• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

donker grijze fiat panda ,Graag Advies

Bij handmatig niet, maar als je machinaal werkt dan zou ik het zeker wel doen ( dus 'nalopen' met Finale )
 
mijn stappenplan gaat worden

kleinen met mothers klei en spray and wipe

mothers cleaner

mezzo polijsten {alleen als het nodig is}

black hole

natty"s blue vaste wax


als de mothers cleaner op is zal ik deze dan weer nemen of de auto ontvetten met eraser en de delen die moeten polijsten?of een andere cleaner?

kan na black hole gelijk de wax er of een dag wachten?
 
Mothers cleaner geen ervaring mee. Over Eraser lees ik veel goede dingen maar moet hem zelf nog uitproberen.

Wax kan meteen na de glaze aangebracht worden.
 
eind april wil ik me auto helemaal aanpakken,Dit wil ik ongeveer 2 keer per jaar doen dus kleien,cleaner eventueel polijsten als het moet,glaze en dan wax.Maar vroeg af als ik tussen tijds nog een keer wil waxen kan ik dan gewoon de auto wassen en dan wax er op?
 
Vandaag bij me ouders de auto gewassen met de tuinslang,Weet nu gelijk dat ik hem voortaan lekker in de wasbox weer ga wassen(deed ik voorheen ook altijd)want nu zat er weer lekker veel kalk op me ramen en de lak.Ook gelijk de stootstrippen en het interieur schoongemaakt met mothers apc 1 op 15 binnenkant vond ik wel geslaagt maar op de stootstrippen zag ik nog steeds een beetje witte uitslag,volgende keer maar puur doen denk op de sootstrippen,Ik heb de stootstrippen gedaan na het afspuiten van me auto en de stootstrippen waren nog nat,Weet niet of dat invloed heeft?Ofdat je misschien beter de stootstrippen kan doen als de auto droog is?
 
Vandaag lekker me auto gepoets

Wassen

Kleinen met mothers klei kit

Mezzo

Black Hole

Natty"s blue pasts

Alleen vond ik dat de natty"s een lange kuurtijd had,Resultaad is wel mooi.Al met al een leuke dag dus.

Volgende keer misschien de Supernatural Hybrid of de Purple Haze Pro van Dodo Juice
 
Graag julie advies

30 April heb ik me auto voledig gepoets dus
Kleien met mothers klei kit
Polijsten met mezzo
Black holl
natty"s blue vaste wax

Nu wil ik over 3 weken me auto weer in de wax zetten met Purple haze pro
Maar vroeg me af of ik nu de auto het beste goed kan wassen en black holl en Purple Haze kan doen of na het wassen eerst even Mothers Pre Wax Cleaner moet gebruiken?Of misschien kleinen en Cleaner?Wat raden julie aan
 
Ik vermoed dat een pre wax cleaner voldoende zou moeten zijn en dan de glaze en purple haze erover (2 laagjes zou ik doen).
 
Ik zou gewoon ALTIJD standaard kleien voor je een wax aan gaat brengen, gewoon om te voorkomen dat je bij het aanbrengen van glaze/wax krassen op de lak maakt, door vuiltjes die loslaten bij het aanbrengen van glaze/wax.