een bestelling
 
Omdat er spullen op beginnen te traken wil ik sommigen op termijn gaan vernieuwen

Heb nu de Mothers klei kit en de spray begint op te raken en wil de Spray and Wipe gaan nemen en zodra de klei op is wil ik de Monello klei kit nemen

ALs cleaner heb ik de Pre wax cleaner en zodra deze op is wil ik de Monello Finale denk nemen

De fx synwax wil ik vernieuwen door de poorboy"s natty"s bleu vaste wax

Als spray wax zit ik te denken aan QD OF Reload inplaats van de ultimate QUIK Wax

voor het uitslaan van me kunstof na het poetsen wil ik dasty eerst proberen en als dat niet helpt dan all purpose cleaner

Een sealant daar twijfelen ik over omdat veel tegenstrijdige berichten zijn sommige zeggen dat het de standtijd van wax kan verkorten.

Als je tips hebben dan hoor ik ze graag
 
saelant is een wax ,heb zelf een witte panda en die gaat in de winter in de sealant en meestal top ik die af met natty red maar in de winter heb ik vaak minder de tijd en zin dus gaatde panda in de sealant.

ik denk altijd wil je bescherming die langer aanwezig blijft en iets minder glans dan sealant ,wil je glans en iets mindere standtijd neem je natty of dodo juice enz enz.

let wel het verbaast je hoe hard de lak van een panda nog is ,ik heb de polisch van poorboy gebruikt op wit en werkte niet lekker

even een tip van andere aard controleer wel even wat vaker je koelwater ,als hij op max staat wil het gek genoeg later halverwege staan en blijft daar staan raar maar waar
 
Ik vind dat ik moelijk kan zien hoeveel vloeistof er in zit denk dat dit door de kleur van het kloelvloeistof komt ook als ik er met een lamp in schijn zie ik het moelijk
 
Ik heb een paar kleine krasjes en ga deze proberen weg te halen met raffini mezzo alleen vroeg ik me af moet je deze nog laten kuren?
Is dit producht trouwens ook geschikt om 2 keer per jaar je auto mee te polijsten of is deze daar te grof voor?zo ja wat raden julie aan
 
Twee keer per jaar de auto polijsten lijkt me wat overdreven. ls je het goed bijhoudt is dat totaal niet nodig. één keer terug naar nieuwstaat brengen en dan bijhouden.
Beschadigen doe je het toch, ook al ben je nog zo zuinig. Je zou hem dan later nog eens een touch-up kunnen geven met een milder polijstmiddel.
 
Er zijn auto's die dat zeker wel nodig hebben. Als ik even naar de bedrijfswagen kijk die net zo wordt gewassen als de Astra dan loopt die veel sneller swirls op door de botorzachte uni rode lak.
Bij de Astra is een hitje met Lime prime al genoeg, maar bij de megane moet ik toch zeker wel met mezzo aankomen om daar verandering in aan te brengen.
 
Ik had een vraagje,kan ik na het polijsten gelijk gaan waxen of moet ik de de auto eerst wassen of schoonmaken met cleaner?