• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

donker grijze fiat panda ,Graag Advies

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
371
88
44
hallo ik wil graag tips voor het behandelen van me donker grijze fiat panda van 1,5 maand oud

ik was me auto met 2 emmers en megulairs wash mitt en daarna drogen et delerium droogdoek

daarna wil ik hem kleien maar me vraag is moet ik je altijd kleien en daarna de cleiner?Of is het of kleien of cleaner?
Als cleaner had ik de gold pre wax cleaner in gedachten

Glaze moet de altijd of mag je ook gelijk gaan waxen?

Als wax had ik de fx synwax in gedachten

Graag zou ik willen weten of ik het zo goed doe en of ik beter andere spullen kan gebruiken
Wat ik nu thuis heb staan is super resing polish en nxt 2.0

Met vriendelijke groet maarten
 
Na het wassen kan de auto geclayed worden.
Na het clayen KAN je de cleaner gebruiken als je denkt dat je lak daar aan toe is.
Na de cleaner KAN je de glaze aanbrengen als je dat wil.

Als je hebt geclayed MOET je uiteindelijk wel altijd een beschermlaag (wax / sealant) aanbrengen zoals de FN Synwax of de Tech2 van Mequiars
 
Nu is ie daar nog niet aan toe maar wil hem ongeveer in april gaan aanpakken en wil er gewoon meer van weten zodat ik het dan allemaal goed doe zonder dat het extreem duur word ,Maar denk je dat kleien moet als de auto een maand of 8 oud is?Of zou waxen alleen ook voldoende zijn?
 
zelfs al is de auto een dag oud dan is dat zeker aan te raden !
Overigens zou ik de eerste keer ook een Iron-X behandeling adviseren.

De auto's staan namelijk vaak op een industrieterrein te wachten waarna ze op de trein worden gezet.
Hierdoor raken ze vaak al "besmet" met allerlei vervuiling.

Het eindresultaat wordt altijd voor 90% bepaald door de voorafgaande stappen aan het waxen.
Daarom is clayen in mijn ogen absoluut noodzakelijk !
 
Het kan nooit kwaad om te kleien, de wax zal beter hecten. De super resin polisch kan je beter als glaze gebruiken, zitten veel fillers in (vullen je laklaag op).
 
Kleien is zelfs op een splinternieuwe auto idd niet overbodig: reeds voor de aflevering is die immers reeds onderhevig aan allerlei vervuiling (vliegroest, roet, etc...) door bvb transport op een open treinwagon of maandenlang geparkeerd staan in een haven. Doen dus.
Na het kleien clean ik altijd, om de evt ontstane marring weg te werken. De Resin bevat fillers, die zal dit zeker doen.
Het beste kan je zo snel mogelijk grondig reinigen (kleien én cleanen, evt Iron-X vooraf) en beschermen. Ik zou daarvoor gewoon de producten die je hebt opgebruiken, die zijn zeker niet slecht. Als ze op zijn kan je dan altijd nog in de snoepwinkel Carclean.com geheten terecht om evt nog beter aan te schaffen.
Mbt je vraag over het verplicht gebruik van glaze: niet noodzakelijk, zeker niet onder een sealant als NXT. Het kan de standtijd verkorten, en ik meen uit bovenstaande te begrijpen dat je niet elke maand met wax e.d. aan de slag wilt.
 
Nee wil zeker niet elke maand waxen,Ik wil me auto 2 tot 3 keer per jaar aan pakken.
Maar welke produckten raden julie aan?Nxt wax ben ik niet echt over te spreken er zijn denk betere te koop
 
Voor uw kleur en qua prijs is natty's paste wax blue een goeie wax. Of de Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S .
 
Hallo ,

Ik denk dat je geen andere wax moet kopen : je hebt immers al de nxt 2.0 zie ik.

Wat ik zeker zou doen :

wassen

niet afdrogen na het wassen , maar gelijk kleien

kleien(bvb kleisetje van mothers en verdun de spray 1/1, knip de kleiblokjes in 2, vallen = vuilbak!) en gelijk afnemen met de bijhorende doek of andere zachte doek(regelmatig uitspoelen en opnieuw gebruiken)

na het kleien heel de wagen goed afspoelen en drogen

nxt 2.0 wax ( zo dun mogelijk ) aanbrengen met een padje en afnemen met een goede poetsdoek(bvb megatowel of andere , zie in de webshop)

s&w voor de ramen en ook voor een rondje auto als je hem de volgende keer gewassen hebt(verdunnen1/1) zo neem je heel makkelijk alle druppels weg die je met afdrogen alleen niet allemaal wegkrijgt.(je droogdoek wordt immers vochtig en dan krijg je strepen)

foto nemen

resultaat posten op cc !

indien velgen : ook daar kan je die wax opzetten , maar neem altijd een aparte doek voor velgen(en pad ook of met een ingetapte verfborstel kan je ook de velgen insmeren)

Of je ook andere spullen kan nemen in de toekomst: zeker

Kijk ff naar Poorboys en Mothers , deze merken zijn veel goedkoper en minstens evengoed dan meguiars!

Voor de ramen kan je gewoon iets nemen zoals voor de ramen thuis , en er nog snel ff overgaan met die s&w(+ opblinken! )

MVG Danny
 
@juffer1 : ik kan toch niet in elk antwoord mijn fx synwax aanraden :D

heb vorige week ook al eens ff vergeleken: ik dacht meguiars +- 45 euro , de mothers : 16.99 euro!!(en superzacht:heart_eyes: )

of gewoon de exp van poorboys nemen , kost ook 2 keer niks :-b

Danny
 
Dus fx synwax is geen aanrader?Deze werd me aangeraden door carclean en een glaze hoefde niet zeiden hun.Maar misschien een stomme vraag wat is s&w?
 
Bedankt zo leer ik weer wat meer haha
Carclean raden mij aan om eerst te kleinen mothers of poorboys?
daarna de pre wax cleaner en daarna de fx synwax
Hoe heet trouwens de klei van mothers en poorboy"s ?krijg ze niet gevonden bij carclean

Advies altijd welkom ben nog maar een beginner haha
 
emiel10 schreef : (in zijn A4 winterklaar maken)

"......en daarna met de nieuwe mothers FX wax, blijf het echt een super wax vinden..... "


ikzelf vind dit ook en zou je deze zeker aanraden , maar wie ben ik om jou iets op te dringen dat je niet kent.:-"

gewoon ff wat in de show-offs lezen en je komt er wel uit.:-b

zolang je er maar geen schildpad opsmeert is alles ok

ik vind de natty's(= wax) niet goed werken, anderen weer wel , keuze is aan jou

Danny
 
en kleien altijd op een natte auto?daarna wassen en drogen?daarna de cleaner ?en weer wassen en drogen?en daarna de wax

de wax wou ik doen met de paarse pad die ik heb van megulairs ,Heb ik voor de cleaner ook een pad nodig en zoja welke? en welke droog doeken?

En welke klei adviseren julie?

Veel vragen maar ik ben blij met julie hulp en dit forum
 
Kleien moet je doen met een claylube, de Spray&Wipe bijvoorbeeld. Als je voor de Mother's kit kiest heb je alles in 1:

Klei
Claylube
Microvezel doek

Stappenplan is als volgt:

Wassen
Afspoelen
Kleien
Wassen
Afspoelen&Drogen
Cleaner
IPA wipedown (als je dat in huis hebt)
Waxen